ferielov-den særlige ferieopsparing
Fra : Onix

Dato : 29-04-06 08:01

Hejsa

Er der nogen der ved noget om ferielov?

Mit ? går på om man er berettiget til den særlige ferieopsparing når man
skifter job, jeg er ansat i en kommune og har skiftet til en anden afdeling
dvs sagt op hos gamle afdeling og nyansat i nye. Jeg har ikke med lønnen i
går fået den særlige ferieopsp. som jeg plejer, men jeg vil umiddelbart mene
jeg skal have den da kommunen vel i juridisk forstand er én arbejdsgiver
uanset afdelingen jeg er ansat i ?

Kan nogle hjælpe?

Onix

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-05-06 11:13

"Onix" <vedikkefjerndette@hotmail.com> wrote in news:44530f24$0$67256
$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Mit ? går på om man er berettiget til den særlige ferieopsparing når man
> skifter job

Jeg formoder du mener ferietillægget på min. 1%, som udbetales når man har
ferie med løn?

Hvis du har haft ferie med løn, skal du ved ophør af arbejdsforholdet have
udstedt et feriekort/giro på 12,5% af din løn i indeværende
ferieoptjeningsår. Du skal tjekke med den ferieordning der gælder for din
tidligere arbejdsplads, om pengene er indbetalt.

Nogle arbejdsgivere accepterer at videreføre ferie med løn under
forskellige præmisser. F.eks. ved at dine opsparede feriepenge modregnes i
den udbetalte løn under ferie.

Hvorvidt du juridisk har skiftet arbejdsgiver kan jeg ikke vurdere, men
umiddelbart lyder det sådan.