Luksusproblem
Fra : JA

Dato : 18-05-06 16:27

Hej
Jeg har lige fået et job med start d. 1/8, hvor jeg har fået tilsendt
kontrakt. I mellemtiden er jeg blevet indkaldt til samtale til drømmejobbet.

Får jeg drømmejobbet efter denne samtale, kan der jo nemt gå 1½ uge, inden
jeg får kontrakt fra dem, og så længe kan jeg ikke holde den første hen med
snak. Jeg overvejer nu at skrive min kontrakt under, for får jeg ikke det
andet, vil jeg gerne have dette job.

Mit spørgsmål er nu: Hvad hvis jeg skriver min kontrakt under på det job,
jeg har fået - og så senere får tilbudt det drømmejobbet. Kan jeg fortryde
den underskrevne kontrakt? Gælder en måneds opsigelsesvarsel, som der står i
kontrakten også i dette tilfælde, når jeg først skal starte d. 1/8, eller er
der noget (14 dage?) "fortrydelsesfrist" på sådan noget, eller.....?

Mvh Jan Andreasen

Fra : K.T.

Dato : 18-05-06 16:35

Du kan da i hvertfald vente med at underskrive kontrakten indtil du skal
sige op i nuværende job - men lad være at skrive under, hvis du ikke vil
have jobbet. Det er at skabe problemer - selvom de fleste nok vil sige 'godt
han selv skred - her ville han alligevel ikke ævre længe'.

Knud