CPU holder til socket 939
Fra : Chr.

Dato : 20-06-06 19:56

Jeg har et socket 939 MB hvor køleren er monteret på den klassiske plastik
ramme som sidder monteret på MB rundt om CPU' en. Denne ramme er fastgjort
til MB via via "tryk pins" som man kan presse ud fra bagsiden af bundkortet.

Jeg har tidligere monteret denne "plastic" ramme og er kommet til at trykke
lidt for hårdt på de fire "tryk pins"!

Hvor køber man en ny ramme til sit socket 939 bundkort?
hvad skal man søge på? hvad hedder sådan en dims?

Hilsen Chr.

Fra : Hans

Dato : 20-06-06 21:19

Chr. wrote:
> [...]
>
> Hvor køber man en ny ramme til sit socket 939 bundkort?
> hvad skal man søge på? hvad hedder sådan en dims?

Er du sikker på at det ikke er en ramme til S-478?

S-939 har nemlig kun 2 montagehuller.

Hans

Fra : Chr.

Dato : 24-06-06 19:24

> Er du sikker på at det ikke er en ramme til S-478?
>
> S-939 har nemlig kun 2 montagehuller.

Bundkortet er et AsRock 939Dual-Sata2
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=151598

Nogle gode forslag da det eneste der holder køleren sammen med CPU'en er
tyngdekraften og kølepaste (som faktisk hæfter meget godt *s*)

Hilsen Chr.

Fra : Hans

Dato : 26-06-06 04:22

Chr. wrote:

> Bundkortet er et AsRock 939Dual-Sata2
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=151598
>
> Nogle gode forslag da det eneste der holder køleren sammen med CPU'en
> er tyngdekraften og kølepaste (som faktisk hæfter meget godt *s*)

Ikke særlig smart af Asrock og anvende en non-standard ramme, men det er
desværre ikke første gang med dem.

Jeg ville kontakte deres support og fedte godt og grundigt, for den ramme
finder du ikke andre steder.

Hans

Fra : Chr.

Dato : 27-06-06 17:27

> Jeg ville kontakte deres support og fedte godt og grundigt, for den ramme
> finder du ikke andre steder.

Allright - det vil jeg prøve.
Tusind tak for svaret Hans

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-06-06 15:02

Chr. wrote:
> Bundkortet er et AsRock 939Dual-Sata2
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=151598
> Nogle gode forslag da det eneste der holder køleren sammen med CPU'en er
> tyngdekraften og kølepaste (som faktisk hæfter meget godt *s*)

Er de to 'skruehuller' rammen gennemgående? er der hul i bundkortet
så man kan spænde pladen fast vha en bagplade, som det bliver gjort
på andre S939-boards?

Hvis der er har jeg en ramme + bagplade fra et Asus A8N-SLi liggende
du kan få for en halv liter Cola Light ;) hvis du henter den i Brønshøj.

På disse foto der vist er et sådant board, ser det ud til at det
burde kunne lade sig gøre.

http://www.techpowerup.com/reviews/ASRock/939Dual-SATA2/images/cpuarea.jpg
http://www.techpowerup.com/reviews/ASRock/939Dual-SATA2/images/back.jpg

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.