|
| Overtagelse af kunder uden accept. Fra : henrik_j_k |
Dato : 15-06-06 08:59 |
|
For ca. 5 år siden bestilte jeg hos firma A, 3 Web-Hotels.
Jeg har indtil betalt de regninger jeg har fået.
Så for ca. 3 uger siden modtog jeg 3 regninger på 3 Web-Hotels fra
firma B.
Det syntes jeg var mærkeligt, jeg har aldrig hørt om firma B.
Jeg har aldrig accepteret eller bestilt et Web-Hotel hos firma B
Så ser jeg på firma A's hjemmeside at firma B har overtaget alle
firma A's kunder.
Det store problem, udover kunde overtagelse er, prisen for et Web-Hotel
hos firma A, var kr. 150,- p/år, og hos firma B er prisen nu kr. 735,-
p/år.
Dvs. en pris der er 4.9 gange højere.
Kan firma B overtage kunder, uden nogen form for accept fra kunden?
Skal jeg betale de 3 regninger fra firma B, hvor jeg aldrig har bestilt
eller accepteret noget?
Henrik
| |
per christoffersen (15-06-2006)
| Kommentar Fra : per christoffersen |
Dato : 15-06-06 09:23 |
|
"henrik_j_k" <henrik.juul.kristensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1150358337.372227.89680@p79g2000cwp.googlegroups.com...
> Kan firma B overtage kunder, uden nogen form for accept fra kunden?
Ja, medmindre det fremgår specifikt af din aftale med firma A, at det ikke
kan ske.
Et firma er berettiget til at videreoverdrage sine forpligtigelser, og kan
også lade sig opkøbe.
Opkøberen overtager imidlertid det købte firmas forpligtigelser på samme
vilkår som hidtil
> Skal jeg betale de 3 regninger fra firma B, hvor jeg aldrig har bestilt
> eller accepteret noget?
Din aftale er overgået til firma B.
Det er rigtig dårlig skik ikke at meddele den slag til kunderne, men hosting
branchen er jo ikke ligefrem kendt for god forretningsskik eller bare
service.
Aftalen er imidlertid den samme som den altid har været, og det gælder også
betalingen. Du skal altså ikke acceptere prisstigningen.
Betal det du plejer, og send samtidig et brev til firma B, hvor du gør
opmærksom på, at der må være tale om en fejl, at det fakturerede beløb
overstiger det aftalte. Skriv samtidig, at du har indbetalt det korrekte
beløb, og at du beder om en bekræftigelse på modtagelsen, og at beløbet er
korrekt.
Du kan samtidig skrive, at hvis firma B fortsat mener at det fakturede beløb
er korrekt, så bedes de fremsende dokumentation for at du har indgået en
aftale om denne betaling, og at hvis det ikke sker vil du anse sagen for
afsluttet.
Du skal lige for inden være helt sikker på, at prisstigningen ikke er
varslet korrekt efter betingelserne (dem som du godkendte hos firma A). Det
kan være fremsendt på mail, - hos mange hostingfirmaer er man forpligtiget
til at have en aktiv mailkonto til kontakt.
/Per
| |
Anders Majland (15-06-2006)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 15-06-06 09:27 |
|
> Kan firma B overtage kunder, uden nogen form for accept fra kunden?
Ja - men de er stadig bundet af de aftaler som A har indgået med kunderne.
Så du må have fundet de vilkår frem på det produkt du i sin tid bestilte.
Det står sikkert noget om et varsel for prisstigninger opsigelser osv.
> Skal jeg betale de 3 regninger fra firma B, hvor jeg aldrig har bestilt
> eller accepteret noget?
Du skal skrifligt gøre indsigelse over beløbets størrelse.
| |
|
|