afgift for fremvisning af film offentligt
Fra : Henrik Jensen

Dato : 13-04-06 15:31

Affødt af et tidligere indlæg, har jeg hermed et yderligere
spørgsmål.

Hvis jeg skal kunne fremvise film i en filmklub i boligblokken hvor
jeg bor, hvor skl jeg søge, og havd koster det.

Hvem er filmproducenternes interesseorganisation, svarende til
musikkens KODA...

de bedste hilsner

Henrik

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-04-06 19:03

Henrik Jensen wrote:

> Hvis jeg skal kunne fremvise film i en filmklub i boligblokken hvor
> jeg bor, hvor skl jeg søge, og havd koster det.
>
> Hvem er filmproducenternes interesseorganisation, svarende til
> musikkens KODA...

Det ser ud til at det er Nordisk Film i Danmark

http://dansk-it.dk/sw1374.asp
Nordisk Film Vision har fra de større filmselskaber i Danmark fået
overdraget fremførelsesrettighederne til spillefilm, dog med undtagelse af
rettighederne til biografvisning, og administrerer således disse
fremførelsesrettigheder. Hvis man vil vise en videofilm på et hotel, i en
ungdomsklub eller på biblioteket, skal man rette henvendelse til Nordisk
Film Vision.

Nordisk Film Vision
Mosedalsvej 14-16
2500 Valby