Fogedsag, kreditors mødesalær?
Fra : Simon

Dato : 15-05-06 13:54

Spm: *Betyder http://www.domstol.dk/page10875.aspx ikke at debitor får
et mødesalær på eksempelvist kr. 600 tilkendt af retten - som altså kan
indkræves hos debitor? Burde retten ikke sende dokumentation på dette
til kreditor?*

Baggrund - jeg kender kreditors side i det følgende:

'Forenklet inkassoproces' med krav på knap kr. 3.000 anlægges v. Kbh.
Byret mod privatperson. Eet retsmøde (dec. 2005), kreditor repræsenteret
af advokat, debitor møder op og indgår afdragsordning, betaler p.t. kr.
250/md.

Seneste skrivelse fra retten er fra august, før retsmødet, og lægger
grund-retsafgiften kr. 400 oven i kravet.

Pr. telefon oplyser Kbh. Byret at de ikke har noget med salærer at gøre,
og hvis der er omkostning til advokat i fb.m. retsmødet (det var der
selvfølgelig, fik regning på kr. 375), "må man jo bare meddele dette til
debitor"....??! Hallo; så kan man jo begynde forfra med at kræve
betaling??

(Under-spm: Indledningsvis troede de at kreditor havde været selvmøder
og sagde "nej, så får man ikke noget salær" - er dét rigtigt??)

--
Simon | __o
Men are from here, and women | _`\ \_

Fra : Henning Makholm

Dato : 16-05-06 09:22

Scripsit Simon <s_kvinFJERNDETTEFILTERdal@yahoo.com>

> (Under-spm: Indledningsvis troede de at kreditor havde været selvmøder
> og sagde "nej, så får man ikke noget salær" - er dét rigtigt??)

Ja.

--
Henning Makholm "They want to be natural, the anti-social
little beasts. They just don't realize that