Skifte bundkort uden at geninstallere wind~
Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 25-06-06 08:47

Min bror har brændt en chip på sit bundkort af. Han vil gerne
erstatte det med mindst mulig problematik. Det er desværre ikke
til at finde bundkortet i danmark længere... Er der en chance
for at et lignende bundkort vil betyde at en safe-mode boot med
efterfølgende reboot er nok til at windows accepterer kortet?
Hvilke bundkort vil i så fald være "lignende bundkort"?

Bundkortet er et MSI 865G Neo2 PLS.

Hvis her er nogen, der kender nogen, der ligger inde med dette
kort i brugt udgave, er vi også interesseret i at høre fra jer.

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Thomas Hansen

Dato : 25-06-06 09:36

On Sun, 25 Jun 2006 09:46:35 +0200, Thomas Hejl Pilgaard
<pilgaard@tele2adsl.dk.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvis her er nogen, der kender nogen, der ligger inde med dette
> kort i brugt udgave, er vi også interesseret i at høre fra jer.

Hej
Det brude godt kunne lade sig gøre. Især hvis du finder et kort med samme
chipsæt.
Hvis det går helt i fisk kan en repair installe som regle også redde
instalationen.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 25-06-06 09:53

Thomas Hansen <thomas.hansenGORILLA@lite.dk> skrev i
op.tbo0uknquxvtjp@sprinter :

> [...]
> samme chipsæt.
> Hvis det går helt i fisk kan en repair installe som regle også redde

Jeg går ud fra at "samme chipsæt" i dette tilfælde er alle bundkort
med 865G i navnet?

(Jeg gik i øvrigt også ud fra at jeg havde placeret dette indlæg
i dk.edb.hardware.bundkort hvor det hører hjemme. Det beklager jeg.)

Fra : Thomas Hansen

Dato : 25-06-06 10:19

> Jeg går ud fra at "samme chipsæt" i dette tilfælde er alle bundkort
> med 865G i navnet?

Ja, netop. Der kan dog være problemer hvis du bruger særlige funktioner
som f.eks. raid controler eller andet.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-06-06 10:14

Thomas Hejl Pilgaard wrote:
> [...]
> efterfølgende reboot er nok til at windows accepterer kortet?
> Hvilke bundkort vil i så fald være "lignende bundkort"?

Der gives nogle tips til installation af nyt bundkort, uden at man
behøver at formattere og installere alt forfra, i det nye nr. af Alt om
Data (9/2006). Du kan jo evt. finde det på biblioteket. Side 68-69. Der
skal fifles lidt, men det burde kunne lade sig gøre.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 25-06-06 10:50

Per Nielsen wrote:

> Der gives nogle tips til installation af nyt bundkort, uden at man
> behøver at formattere og installere alt forfra, i det nye nr. af Alt om
> Data (9/2006).

Der står også lidt her:
http://www.techspot.com/vb/topic8356.html

FUT: news:dk.edb.system.ms-windows