Reklamation?
Fra : Michael og Vibeke

Dato : 22-06-06 11:41

Hej Ng.

Jeg har købt en pc som er gået i stykker inden for 1 år.

Der var ikke nogle problemer med at få den repareret.

Da jeg fik den hjem var den så gået i stykker igen.

Endnu engang ingen problemer med at få den repareret.

Men nu til mit spørgsmål:

Jeg bor i Juelsminde og pcen er købt i Århus.

Jeg har begge gange selv været oppe og aflevere den og hente den igen, men
det begynder da at blive en bekostelig affære at køre i rutefart mellem
Århus og Juelsminde.

Hvad nu hvis den går i stykker igen?

Hvordan er mine rettigheder?

Er det mig der skal afholde udgiften med henblik på transporten frem og
tilbage eller hvad er reglerne?

På forhånd tak.

Mvh

Michael

--
Der findes 10 slags mennesker i verden
Dem der forstår det binære talsystem og dem der ikke gør.

Fra : ha

Dato : 22-06-06 12:09

Michael og Vibeke wrote:
> Hvordan er mine rettigheder?
>
> Er det mig der skal afholde udgiften med henblik på transporten frem
> og tilbage eller hvad er reglerne?

Se http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/25/

/ha

Fra : Christian Madsen

Dato : 22-06-06 12:43

Michael og Vibeke skrev:
> [...]
>
> Hvad nu hvis den går i stykker igen?
>
> Hvordan er mine rettigheder?
>
> Er det mig der skal afholde udgiften med henblik på transporten frem og

(Hvem skal betale transporten af computer med fabrikationsfejl?):
http://www.familieadvokaten.dk/breve-900/b900-5.html

--
Mvh. Stud.Jur Christian Madsen
PS: Da jeg kun er Stud.Jur kan jeg ikke ganratere rigtigheden at dette

Fra : Fred Thiesen

Dato : 22-06-06 14:21

"Christian Madsen" <svar@venligst.her> skrev i melding
> (Hvem skal betale transporten af computer med fabrikationsfejl?):
> http://www.familieadvokaten.dk/breve-900/b900-5.html

Svaret er da altså at sælger skal beskoste for frem- og tilbageforsndelse
for f.ex. en PC -
hvis det drejer sig om længre avstande.
Det er hårdt at være sælger efterhånden - og i dette tilfælde kan jo sælger
da kun glæde sig
over at du "kun" bor i Hjulsminde. Tænk om du boede i Kuala Lumpur - eller
for ikke at gøre
det helt urealistisk - f.ex. Grønland.
Har man som sælger anledning til at spørge en eventuel kunde om hvor han
bor - og eventult
nægte at sælge en vare - om man mener at risiko for store
forsendelsomkostninger ved
mulig fejl skønnes at overstige det man kan tjene på salget?

Fred T.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-06-06 14:41

Fred Thiesen wrote:

> [...]
> forsendelsomkostninger ved
> mulig fejl skønnes at overstige det man kan tjene på salget?

fx Amazon.co.uk sender ikke elektronik udenfor England - sikkert af samme
årsag

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!