Problem med fødderne
Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 21-06-06 20:10

Min søn har gennem lang tid døjet med små vabler/blærer, hud der falder af
på fødderne. Det kløer tit helt vildt siger han.Han har fået utallige cremer
hos lægen uden det har hjulpet
Hvad er det der er galt med hans føder? nogle bud? og hvad skal han gøre for
at få "normal" hud på fødderne.
Se (et lidt dårligt billed) her:
http://hei.homepage.dk/fod.html

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Marianne

Dato : 21-06-06 20:54

> [...]
> cremer hos lægen uden det har hjulpet
> Hvad er det der er galt med hans føder? nogle bud? og hvad skal han gøre

Hej

Det ligner svamp. Hvis han går i sneakers el. lgn, ligger svamp lige for.
Men det lyder sært, hvis lægen ikke har opdaget det, så måske er det noget
helt andet!

mvh
marianne

Fra : BA

Dato : 21-06-06 21:57

Det kunne ligne for fugtige fødder/svamp

For at udelukke noget alvorligt, så prøv at lade ham gå barbenet så meget
som muligt, og ellers i sanddaler af læder.

Mod svamp kan man bade fødderne i en svag opløsning af Atamon, man kan også
spraye med en foddeodorant med svampemiddel i.

Efter vask kan I tørre fødderne med hårtørreren (kold).

--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse, skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 22-06-06 06:02

> Mod svamp kan man bade fødderne i en svag opløsning af Atamon, man kan
> også spraye med en foddeodorant med svampemiddel i.
>
> Efter vask kan I tørre fødderne med hårtørreren (kold).

Atamon-tippet er påbegyndt, og vil straks finde en foddeodorant (aldrig hørt
om det før)

Er det bedst at smørre fødderne i olie/creme eller andet efter Atamonbaddet?

Fra : BA

Dato : 22-06-06 11:01

Jeg tror ikke I skal gøre andet end at tørre efter atamonbadet.

Deoen kan så være om morgenen

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 22-06-06 06:01

> Det ligner svamp. Hvis han går i sneakers el. lgn, ligger svamp lige for.
> Men det lyder sært, hvis lægen ikke har opdaget det, så måske er det noget
> helt andet!

Han er behandlet for svamp mange, mange gange, uden det har hjulpet.
Vi er gået i gang med fodbad med Atamon og ser om det hjælper

Fra : Sorgenfri

Dato : 23-06-06 12:46

"Heidi, Miver og Mulles mor" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:449a23fa$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Han er behandlet for svamp mange, mange gange, uden det har hjulpet.
> Vi er gået i gang med fodbad med Atamon og ser om det hjælper

Atamon har gennem årene været populært som husråd mod svamp i huden, men vær
opmærksom på, at det efter sigende kan være allergifremkaldende (Ja, det er
der meget, der kan - men Atamon skulle efter sigende være "småaggressivt").

Husk luft, sollys og sokker til kogevask

Mvh. Sorgenfri

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-06-06 23:22

Sorgenfri skrev den 23-06-2006 13:45:

> [...]
> der meget, der kan - men Atamon skulle efter sigende være "småaggressivt").

Når nu Atamon er et konserveringsmiddel. Hvorfor har det så en udløbsdato?

Bare lige en tanke på denne tid af døgnet

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : C.H

Dato : 25-06-06 09:45

"Sorgenfri" <Sorgenfri2830FJERN@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er der meget, der kan - men Atamon skulle efter sigende være
> "småaggressivt").
>
> Husk luft, sollys og sokker til kogevask

Jeg vil egentlig bare gentage og understrege, at det, at bruge atamon kan
være ualmindeligt uhensigtsmæssigt. Det er kendt, at brug af atamon til
behandling af svamp kan give allergiske reaktioner overfor stoffet og
samtidig alle produkter, der indeholder dette.
Det vil sige noget så banalt som syltetøj og mange andre konserverede
produkter. Dette kan give store problemer med mange fødevarer i fremtiden -
ikke noget, jeg ville potentielt ville påføre et barn.

Det er langt mere hensigtsmæssigt at gå på apoteket og få et noget at smøre
med. Allerbedst ville det være at præsentere alt dette for lægen, der bedre
vil kunne be- eller afkræfte denne hjemmestrikkede diagnose.

CH

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 25-06-06 19:35

On Sun, 25 Jun 2006 10:44:50 +0200, "C.H" <vaxen7@hotmail.com>

> [...]
>med. Allerbedst ville det være at præsentere alt dette for lægen, der bedre
>vil kunne be- eller afkræfte denne hjemmestrikkede diagnose.

