Berlin og omegn guide?
Fra : Brian K

Dato : 20-06-06 17:36

Hej.

Skal til messe i Berlin, og vil gerne holde en uges ferie dernede når jeg nu
er der.
Men hvor kan jeg finde en guide over ting at se og opleve.

Det behøver ikke kun være i Berlin, men også gerne lidt derfra.

På forhånd tak.

Mvh
Brian.

Fra : Sten Schou

Dato : 20-06-06 18:55

"Brian K" <houge@houge.spamfree.dkREMOVE> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men hvor kan jeg finde en guide over ting at se og opleve.
>
> Det behøver ikke kun være i Berlin, men også gerne lidt derfra.

www.berlin.de

Hilsen Sten

Fra : John

Dato : 20-06-06 19:38

Brian K skrev:
> [...]
> Men hvor kan jeg finde en guide over ting at se og opleve.
>
> Det behøver ikke kun være i Berlin, men også gerne lidt derfra.

Politikens "Turen går til Berlin" kan anbefales.

Mvh

John

Fra : Jens O

Dato : 20-06-06 20:46
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 21-06-06 10:14

Brian K skrev:

> Men hvor kan jeg finde en guide over ting at se og opleve.
> Det behøver ikke kun være i Berlin, men også gerne lidt derfra.

Andre har svaret, men jeg kan da anbefale "Deutsches
Technikmuseum", (Trebbiner Strasse), hvor de bl.a. har en
udstilling om computer-pioneren Konrad Zuse (verdens første
datamater).

Pergamon-museet bør også ses.

Museum für Naturkunde (hedder vist noget nyt nu) bør
også ses.

I omegnen har jeg selv et par steder til gode:

Blev i historiegruppen anbefalet at tage til Köpenick,
en gammel by (ude mod øst).

Og i vest findes der den gamle bydel Spandau Altstadt.

Så skal man heller ikke glemme Potsdam i sydvest.

Hvis du trænger til lidt motion, tag en tur i Grünewald
og gå op på toppen af Teufelsberg. Der er en god udsigt,
hvis "Die Berliner Luft" ellers er nogenlunde klar.

--
Herluf

Fra : Brian K

Dato : 22-06-06 15:02