jurastudiet
Fra : Henrik Jensen

Dato : 27-04-06 14:25

Er der nogle der har læst jura på den ordning hvor det er
aftenstudie.

med venlig hilsen

Henrik

Fra : Mr. X

Dato : 27-04-06 16:38

"Henrik Jensen" <henrik.hansen@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle der har læst jura på den ordning hvor det er
> aftenstudie.

Tvivler på at der overhovedet er nogen der har læst jura herinde

Fra : Thomas TM

Dato : 27-04-06 18:08

"Henrik Jensen" <henrik.hansen@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle der har læst jura på den ordning hvor det er
> [...]

Ja jeg har læst det på HD.

Mvh
Thomas

Fra : Henrik Jensen

Dato : 27-04-06 19:13

Hvad er det for en retning - således at du kan opnå juridisk
embedseksamen.

Har du et link til undervisningsstedet.

på forhånd tak

Henrik

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-04-06 23:59

Thomas TM <tm@noget.dk> wrote:

> Ja jeg har læst det på HD.

Mener du jura *fag* på HD-studiet ved handelshøjskolerne?

--
Jesper Lund

Fra : Karsten Jühne

Dato : 28-04-06 00:07

On 27 Apr 2006 13:25:11 GMT, Henrik Jensen wrote:

>Er der nogle der har læst jura på den ordning hvor det er
>aftenstudie.

Ja, jeg har.
Hvad vil du egentlig spørge om?
--
Mvh. Karsten
Andelsbolig: http://www.lysningen.dk

Fra : Henrik Jensen

Dato : 28-04-06 08:12

Hej Karsten !

Jeg er interesseret i at høre nærmere om studieforholdene og
generelt om studiet som aftenstudie.

- Hvordan er arbejdsbyrden - ligeledes set i forhold til
familie, sideløbende fuldtidsjob.

- Hvordan er opgavebyrden

- Har du generelt nogle gode råd/kommentarer efter du har
gennemført forløbet om aften.

de bedste hilsner

Henrik

Fra : Karsten Jühne

Dato : 01-05-06 13:49

On 28 Apr 2006 07:12:05 GMT, Henrik Jensen wrote:

>Jeg er interesseret i at høre nærmere om studieforholdene og
>generelt om studiet som aftenstudie.
>- Hvordan er arbejdsbyrden - ligeledes set i forhold til
>familie, sideløbende fuldtidsjob.

Ok.
Jeg læste på åbent universitet i Århus.
Studiet var på halv tid, dvs bachelor tog 11 semestre.
Vi havde undervisning 1 gang om ugen fra 18.15 til 21.45.
Der var MASSER af læsearbejde ved siden af og mange skriftlige opgaver
på 3. semester - hvor jeg opgav.
Det var spændende (hvis man kan finde familie- arve- og aftaleret
spændene) og hårdt.

Vi var mange der faldt fra inden 1. eksamen. Hvor mange der bestod,
ved jeg ikke, da jeg selv droppede ud inden, arbejdsbyrden var blevet
for stor og uoverskuelig for mig.

Fra : kongaead@my-deja.com

Dato : 28-04-06 06:32

Henrik Jensen wrote:

> Er der nogle der har læst jura på den ordning hvor det er
> aftenstudie.

Du mener forberedt sig til at tage juridisk embedseksamen ved
universitetet gennem aftenstudium? Den ordning vil jeg også gerne
høre noget om, hvis den eksisterer.

Bent