Finde dom
Fra : Kim Helbo

Dato : 29-05-06 11:24

Hej,

Jeg leder efter et sted hvor jeg kan finde følgende dom:

Og hvordan finder jeg ud af om diverse byggefirmaer har domme for byggesjusk
osv.
Borgerlig sag, Almindelig civil sag/betalingspåkrav
24-01-2006 kl.10:30. Dommerens kontor. Rettens j.nr.:BS 2-663/2005
Særligt forberedende retsmøde
Retsmødet er offentligt
Dommer: S. Brøns
Sagsøger: Byggefirmaet L. Johansen
Sagsøgerens advokat: Anette Fløe
Sagsøgte: Silkehøj Byggeentreprise v/ Iver Holger
Sagsøgtes advokat: Niels Kaiser
Sagen drejer sig om: tELEFONMØDE

Fra : lhm

Dato : 29-05-06 11:51

"Kim Helbo" <kh@REMOVEbmf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sagsøger: Byggefirmaet L. Johansen
> Sagsøgerens advokat: Anette Fløe
> Sagsøgte: Silkehøj Byggeentreprise v/ Iver Holger

Du kan kontakte Retten i Skanderborg, hvor den er afsagt og formentlig
betale for at få en kopi tilsendt. Jeg har tidligere fået oplyst prisen til
175 kr., men det kan måske variere.

Fra : Codexx

Dato : 29-05-06 11:53

Det du linker til er ikke en domsafsigelse, men blot et indledende
retsmøde (som ovenikøbet foregår over telefonen). Det er altså slet
ikke sikkert der er faldet dom i sagen.

Mere generelt: http://www.domstol.dk/showpage.asp?ID=10338

//Bacher

Fra : Kim Helbo

Dato : 29-05-06 12:16

tak for det.

kan man finde et generelt overblik om der forlægger mange sager imod et
firma?

Kim

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 29-05-06 21:09

Kim Helbo wrote:

> kan man finde et generelt overblik om der forlægger mange sager imod et
> firma?

Så snart dommene når landsretsniveau eller højesteret er der gode
chancer for, at dommene er udgivet. I så fald kan der søges på
firmanavnet i Thomsons databaser med de udgivne domme.

Nogle Thomsonregistre medtager også mindre retters domme.

Fælles for alle Thomsons registre er, at de koster penge. Men man kan jo
spørge pænt her i gruppen, så plejer en af os at være flinke til at
foretage en simpel søgning.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Codexx

Dato : 29-05-06 12:22

Fra det link jeg sendte:

"Det bemærkes dog, at det følger af retsplejeloven, at en anmodning
om aktindsigt skal angive det dokument eller den sag, som pågældende
ønsker at få aktindsigt i, således at den, der behandler anmodningen
om aktindsigt, uden besvær kan finde sagen frem. Der er således et
forudgående krav om, at pågældende ansøger kan identificere den
konkrete sag. Det vil f.eks. ikke være muligt at få aktindsigt i
straffedomme vedrørende en bestemt person blot ved at henvise til
vedkommendes navn."

Hvor "stift" reglerne bliver administreret i praksis ved jeg dog ikke.

//Bacher