Mærkelig IE5 fil - cach1.waf
Fra : Jonas C. Voss

Dato : 18-06-01 15:42

Hej

Jeg har et mystisk "problem". Min IE5 genererer en ekstra cache-fil der
hedder cach1.waf. Den laves når jeg starter explorer første gang efter
start, og 7 sekunder efter bliver den modificeret. Herefter sker der
ingen ting med den, sidder bare der og fylder.
Den har altid samme størrelse som min oprindelige cache.waf-fil, og den
bliver placeret i samme mappe som den oprindelige cache.waf-fil
[HD:Systemmappe:indstillinger:MS Internet Cache:]
Jeg har lavet et applescript der sletter den hver gang jeg starter
computeren, hvilket er fint nok, men er der nogen der har haft lignende
problemer, mærkværdigheder?
MacOS9.1DK G4@400

På forhånd tak

--
MVH/Regards, Jonas
http://go.to/geografi Erase HARDDRIVE to mail me

Fra : Magnus Rohde

Dato : 18-06-01 16:00

d. 18/06/01 16:42 skrev Jonas C. Voss på HARDDRIVEjc@voss.tf i artiklen
1ev7hwr.aihusp1cp8tmcN%HARDDRIVEjc@voss.tf:

> [...]
> Jeg har lavet et applescript der sletter den hver gang jeg starter
> computeren, hvilket er fint nok, men er der nogen der har haft lignende

Jeg har også lagt mærke til den mærkelige fil, men jeg tror ikke den gør
noget. Den bruger selvfølgelig noget af min kostbare hd plads, men da min
cache er sat til 10 MB gør det ikke så meget.

Magnus
--
"If you're gonna be dumb, you'll better be tough"
Johnny Knoxville on Steve O, MTV Jackass

Fra : Jørgen Emborg

Dato : 18-06-01 16:29

Den fil gemmer det sidste du har hentet fra nettet. Hvilket vil sige at
åbner du de samme sider næste gang sker åbningen hurtigere idet computeren
allerede har de fleste af de filer den side består af. Den siger faktisk
nej tak til serveren til de filer den har i forvejen og henter dem i stedet
i cache.waf. Det går meget hurtigere og har man plads på harddisken og ikke
ADSL vil det kunne betale sig at sætte cachen højt i indstillinger
( avanceret) i IE.

MVH Jørgen Emborg

----------
I artiklen <B753E41A.9456%magnus-marius@mail.tele.dk>, Magnus Rohde

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 19-06-01 17:30

Jørgen Emborg <emborg@email.dk> wrote:

> [...]
> i cache.waf. Det går meget hurtigere og har man plads på harddisken og ikke
> ADSL vil det kunne betale sig at sætte cachen højt i indstillinger

Jeg er godt klar over hvad cache-filens funktion er, men spørgsmålet
drejede sig om, at der bliver dannet en til cache-fil. Den oprindelige
fil hedder cache.waf, men den nye hedder cach1.waf. Jeg har nu fundet ud
af, at det er Entourage der danner den når programmet åbnes, og det er
da lidt mærkeligt, eller?

--
Jonas 24 hours in a day...
Erase HARDDRIVE to mail me 24 beers in a case...