/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Overtagelse af kunder uden accept.
Fra : henrik_j_k


Dato : 15-06-06 08:59

For ca. 5 år siden bestilte jeg hos firma A, 3 Web-Hotels.
Jeg har indtil betalt de regninger jeg har fået.
Så for ca. 3 uger siden modtog jeg 3 regninger på 3 Web-Hotels fra
firma B.
Det syntes jeg var mærkeligt, jeg har aldrig hørt om firma B.
Jeg har aldrig accepteret eller bestilt et Web-Hotel hos firma B
Så ser jeg på firma A's hjemmeside at firma B har overtaget alle
firma A's kunder.
Det store problem, udover kunde overtagelse er, prisen for et Web-Hotel
hos firma A, var kr. 150,- p/år, og hos firma B er prisen nu kr. 735,-
p/år.
Dvs. en pris der er 4.9 gange højere.
Kan firma B overtage kunder, uden nogen form for accept fra kunden?
Skal jeg betale de 3 regninger fra firma B, hvor jeg aldrig har bestilt
eller accepteret noget?

Henrik


 
 
per christoffersen (15-06-2006)
Kommentar
Fra : per christoffersen


Dato : 15-06-06 09:23


"henrik_j_k" <henrik.juul.kristensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1150358337.372227.89680@p79g2000cwp.googlegroups.com...

> Kan firma B overtage kunder, uden nogen form for accept fra kunden?

Ja, medmindre det fremgår specifikt af din aftale med firma A, at det ikke
kan ske.
Et firma er berettiget til at videreoverdrage sine forpligtigelser, og kan
også lade sig opkøbe.
Opkøberen overtager imidlertid det købte firmas forpligtigelser på samme
vilkår som hidtil

> Skal jeg betale de 3 regninger fra firma B, hvor jeg aldrig har bestilt
> eller accepteret noget?

Din aftale er overgået til firma B.
Det er rigtig dårlig skik ikke at meddele den slag til kunderne, men hosting
branchen er jo ikke ligefrem kendt for god forretningsskik eller bare
service.
Aftalen er imidlertid den samme som den altid har været, og det gælder også
betalingen. Du skal altså ikke acceptere prisstigningen.

Betal det du plejer, og send samtidig et brev til firma B, hvor du gør
opmærksom på, at der må være tale om en fejl, at det fakturerede beløb
overstiger det aftalte. Skriv samtidig, at du har indbetalt det korrekte
beløb, og at du beder om en bekræftigelse på modtagelsen, og at beløbet er
korrekt.
Du kan samtidig skrive, at hvis firma B fortsat mener at det fakturede beløb
er korrekt, så bedes de fremsende dokumentation for at du har indgået en
aftale om denne betaling, og at hvis det ikke sker vil du anse sagen for
afsluttet.

Du skal lige for inden være helt sikker på, at prisstigningen ikke er
varslet korrekt efter betingelserne (dem som du godkendte hos firma A). Det
kan være fremsendt på mail, - hos mange hostingfirmaer er man forpligtiget
til at have en aktiv mailkonto til kontakt.

/Per



Anders Majland (15-06-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 15-06-06 09:27

> Kan firma B overtage kunder, uden nogen form for accept fra kunden?

Ja - men de er stadig bundet af de aftaler som A har indgået med kunderne.
Så du må have fundet de vilkår frem på det produkt du i sin tid bestilte.
Det står sikkert noget om et varsel for prisstigninger opsigelser osv.

> Skal jeg betale de 3 regninger fra firma B, hvor jeg aldrig har bestilt
> eller accepteret noget?

Du skal skrifligt gøre indsigelse over beløbets størrelse.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste