|
| Dell Dimension 3100c? Fra : Main |
Dato : 23-06-06 11:11 |
|
Kender nogen til støjniveau på den maskine? Den ser lidt tillokkende ud som
diskret basispc, men det er ikke til at støve en anmeldelse op i modsætning
til deres andre pc'ere.
Main
| |
Allan Jensen (25-06-2006)
| Kommentar Fra : Allan Jensen |
Dato : 25-06-06 22:31 |
|
On Fri, 23 Jun 2006 12:11:14 +0200, "Main" <doe@FJERNstofanet.dk>
wrote:
>Kender nogen til støjniveau på den maskine? Den ser lidt tillokkende ud som
>diskret basispc, men det er ikke til at støve en anmeldelse op i modsætning
>til deres andre pc'ere.
>
>Main
>
Kan på det bestemteste IKKE anbefales.
Min datter har for ca. 2 uger siden modtaget den som firmaordning.
De er en ren og skær "kineser pc ", køb den ikke, og heller ikke en
anden Dell.
Køb en "bambusmaskine", den kan opgraderes med standard komponenter,
det kan Dell IKKE.
VH
Allan
| |
Ukendt (26-06-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-06-06 09:02 |
|
"Allan Jensen" <agjensen@post4.tele.dk> wrote in message
news:guvt92tschudk54fs40vfat1quots4m6v7@4ax.com...
> On Fri, 23 Jun 2006 12:11:14 +0200, "Main" <doe@FJERNstofanet.dk>
> wrote:
>
>>Kender nogen til støjniveau på den maskine? Den ser lidt tillokkende ud
>>som
>>diskret basispc, men det er ikke til at støve en anmeldelse op i
>>modsætning
>>til deres andre pc'ere.
>>
>>Main
>>
>
> Kan på det bestemteste IKKE anbefales.
>
> Min datter har for ca. 2 uger siden modtaget den som firmaordning.
>
> De er en ren og skær "kineser pc ", køb den ikke
Hvad betyder kineser pc - og hvorfor er det dårligt?
>, og heller ikke en
> anden Dell.
> Køb en "bambusmaskine", den kan opgraderes med standard komponenter,
> det kan Dell IKKE.
Okay, må vi bede om forklaringer/eksempler, eller har du prøvet alle
dell-maskiner? Jeg spørger lidt kritisk fordi jeg er igang med at undersøge
markedet for et større pc-indkøb (>10) og DELL har været nævnt af min
kollega. Har du nogle argumenter jeg kan tage med, udover det med standard
komponenter? Prismæssigt er mærkevare og bambus nemlig kun få hundrede kr
fra hinanden... og DELL har on-site reperation. Jeg søger saglige
argumenter, eller eksempler på at DELL ikke overholder hvad de lover.
mvh
///M
| |
Paul Østerby Sørense~ (26-06-2006)
| Kommentar Fra : Paul Østerby Sørense~ |
Dato : 26-06-06 16:32 |
|
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
"///M" <nomail> skrev i en meddelelse news:449f9481$0$12618
> "Allan Jensen" <agjensen@post4.tele.dk> wrote in message
> news:guvt92tschudk54fs40vfat1quots4m6v7@4ax.com...
>> On Fri, 23 Jun 2006 12:11:14 +0200, "Main" <doe@FJERNstofanet.dk>
>> wrote:
>>
>>>Kender nogen til støjniveau på den maskine? Den ser lidt tillokkende ud
>>>som
>>>diskret basispc, men det er ikke til at støve en anmeldelse op i
>>>modsætning
>>>til deres andre pc'ere.
>>>
>>>Main
>>>
>>
>> Kan på det bestemteste IKKE anbefales.
>>
>> Min datter har for ca. 2 uger siden modtaget den som firmaordning.
>>
>> De er en ren og skær "kineser pc ", køb den ikke
>
> Hvad betyder kineser pc - og hvorfor er det dårligt?
>
>>, og heller ikke en
>> anden Dell.
>> Køb en "bambusmaskine", den kan opgraderes med standard komponenter,
>> det kan Dell IKKE.
>
> Okay, må vi bede om forklaringer/eksempler, eller har du prøvet alle
> dell-maskiner? Jeg spørger lidt kritisk fordi jeg er igang med at
> undersøge markedet for et større pc-indkøb (>10) og DELL har været nævnt
> af min kollega. Har du nogle argumenter jeg kan tage med, udover det med
> standard komponenter? Prismæssigt er mærkevare og bambus nemlig kun få
> hundrede kr fra hinanden... og DELL har on-site reperation. Jeg søger
> saglige argumenter, eller eksempler på at DELL ikke overholder hvad de
> lover.
>
> mvh
> ///M
>
Hvis du skal købe flere PC'ere skal du da helt sikkert se på Dell, da Dell
leverer gode og stabile PC'ere. Bruger selv Dell på arbejde og der er ikke
nogle problemer hvis man skulle ønske at opgradere noget, men jeg vil da
også bede dig se på HP jeg har selv købt nogle stykker og de virker også
gode og stabile og som Dellerne er de næsten tavse.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as
| |
///M (26-06-2006)
| Kommentar Fra : ///M |
Dato : 26-06-06 21:26 |
|
"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> wrote in message
news:449ffdde$0$11172$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hvis du skal købe flere PC'ere skal du da helt sikkert se på Dell, da Dell
> leverer gode og stabile PC'ere. Bruger selv Dell på arbejde og der er ikke
> nogle problemer hvis man skulle ønske at opgradere noget, men jeg vil da
> også bede dig se på HP jeg har selv købt nogle stykker og de virker også
> gode og stabile og som Dellerne er de næsten tavse.
Tak for tippet - det vil jeg helt sikkert gøre,
mvh
M
| |
Henning (26-06-2006)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 26-06-06 18:40 |
|
>Køb en "bambusmaskine", den kan opgraderes med standard komponenter,
>det kan Dell IKKE.
Med hvilken baggrund kommer du med denne påstand? Hvad er forskellen
på ram, cpu, harddisk, indstikskort o.a. på en stationær Dell og en
no-name? Hvis det ikke var standard kunne Dell på ingen måde holde
priserne nede i det leje de gør.
| |
///M (26-06-2006)
| Kommentar Fra : ///M |
Dato : 26-06-06 21:38 |
|
"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message
news:8t60a2p7rb32rk8c6rfr4sbienma5mc315@4ax.com...
>
>>Køb en "bambusmaskine", den kan opgraderes med standard komponenter,
>>det kan Dell IKKE.
>
> Med hvilken baggrund kommer du med denne påstand? Hvad er forskellen
> på ram, cpu, harddisk, indstikskort o.a. på en stationær Dell og en
> no-name? Hvis det ikke var standard kunne Dell på ingen måde holde
> priserne nede i det leje de gør.
Det tror jeg så godt de kan, alene fordi de volumenmæssigt kan presse
priserne. For et årti siden var det fx. umuligt at få en mærkevare pc til at
køre med standard RAM (der kostede under det halve). Et andet problem
dengang var at fordi de havde store lagre, så var bestykningen af pc'erne
altid under niveau med hvad en bambus-pc indeholdt, så alt i alt fik man en
mere fleksibel og langt hurtigere pc ved at købe bambus. Jeg kunne
forestille mig at fx. Dell og andre er blevet bedre, og ved min seneste
sammenligning for 7 dage siden mellem en Dell og en SHG-pc, var det kun
200Mhz på CPU'en og 500 kr i pris i forskel - i bambussens favør. Dell's kan
jeg så få lidt ned i pris via min alm tilknyttede kontaktperson hos Dell, så
de næsten er ens. Jeg kan dog ikke se udfra Dell'ens specs hvilket mærke
ram, bundkort, harddisk, chipset osv der faktisk er inde i Dell'en, og
generelt savner jeg simpelthen at kunne se delene på billeder, ligesom når
man køber bambus, og ikke bare det fine kabinet! Jeg er måske mistroisk,
jvf. tidligere tiders mærkevare-pc'er, men vil da helt sikkert gerne se at
Dell og andre mærkevare pc'er er kommet helt frem. Jeg mangler bare lidt
beviser.
