andelskronen
Fra : Peter Kirk

Dato : 24-04-06 07:52

Hej

er der nogle lovbestemte regler om fastsættelsen af andeslkronen - og hvor
finder jeg dem? Og er disse regler det samme som for 3 år siden, eller har
de ændret sig?

mvh
Peter

Fra : per christoffersen

Dato : 24-04-06 08:06

"Peter Kirk" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> finder jeg dem? Og er disse regler det samme som for 3 år siden, eller har

Reglerne fremgår af Andelsboligloven:
http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A2006/0026629.htm

Loven er ændret flere gange på det seneste, men det omfatter så vidt jeg
husker ikke bestemmelserne om fastsættelse af andelskronen.

/Per

Fra : Henning

Dato : 24-04-06 14:55

On Mon, 24 Apr 2006 08:51:55 +0200, "Peter Kirk" <xdzgor@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>finder jeg dem? Og er disse regler det samme som for 3 år siden, eller har

www.abf-rep.dk - kort sagt er det generalforsamlingen, der beslutter
hvilken metode (af tre) der skal bruges. Oprindelig pris, offentlig
vurdering samt valuarvurdering. I alle tre tilfælde beregnes
andelskronen på baggrund af friværdien i ejendommen fradraget
eventuelle hensættelser til specifikke arbejder. Man må ikke bare
hensætte 1 million til "vedligehold", der skal fremgå af regnskabet om
det er vandrør, tag el.lign.