De bruger Atamon på mange plejehjem, men det er så heller ikke
børn.
Jeg ville nu ikke føle mig mere sikker på et Apotek, de sælger da
alt hvad de kan tjene penge på. der har været i stakkevis af
sager. Gigtpiller der slår dig ihjel, hårfjerner (meget
effektivt), flår huden af benene o.s.v. undersøgelser af TV, hvor
de står og lyver folk op i ansigtet. Min tillid kan ligge på et
lille sted.
mvh Ebbe

Fra : C.H

Dato : 25-06-06 20:09

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> effektivt), flår huden af benene o.s.v. undersøgelser af TV, hvor
> de står og lyver folk op i ansigtet. Min tillid kan ligge på et

At de bruge atamon på plejehjem er da også helt fint - der er konsekvenserne
ikke så alvorlige som de kan være med børn, det er klart....
Angående medicin - jeg er fuldstændig enig med dig. Man ved aldrig, hvad man
putter i hovedet eller på kroppen og på trods af mange undersøgelser, kan
man ikke vide, hvilke langtidseffekter det har. Så lidt medicin som muligt,
det er det bedste i min verden.
Derfor synes jeg faktisk også det er det bedste, om der var en læge, der af-
eller bekræftede om der er en svampeinfektion. Der er skidt at bruge kemi
til at fjerne noget, som i virkeligheden er noget andet

CH

Fra : BA

Dato : 25-06-06 21:54

Husk, tråden startede med at lægen faktisk havde givet op.

Fra : C.H

Dato : 26-06-06 11:11

"BA" <paogbaKANIN@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Venlig hilsen
> BA
>
> OBS: Ved direkte henvendelse, skal du fjerne dyret fra min

Ja, og netop derfor ville jeg kvie mig med at medicinere et barn for en
lidelse, som lægen med garanti har tænkt på og udelukket.
Hjemmediagnoser er ikke altid hensigtsmæssige....
Der står i øvrigt ikke noget om, om problemet har været forelagt en hudlæge?
Har den praktiserende læge givet op uden en henvisning, ville jeg skynde mig
tilbage og få en - eller få en second opinion hos en anden praktiserende
læge.

CH

Fra : C.H

Dato : 26-06-06 11:14

I øvrigt kunne det egentlig være rart at vide hvilke medikamenter, I har
prøvet - ud fra det, kan man jo se, hvilke diagnoser, der har været afprøvet

Måske svamp allerede er prøvet behandlet....

CH

Fra : BA

Dato : 26-06-06 12:04

Husmoderråd er ikke altid at foragte.

Forøvrigt læste jeg i weekenden en pjece som jeg fik på et svensk apotek.
Her stod om fodproblemer.

Ifølge den kunne børn (og andre vel!) få problemer med huden på fødderne,
fordi de gik altfor meget i gummistøvler - som jeg ved, især drenge elsker,
bl.a. fordi de er så lette at få på.

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 30-06-06 22:07

<klip>> Husk luft, sollys og sokker til kogevask

</klip>

Skal jeg gøre, tak :)

<klip> Jeg vil egentlig bare gentage og understrege, at det, at bruge atamon
kan
> være ualmindeligt uhensigtsmæssigt. ..... Dette kan give store problemer
> med mange fødevarer i fremtiden - ikke noget, jeg ville potentielt ville
> påføre et barn.
</klip>

Nu er min søn så 21 år, men jeg forstår da hvad du siger :)

<klip> Det er langt mere hensigtsmæssigt at gå på apoteket og få et noget at
smøre
> med. Allerbedst ville det være at præsentere alt dette for lægen, der
> bedre vil kunne be- eller afkræfte denne hjemmestrikkede diagnose.
</klip>

Har fået noget pudder på Apoteket, og dropper så Atamonen

Tak for gode råd, ideer mv.

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : BA

Dato : 26-06-06 19:50

Lad os høre, når og hvad der sker om et stykke tid

Fra : L.Støvring

Dato : 11-07-06 22:12

"Heidi, Miver og Mulles mor" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4499999c$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> http://hei.homepage.dk/fod.html
>
> --
> Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Jeg synes helt sikkert det ligner "Raynauds syndrom" - også kendt som hvide
fingre ( og det optræder ligeså ofte på fødderne ). Problemet kan opstå ved
f.eks ekstrem kulde i hænder eller fødder, som så langsomt opvarmes og
dermed begynder at klø og svie, blive rød og varm, og små blærer kan
forekomme. Det er en meget generende lidelse - smertefuld kan man ikke kalde
den, og dog føles det alligevel som om den gør ondt. Sygdommen kan såvidt
jeg ved også optræde på fødder med dårlig kredsløbscirkulation, f.eks hvis
man er stillesiddende efter f.eks et brækket ben. Ofte kradser
Raynaud-patienter deres hud til blods pgra. kløen.

De praktiserende læger er desværre ikke særligt opmærksomme på at der kan
være tale om Raynauds, så jeg vil anbefale dig hurtigst muligt at få en
henvisning til en hudlæge. Eftersom sympomerne kan komme og gå, som
vindenblæser, er det måske en god ide at medbringe fotos af de ømme fødder.

Mvh. Lisbeth

Fra : Jette jægergaard

Dato : 11-08-06 08:51

--