Efter køb af grund ændres der fra fjernvar~
Fra : Anders

Dato : 02-06-06 10:59

Hej Gruppe,

Vi har for 2 måneder siden underskrevet købsaftale på en grund og indbetalt
depositum.
Købspris var xxx.xxx excl kr xx.xxx til i tilslutningsafgifter til el, vand,
fællesantenne og fjernvarme.

Har ikke købsaftalen her og jeg kan ikke huske om der står fjernvarme nævnt
på denne.
På alle papirer modtaget inden står der nævt at prisen er excl.
tilslutningsafgifter til el, vand, fællesantenne og fjernvarme.

Nu får vi så at vide at der ikke kommer fjernvarme men istedet naturgas.

Da der alt andet lige er mere arbejde i naturgas end fjernvarme + at det er
dyrere at installere samt fylder mere er jeg egentligt lidt træt af at
skulle til at have naturgas.

Hvordan er jeg stillet, kan jeg kræve at få fjernvarme ?, alternativt at få
nedslag i pris der udligner extra omkostninger til naturgasfyr.

På forhånd tak.
Anders

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-06-06 11:22

"Anders" <nejtaktilspam@hotmail.cmo> skrev i en meddelelse
> Hvordan er jeg stillet, kan jeg kræve at få fjernvarme ?, alternativt at
> få nedslag i pris der udligner extra omkostninger til naturgasfyr.

Det er ret relevant hvad der præcist står i købsaftalen

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Fra : Anders

Dato : 02-06-06 13:36

> "Anders" <nejtaktilspam@hotmail.cmo> skrev i en meddelelse
>
> Det er ret relevant hvad der præcist står i købsaftalen

> [...]

Hej Martin,

Så har jeg lige haft fat i fruen.
På købsaftale står der excl tilslutningsafgifter. Ordet fjernvarme er
desværre IKKE nævnt.

På papiret med priser på de enkelte grunde står der at priserne er excl
tilslutning til fjernvarme.

<OT> da jeg ikke er tryg ved gas i huset er vi ved at kigge på jordvarme,
det ser nu også spændende ud </OT>

Mvh
Anders

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-06-06 14:34

> På købsaftale står der excl tilslutningsafgifter. Ordet fjernvarme er
> desværre IKKE nævnt.
> På papiret med priser på de enkelte grunde står der at priserne er excl
> tilslutning til fjernvarme.

Well, prisen er jo fortsat eksklusiv tilslutning til fjernvarme...
Generelt sørger man for at skrive ALT ned i en købsaftale når man handler
ejendomme, men der er mig bekendt ikke et forbud mod at indgå aftaler ved
siden af. Men spørgsmålet i dette tilfælde er om et eksplicit udsagn om at Y
ikke indgår i handlen med X kan medføre at man har krav på at kunne få Y for
en merpris.. Jeg tror det ikke.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-06-06 14:35

> Men spørgsmålet i dette tilfælde er om et eksplicit udsagn om at Y ikke
> indgår i handlen med X kan medføre at man har krav på at kunne få Y for en
> merpris.. Jeg tror det ikke.

Jeg glemte at skrive:
Hvis en del af markedsføringen af grunden var at der kunne tilsluttes til
fjernvarme, så er det en anden sag

Fra : Anders Majland

Dato : 02-06-06 14:59

> <OT> da jeg ikke er tryg ved gas i huset er vi ved at kigge på jordvarme,
> det ser nu også spændende ud </OT>

Kender du news:dk.teknik.energi ?