ittelefonbogen - telfornsalg
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 27-04-06 14:19

Hej!

Min moder er nettop trodt ind i den lokale forsamlingshusbestyrelse - hendes
job er at tage i mod teleforbeskeder. Hun blev ringet op af en sælger fra
ittelfonbogen - hun troede der var tale om den lokale telefonbog, og så vidt
jeg kan forstå på hende, så gjorde han, mildest talt, intet for at bringe
hende ud af den vildfarelse - hun fortalte sælgeren at hun ikke havde
lov/tilladelse til at lave aftaler med ham, at der skulle tales med kasser
eller formand. Spørgsmålet er så, om sådan en "salgsaftale" er bindende?
fimaet kræver nu 2500 kr. i omgående betaling...

Mvh. Thomas

Fra : jones_net

Dato : 27-04-06 14:24

"Thomas Jørgensen" <thomas@overvindinge.dk> wrote in message
> [...]
> der skulle tales med kasser eller formand. Spørgsmålet er så, om sådan en
> "salgsaftale" er bindende? fimaet kræver nu 2500 kr. i omgående

Tror nok at ittelefonbogen er meget kendt for at sende regninger, uden
egentlig at have lavet en aftale med "kunderne".
Prøv at Google efter det.

Så vidt jeg husker, er der ikke nogen grund til at betale. Desuden er der
vel fortrydelsesperioden på 14 dage, eller gælder den ikke, når det ikke er
en håndgribelig vare?

/J

Fra : Peter Makholm

Dato : 27-04-06 14:27

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> writes:

> Så vidt jeg husker, er der ikke nogen grund til at betale. Desuden er der
> vel fortrydelsesperioden på 14 dage, eller gælder den ikke, når det ikke er
> en håndgribelig vare?

Den gælder kun ved forbrugerkøb og køb foretaget for forsamlinghuset
er næppe forbrugerkøb.

--
Peter Makholm | Why does the entertainment industry wants us to
peter@makholm.net | believe that a society base on full surveillance

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-04-06 14:27

jones_net skrev:

> [...]

> vel fortrydelsesperioden på 14 dage, eller gælder den ikke, når det ikke er

Det gælder for en forbruger. Det er et spørgsmål om et
bestyrelsesmedlem er en forbruger.

Men der er ingen aftale når hun gav udtryk for at hun ikke kunne
indgå aftaler.

--
Bertel

Fra : per christoffersen

Dato : 27-04-06 14:43

"Thomas Jørgensen" <thomas@overvindinge.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der skulle tales med kasser eller formand. Spørgsmålet er så, om sådan en
> "salgsaftale" er bindende? fimaet kræver nu 2500 kr. i omgående

Der er formodentlig slet ikke indgået nogen aftale, da din mor jo tydeilgt
har gjort opmærksom på, at hun ikke kan tage stilling til sagen.

De skal svare tilbage, at de ikke kan anerkende kravet. I samme skrivelse
kan de så bede firmaet om, hvis de ønsker at fastholde det at fremsende
dokumentation for den indgåede aftale.
Og så kan de slutte af med at skrive, at hvis ikke en sådan dokumentation
fremsendes, så vil de anse sagen for afsluttet.

/Per

Fra : Allan Soerensen

Dato : 27-04-06 14:48

"per christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og så kan de slutte af med at skrive, at hvis ikke en sådan dokumentation
> fremsendes, så vil de anse sagen for afsluttet.

Jeps, og et standard-afslag finde på http://www.annoncehajer.dk/afslag.htm
"Brev 1" anvendes i denne situation

Fra : Jesper Brock

Dato : 27-04-06 16:52

> [...]
> der skulle tales med kasser eller formand. Spørgsmålet er så, om sådan en
> "salgsaftale" er bindende? fimaet kræver nu 2500 kr. i omgående

Den historie er ganske velkendt. IT-Telefonbogen er et de største
annoncehaj-firmaer herhjemme.

Se talrige tilsvarende historier på www.unfairpris.dk - og betal for guds
skyld ikke regningen, da det vil give samme reaktion som når nogen besvarer
KT's indlæg... ))

Fra : Henrik Madsen

Dato : 28-04-06 10:10

On Thu, 27 Apr 2006 17:51:46 +0200, "Jesper Brock"
<jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> wrote:

>Se talrige tilsvarende historier på www.unfairpris.dk - og betal for guds
>skyld ikke regningen, da det vil give samme reaktion som når nogen besvarer
>KT's indlæg... ))

Meget apropos.

Kunne du ikke få fikset den hjemmeside, forummet er jo rimeligt fucked
up..

Henrik

Fra : Leif Neland

Dato : 28-04-06 12:21

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernmig.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Meget apropos.
>
> Kunne du ikke få fikset den hjemmeside, forummet er jo rimeligt fucked
up..

> Henrik

Der er da ikke noget galt. Det er et standard phpbb board, der ser ud som
det skal.

Leif

Fra : Henrik Madsen

Dato : 28-04-06 17:37

On Fri, 28 Apr 2006 13:21:24 +0200, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:

>"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernmig.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

>up..

>Der er da ikke noget galt. Det er et standard phpbb board, der ser ud som
>det skal.

Ok, så får vi vist ikke samme side.

Den side jeg får op har meget mystiske tidsangivelser for indlæg.

Siden har været kaput siden den var hacket af en eller anden tyrkisk
hacker for et stykke tid siden.

Har du prøvet at skrive indlæg der for nyligt ?

Henrik