grupper ??
Fra : Morten Rick

Dato : 18-06-01 17:01

Hej

Undskyld jeg spørger nok om det sammen som mange ander har gjordt.

Men hvor finder jeg de "bin....." grupper hende ? jeg er ved teledanmark og de
har dem jo ikke mere.

Hvad kan jeg gøre

Morten

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-06-01 18:37

Mon, 18 Jun 2001 16:01:25 GMT, skrev morten@not.dk (Morten
Rick):

>Men hvor finder jeg de "bin....." grupper hende ? jeg er ved teledanmark og de
>har dem jo ikke mere.

Brug test.news.tele.dk som nyhedsserver.

Det er en god ide, at følge med i
news:tele.internet.news-service, hvis man vil følge med i
udviklingen af deres nye newsserver samt har spørgmål om TDCs
newsservere.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 18-06-01 22:38

On Mon, 18 Jun 2001 19:36:39 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Brug test.news.tele.dk som nyhedsserver.

Nu bruger du jo også Agent, ved du så hvad der sker med alle mine
grupper og indlæg i Agent 1.8 hvis jeg skifter til test.news.tele.dk ?
Bliver de liggende eller går der kludder i det ?

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-06-01 00:26

Mon, 18 Jun 2001 23:38:06 +0200, skrev Jesper L Hansen
<lismoes@mail.dk>:

>Nu bruger du jo også Agent, ved du så hvad der sker med alle mine
>grupper og indlæg i Agent 1.8 hvis jeg skifter til test.news.tele.dk ?
>Bliver de liggende eller går der kludder i det ?

Du bør bruge news.inet.tele.dk (eller news.tele.dk) til
tekstgrupper og kun test.news.tele.dk til grupper, som ikke er på
den officielle newsserver.

Test betyder, at det er en testserver og der kan derfor være små
problemer ind i mellem, f.eks. at man ikke kan poste indlæg eller
den er nede et par timer.

Men i det store hele kører den meget fint og er oppe 99 % af
tiden (vil jeg tro).

Hvis du vil bruge den Agent, som du bruger nu, til test, så skal
du for ikke at få kludre med meddelelsesnumrene (ikke message id)
bruge sample headers på de grupper, som du abonnerer på i
forvejen og synkroniseringen vil være i orden fremover.

Hvis du vil bruge to newsserver, så kan det gøres på flere måder,
det nemmeste og den jeg bruger.

Kopier din Agentmappe, kald agent.exe noget andet, f.eks.
agent2.exe, slet al indholdet, som der er fra den agent du
kopierede fra og hent så nyhedsgrupperne og indhold.

Når man har 2 agenter, så har det en anden fordel, hvis der kun
er binært snask på den ene og tekstgrupper på den anden.

Når man henter noget binært tager det jo mere eller mindre lang
tid og man kan ikke poste nogen svar eller hente nye indlæg
imens.

Med de to opsætninger, så kan du hente og poste i tekstgrupperne,
mens den anden henter det binære indhold.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 19-06-01 09:12

On Tue, 19 Jun 2001 01:26:11 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Kopier din Agentmappe, kald agent.exe noget andet, f.eks.
>agent2.exe, slet al indholdet, som der er fra den agent du
>kopierede fra og hent så nyhedsgrupperne og indhold.

Giver det ikke kludder i registreringsdatabasen eller der ligger den
sig måske ikke ?

>Når man har 2 agenter, så har det en anden fordel, hvis der kun
>er binært snask på den ene og tekstgrupper på den anden.

Smart !

>Når man henter noget binært tager det jo mere eller mindre lang
>tid og man kan ikke poste nogen svar eller hente nye indlæg
>imens.

Rigtig smart !

>Med de to opsætninger, så kan du hente og poste i tekstgrupperne,
>mens den anden henter det binære indhold.

Jeps - det prøver jeg - takker for hjælpen.

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-06-01 15:44

Tue, 19 Jun 2001 10:11:43 +0200, skrev Jesper L Hansen
<lismoes@mail.dk>:

>Giver det ikke kludder i registreringsdatabasen eller der ligger den
>sig måske ikke ?

Jeg har ingen problemer med det.
Der ligger kun en af dem i registreringsdatabasen og det er den,
der så er associeret med mailto, urls osv.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Allan Olesen

Dato : 19-06-01 17:54

Jesper L Hansen <lismoes@mail.dk> wrote:

>Giver det ikke kludder i registreringsdatabasen eller der ligger den
>sig måske ikke ?

Nix. Agent er ekstremt medgørlig på det punkt. Du kan flytte den rundt
mellem drev og maskiner. Du kan endda køre den over netværk med en
anden computer.

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 19-06-01 22:11

On Tue, 19 Jun 2001 18:53:51 +0200, Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk>
wrote:

>Nix. Agent er ekstremt medgørlig på det punkt. Du kan flytte den rundt
>mellem drev og maskiner. Du kan endda køre den over netværk med en
>anden computer.

Agent er det mest geniale program i det henseende.
Jeg har installeret det på et andet drev en Windows, og det virker fint
selv efter formatering af C drevet uden at jeg skal gøre noget som
helst.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 19-06-01 12:08

<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Kopier din Agentmappe, kald agent.exe noget andet, f.eks.
>agent2.exe, slet al indholdet, som der er fra den agent du
>kopierede fra og hent så nyhedsgrupperne og indhold.

En bedre måde hvor du ikke har flere kopier liggende er at lave en ny
undermappe i Agent mappen og tage en kopi af agent.ini og smide deri.
Lav så et shortcut til "sti\til\agent.exe sti\til\agent.ini" og brug
det.

Så bruger den den nye undermappe som database.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-06-01 15:46

Tue, 19 Jun 2001 13:07:54 +0200, skrev Stefan Bruhn
<news002@3x7.dk>:

> [...]
>det.
>
>Så bruger den den nye undermappe som database.

Jeg ved godt, at det siges at være bedre, men jeg har foretrækker
det på min måde og jeg har overhovedet ingen problemer med det.

Og det fylder nok nogenlunde det samme, det er jo ikke selve
programmet, som fylder.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 19-06-01 23:56

On Tue, 19 Jun 2001 13:07:54 +0200, Stefan Bruhn <news002@3x7.dk>
wrote:

> [...]
>undermappe i Agent mappen og tage en kopi af agent.ini og smide deri.
>Lav så et shortcut til "sti\til\agent.exe sti\til\agent.ini" og brug

Jeg brugte Knuds måde, da den lød lidt nemmere at gå til. Ellers tak
for forslaget.

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen