følge skade
Fra : Christian

Dato : 15-06-06 13:46

Kurt har købt en computer.
Han har valgt en tillægs forsikring på computeren.
Samtidig med købet køber han en ekstra stang ram og får sat i maskinen i
forretninigen.

Nu er der så bøvl med computeren og den ryger til rep. Her findes fejlen
på den medkøbte stang ram.
Kan forsikringsselskabet komme til at hænge på den? Rammen var jo ikke
del af det som der oprindeligt blev tegnet forsikring på.

Kurt er ryger, og har samtidig ikke den allerbedste renlighed omkring
sin computer.
Dette betyder at alle kølere er sovset ind i tykt klæbende brunt støv,
og køleribber er nærmere isolerings ribber.

Kan det betegnes som misvedligehold, uforsvarlig behandling eller som
"hændeligt uheld"

Fra : Brian

Dato : 15-06-06 16:18

"Christian" <nej@hco.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse
> Kurt har købt en computer.
> Han har valgt en tillægs forsikring på computeren.

Dem hører man jo kun dårligt om :)

> [...]
> Kan forsikringsselskabet komme til at hænge på den? Rammen var jo ikke del
> af det som der oprindeligt blev tegnet forsikring på.

Den vil jeg tro at din forhandler selv hænger på. Han har solgt den og
monteret den, så det er hos han du skal reklamere.

> [...]
> køleribber er nærmere isolerings ribber.
> Kan det betegnes som misvedligehold, uforsvarlig behandling eller som

1 og 2. Der står 99.9% i manualen eller vedlagt dokument, hvorfor og
hvorledes CPU-køleren renses.

Fra : Christian

Dato : 15-06-06 16:51

Brian wrote:
> "Christian" <nej@hco.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Dem hører man jo kun dårligt om :)

Grin det må være fordi der ikke er seere i at være positiv...
Jeg har kun egen erfaring med elgigantens.... og der må jeg sku tage
hatten af.
kærresten glemte toppen af en usb pen og lukkede den bærbare. knas knas
og meget sorte områder på skærmen. 8 dage senere var der en ny bærbar
med posten.

Samme sted åd forsikringen iøvrigt alle udgifter ved ram fejlen. Og
dette på trods af at de fik at vide det ikke var originalt med
computeren og at den var godt tilstøvet.

> [...]
> monteret den, så det er hos han du skal reklamere.

> 1 og 2. Der står 99.9% i manualen eller vedlagt dokument, hvorfor og

Okie. Det var også hvad jeg regnede med.