Er der i øvrigt nogen her i gruppen der tør byde på hvilken værdi der ligger
i mærkevare-producenternes "on-site" garati? Hvor ofte bruger i det? Er det
virkelig en hjælp? Jeg sidder og forestiller mig et scenarie hvor en pc's
harddisk går i stykker, og så selvom jeg ringer til Dell og de lover at
komme dagen efter, skal jeg jo igang med at stille en midlertidig pc op så
medarbejderen kan lave noget. Det sparer mig altså ikke meget tid om jeg
selv skal skifte harddisken, for pc'en skal jo efterfølgende installeres af
mig uanset. Så den tid jeg sparer er at putte en ny disk i og måske sende
den dårlige retur til forhandler. Har nogen her inde gjort nogle beregninger
på dette område?
mvh
///M
| |
Henning (27-06-2006)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 27-06-06 08:41 |
|
>forestille mig at fx. Dell og andre er blevet bedre, og ved min seneste
>sammenligning for 7 dage siden mellem en Dell og en SHG-pc, var det kun
>200Mhz på CPU'en og 500 kr i pris i forskel - i bambussens favør. Dell's kan
>jeg så få lidt ned i pris via min alm tilknyttede kontaktperson hos Dell, så
Husker du at tage højde for original XP-licens, telefonsupport o.a?
>Er der i øvrigt nogen her i gruppen der tør byde på hvilken værdi der ligger
>i mærkevare-producenternes "on-site" garati? Hvor ofte bruger i det? Er det
>virkelig en hjælp? Jeg sidder og forestiller mig et scenarie hvor en pc's
>harddisk går i stykker, og så selvom jeg ringer til Dell og de lover at
>komme dagen efter, skal jeg jo igang med at stille en midlertidig pc op så
>medarbejderen kan lave noget. Det sparer mig altså ikke meget tid om jeg
>selv skal skifte harddisken, for pc'en skal jo efterfølgende installeres af
>mig uanset. Så den tid jeg sparer er at putte en ny disk i og måske sende
>den dårlige retur til forhandler. Har nogen her inde gjort nogle beregninger
>på dette område?
Du forudsætter i begge tilfælde at du selv har reservedele på lager,
og tid til at reparere. Lad være med det, så kan du sagtens se
forskellen i at få maskinen serviceret på stedet frem for at skulle
sende den afsted. Mange steder jeg kender til har man valgt
onsite-service netop for at spare tid! Tid er en meget vigtig faktor
alle steder.
| |
Ukendt (27-06-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-06-06 12:24 |
|
"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> wrote in message
news:vvn1a2tr5gpea2vvhiqceskp5lukdvm8vg@4ax.com...
>
>>forestille mig at fx. Dell og andre er blevet bedre, og ved min seneste
>>sammenligning for 7 dage siden mellem en Dell og en SHG-pc, var det kun
>>200Mhz på CPU'en og 500 kr i pris i forskel - i bambussens favør. Dell's
>>kan
>>jeg så få lidt ned i pris via min alm tilknyttede kontaktperson hos Dell,
>>så
> Husker du at tage højde for original XP-licens, telefonsupport o.a?
Ja, licensen er taget med. Telefonsupport er irrelevant for mig at se.
Hverken brugeren eller undertegnede vil ringe til et supportcenter.
> Du forudsætter i begge tilfælde at du selv har reservedele på lager,
> og tid til at reparere. Lad være med det, så kan du sagtens se
> forskellen i at få maskinen serviceret på stedet frem for at skulle
> sende den afsted. Mange steder jeg kender til har man valgt
> onsite-service netop for at spare tid! Tid er en meget vigtig faktor
> alle steder.
