Hvad skal man se i Warszawa?
Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 20-06-06 19:13

Jeg overvejer at lade sommerferien gå til Warszawa (og omegn), men hvad skal
man efter jeres mening egentlig se når man er på de egne?

--
Mvh Mads
----

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-06 11:13

"Mads Thorning Pedersen" <cyklopaten@sletdette.mailme.dk> skrev i en
meddelelse news:44983ab1$0$90498$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> Mvh Mads
> ----
> Fjern sletdette fra mailadressen ved besvarelse

Her er der nogle forslag:

http://www.igougo.com/travelcontent/JournalDestination.aspx?LocationID=639&Mode=2

Fra : Bjørn Christian Tørr~

Dato : 25-06-06 14:56

Mads Thorning Pedersen <cyklopaten@sletdette.mailme.dk> wrote:
: Jeg overvejer at lade sommerferien gå til Warszawa (og omegn), men hvad skal
: man efter jeres mening egentlig se når man er på de egne?

Tjah, hm, Warszawa er kanskje ikke det mest spennende Polen har å by på,
men det går fint an å bruke 2-3 dager der. I helgen kan du gå på markedet
på den gamle stadion litt utenfor sentrum, det er både tog- og busstasjon
der, så det er lett å komme til, og ellers en fin gåtur fra sentrum langs
elven (Vistula) og over den. Det er helt vilt hva man kan komme over der.
Nystjålede biler fra Norge, gamle russiske kosmonautdrakter, ferske
merkevarekopier fra Kina og diverse varer rett fra det polske bondelandet.
Pass på for lommetyver!

Du kommer ikke utenom gamlebyen, som er full av 16- og 1700tallsbygninger,
selv om de alle er bygget i løpet av de siste 40 år. Det var ikke stort
igjen av dem etter andre verdenskrig...

Ta også turen opp i kultur- og vitenskapspalasset, som er Warszawas
utgave av Stalins skyskrapere, i nøyaktig samme stil som De syv
søstre i Moskva. Virkelig et praktkommunistbygg, og utsikten fra toppen
er virkelig god. Det er grupperabatt om man er 9 eller flere, og
polakker er flinke til å få valuta for pengene, så bare stå i nærheten
av billettsalget, så er du snart del av en gruppe.

I Ujazdow-slottet, litt syd for sentrum, finnes det et riktig godt
museum for samtidskunst, og i parken rundt foregår det ofte diverse
arrangementer som kan være morsomme å vandre rundt i.

Ikke glem at Krakow er mindre enn tre timer unna med hurtigtoget...

God tur!

Bjørn
www.iposeogsekk.com