tyveri
Fra : Christian Poulsen

Dato : 19-04-06 17:27

Hejsa

Jeg har været så uheldig at ha haft indbrud i min firma bil imens jeg var
inde hos en kunde.

Personen som har lavet indbrudet har smadret den højre siderude foran og så
taget en bærebar computer (firma) og et kamera (mit)

Jeg har anmeldt det til politiet og har snakkede med mit eget
forsikringsselskab.

Mit forsikringsselskab siger at når kameraet lå i en kamerataske så dækker
de ikke da tyven kan se det er et kamera !!

Kan det være rigtigt ?

Christian

Fra : MAndersen

Dato : 19-04-06 17:39

"Christian Poulsen" <Christianpoulsen86@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mit forsikringsselskab siger at når kameraet lå i en kamerataske så dækker
> de ikke da tyven kan se det er et kamera !!

Helt korrekt - der er særlige regler for tyveri i biler - dette er en af
dem.

MAndersen

Fra : Rasmus

Dato : 19-04-06 17:49

"Christian Poulsen" <Christianpoulsen86@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Mit forsikringsselskab siger at når kameraet lå i en kamerataske så dækker
> de ikke da tyven kan se det er et kamera !!

Hvis kameraret havde ligget i handskerummet eller bagagerummet hvor tyven
ikke kunne se det så havde din indbo forsikring formodentligt dækket det.

/Rasmus

Fra : Anders Majland

Dato : 19-04-06 18:57

> Hvis kameraret havde ligget i handskerummet eller bagagerummet hvor tyven
> ikke kunne se det så havde din indbo forsikring formodentligt dækket det.

Var kameraet med på arbejde i din arbejdsgivers interesse ?

Fra : Christian Poulsen

Dato : 19-04-06 20:02

Nej det var af egen interesse.

Tasken lå i mellem sæderne men da computeren lå så personen kunne se den så
må han ha set tasken da han var inde i bilen

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:444679ed$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 19-04-06 18:58

"Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis kameraret havde ligget i handskerummet eller bagagerummet hvor tyven
> ikke kunne se det så havde din indbo forsikring formodentligt dækket det.

- hvis nu kameratet er et lille firkantet digitalkamera kunne kameratasken
vel lige så godt ligne en pibepose ...?!?

ras

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 19-04-06 21:42

Christian Poulsen wrote:

> [...]
>
> Mit forsikringsselskab siger at når kameraet lå i en kamerataske så dækker
> de ikke da tyven kan se det er et kamera !!

Som andre siger, ja, dog, iirc, med det forbehold at det skal kunne ses uden
for bilen.

Hvis man først kan se det når man kommer ind i bilen, så mener jeg de skal
dække.

Man skal altid dække sine ting i en bil til med f.eks. et tæppe, trøje,
jakke eller lignende. Sørg dog for ikke at dække med en dyr jakke (som kan
være et tab i sig selv) eller lignende. (Dyr taske, ikke godt, billig
sportstaske, vistnok OK).

Jeg har et tæppe liggende i min bil til det samme. Laptoppen ryger dog som
regel i bagagerummet.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to
say it.
- Beatrice Hall [pseudonym: S.G. Tallentyre], 1907 (many times wrongfully
attributed to Voltaire)

Fra : Neuman

Dato : 20-04-06 02:01

"Mads Bondo Dydensborg" <madsdyd@challenge.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jakke eller lignende. Sørg dog for ikke at dække med en dyr jakke (som kan
> være et tab i sig selv) eller lignende. (Dyr taske, ikke godt, billig

Ifølge min tidligere forsikring skal værdigenstande ligge i et aflåst rum
adskilt fra kabinen før der dækkes nogen skade - en hattehylde er IKKE nok.
Det var ihvertfald begrundelse for at jeg ikke kunne få erstattet en laptop
for et par år siden.
Jeg vil tro at ca. halvdelen af alle biler ikke har et særskilt aflåst rum,
dvs. forsikringer er ofte ubrugelige ved den slags sager.

Desuden betvivlede mit selskab mit udsagn om bilindbrud ved højlys dag i
indre KBH. Dette til trods for en politirapport der kan berette om politiets
kontakt til formodede gerningsmænd.

Sagen ligger derfor hos Ankenævnet nu

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 20-04-06 07:44

Neuman wrote:

> [...]
> adskilt fra kabinen før der dækkes nogen skade - en hattehylde er IKKE
> nok. Det var ihvertfald begrundelse for at jeg ikke kunne få erstattet en

Var det før eller efter laptops overgik til at være "almindeligt indbo"? I
en overgang var computere og den slags ikke almindeligt indbo, og var
derfor omfattet af skærpede krav. (Tilsvarende for f.eks. windsurfere...
sjovt nok).

> Jeg vil tro at ca. halvdelen af alle biler ikke har et særskilt aflåst
> rum, dvs. forsikringer er ofte ubrugelige ved den slags sager.

Ja, det virker besynderligt. Men, mine erfaringer er noget bedagede, så
måske tager jeg fejl.

I f.eks. en hatchback er det meget vanskeligt at sikre ens feriebagage på
anden måde end ved at overdække med et tæppe. Jeg mener at forsikringen bør
dække i et sådan tilfælde.

> [...]
> indre KBH. Dette til trods for en politirapport der kan berette om
> politiets kontakt til formodede gerningsmænd.

Du kan jo så glæde dig over at 75% af alle sager hos forsikringsankenævnet,
ihvertfald tidligere, gav klageren medhold.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

Of course the people don't want war. But after all, it's the leaders of the
country who determine the policy, and it's always a simple matter to drag
the
people along whether it's a democracy, a fascist dictatorship, or a
parliament, or a communist dictatorship. Voice or no voice, the people can
always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have
to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for
lack of patriotism, and exposing the country to greater danger.

- Herman Goering at the Nuremberg trials

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-04-06 04:40

Mads Bondo Dydensborg wrote:
-snip-

> Jeg har et tæppe liggende i min bil til det samme. Laptoppen ryger dog som
> regel i bagagerummet.

Ja, det er vist uhyre normalt med den slags tyveri her... Så det er det
eneste fornuftige man altid bør gøre...

Best regards / Med venlig hilsen
Martin Jørgensen