Jeg skal have en reservedel på lager (læs: minimum en erstatnings-pc), så
jeg kan få brugeren igang med sit arb. indenfor en time. Den eneste tid jeg
sparer er selve reparationen og evt. gå på posthuset, og det tager altså
ikke mange minutter at skifte en harddisk eller netkort, alternativt bytte
pc'en ud med min reserve-pc.
mvh
///M
| |
Henning (27-06-2006)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 27-06-06 12:50 |
|
>Ja, licensen er taget med. Telefonsupport er irrelevant for mig at se.
>Hverken brugeren eller undertegnede vil ringe til et supportcenter.
I det øjeblik du skal fejlmelde en pc, skal du have fat i en eller
anden for for "support". Lad os antage du har en maskine som sporadisk
genstarter eller laver BSOD. Hvor meget af din dag er afsat til
fejlfinding?
>
>> Du forudsætter i begge tilfælde at du selv har reservedele på lager,
>> og tid til at reparere. Lad være med det, så kan du sagtens se
>> forskellen i at få maskinen serviceret på stedet frem for at skulle
>> sende den afsted. Mange steder jeg kender til har man valgt
>> onsite-service netop for at spare tid! Tid er en meget vigtig faktor
>> alle steder.
>
>Jeg skal have en reservedel på lager (læs: minimum en erstatnings-pc), så
>jeg kan få brugeren igang med sit arb. indenfor en time. Den eneste tid jeg
>sparer er selve reparationen og evt. gå på posthuset, og det tager altså
>ikke mange minutter at skifte en harddisk eller netkort, alternativt bytte
>pc'en ud med min reserve-pc.
Ok, når din maskine er sendt afsted med posten, og den næste går i
stykker... Vil du så ha' to på lager? Tre? Hvor mange for at være
sikker
Det eneste jeg kan sige er, at større virksomheder, som har en
professionel IT-afdeling ikke gider bruge rescourcer på ovennævnte.
| |
Ukendt (27-06-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-06-06 18:15 |
|
"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> wrote in message
news:bk62a2lh3enr13ksl4p9ud1qbikfpt79u2@4ax.com...
>
>>Ja, licensen er taget med. Telefonsupport er irrelevant for mig at se.
>>Hverken brugeren eller undertegnede vil ringe til et supportcenter.
> I det øjeblik du skal fejlmelde en pc, skal du have fat i en eller
> anden for for "support". Lad os antage du har en maskine som sporadisk
> genstarter eller laver BSOD. Hvor meget af din dag er afsat til
> fejlfinding?
Hmm en support-sag med en sporadisk fejl, vil nok koste mere tid end en ny
pc er værd. Men ok - jeg forstår. I mit tilfælde smider vi maskinen i
containeren, og køber en ny. Eller giver den til en der gider rode med den i
sin weekend :)
>>Jeg skal have en reservedel på lager (læs: minimum en erstatnings-pc), så
>>jeg kan få brugeren igang med sit arb. indenfor en time. Den eneste tid
>>jeg
>>sparer er selve reparationen og evt. gå på posthuset, og det tager altså
>>ikke mange minutter at skifte en harddisk eller netkort, alternativt bytte
>>pc'en ud med min reserve-pc.
>
> Ok, når din maskine er sendt afsted med posten, og den næste går i
> stykker... Vil du så ha' to på lager? Tre? Hvor mange for at være
> sikker
> Det eneste jeg kan sige er, at større virksomheder, som har en
> professionel IT-afdeling ikke gider bruge rescourcer på ovennævnte.
Igen, point taken, men med 50 pc'ere er vi ikke så store at vi behøver mere
end et par i reserve. Skulle der ske tre nedbræk på en dag, kan man
prioritere internt om pladserne evt. deles.
mvh
///M
| |
|
|