Dele internet - Lovligt?
Fra : Per

Dato : 11-04-06 18:03

Hej NG!

ER det tilladt/lovligt at dele en internetforbindelse.

Altså jeg køber en ADSL forbindelse og trækker et kabel ind til naboen så vi
kan dele forbindelsen og være på nettet på samme tid - han betaler så
halvdelen af ADSL udgifterne til mig.

Er der noget forgjort i ovennævnte?

Det drejer sig om at dele en internet forbindelse imellem 2 kolonihavehus og
trække et kabel.

--
Med venlig hilsen Per!

Fra : KT

Dato : 11-04-06 18:19

Monter bare et trådløst net - du aner da intet om at naboen anvender det!

Knud

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 14-04-06 16:23

"KT" <knud.thomsenssslet@tesprivat.dk> wrote in message
> Monter bare et trådløst net - du aner da intet om at naboen anvender det!
>
> Knud

Får du nok svært ved at overbevise en dommer om..

Men igen det var jo dig KT der udtalte det så det ....

Fra : KT

Dato : 15-04-06 12:00

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "KT" <knud.thomsenssslet@tesprivat.dk> wrote in message

> Får du nok svært ved at overbevise en dommer om..
>
> Men igen det var jo dig KT der udtalte det så det ....

Hvorfor skulle jeg overbevise nogen dommer?

Som ejer af nettet ville jeg da bare ignorere at min nabo også brugte
nettet - og naboen har da ingen interesse i at melde det - så hvem skulle
nogensinde bringe det frem for en dommer, at man er 2 om at bruge samme
forbindelse.

Knud

Fra : BJ

Dato : 15-04-06 12:03

"KT" <knud.thomsenssslet@tesprivat.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Monter bare et trådløst net - du aner da intet om at naboen anvender det!

Vil det sige, man blot skal lade det trådløse net stå piv åbent, eller blot
særskilt give naboen adgang ved hjælp af diverse adgangsnøgler..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : KT

Dato : 15-04-06 12:17

> [...]
>
> Vil det sige, man blot skal lade det trådløse net stå piv åbent, eller
> blot særskilt give naboen adgang ved hjælp af diverse adgangsnøgler..?

Det kan du jo selv vælge!

Mit eget har jeg i hvert fald ikke gjort noget specielt for at forhindre
andre i at bruge det. Jeg arbejder i IT-branchen, men jeg aner ikke hvordan
man sætter passwords op på mit net uden at jeg selv i tide og utide skal
sidde og taste koder - og det gider jeg ikke.

Knud

Fra : BJ

Dato : 15-04-06 12:50

"KT" <knud.thomsenssslet@tesprivat.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det kan du jo selv vælge!

Ved den ene metode, er ejer i hvert flad 100% klar over delingen.

Ved den anden metode kan alle, der er indenfor rækkevidde anvendet
accespunktet.

Ved begge metoder, kan man ikke bruge den ungdommelige undskyldning:"jeg var
ikke klar over andgangen", ved evt. misbrug (læs: eks. børneporte), men
hænger allivel på ansvaret.

O.k.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : N.B.DK

Dato : 15-04-06 13:07

KT wrote:
> [...]
> aner ikke hvordan man sætter passwords op på mit net uden at jeg selv
> i tide og utide skal sidde og taste koder - og det gider jeg ikke.

Bed din chef om at få et sikkerheds kursus.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : KT

Dato : 15-04-06 14:25

"N.B.DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Bed din chef om at få et sikkerheds kursus.

Hvad skulle jeg bruge det kursus til?

På arbejdet er det hans ansvar, hvordan opsætningen er - men i min private
gør jeg hvad jeg vil.

Knud

Fra : Lars Jensen

Dato : 16-04-06 11:39

KT wrote:
> "N.B.DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad skulle jeg bruge det kursus til?
>
> På arbejdet er det hans ansvar, hvordan opsætningen er - men i min private
> gør jeg hvad jeg vil.

Du får blot et problem den dag din forbindelse er brugt
"uhensigtsmæssigt" (indsæt selv situation, det kan være mange ting) -
det er dig der har ansvaret for hvordan forbindelsen anvendes.

> Knud

Lars B

Fra : KT

Dato : 16-04-06 11:44

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Du får blot et problem den dag din forbindelse er brugt "uhensigtsmæssigt"
> (indsæt selv situation, det kan være mange ting) - det er dig der har
> ansvaret for hvordan forbindelsen anvendes.

Hvad er uhensigtsmæssigt i den sammenhæng?
Jeg kan da ikke forholde mig til, hvordan nogen radiobølger, eller hvad det
nu er der svirrer i luften, anvendes.

Knud

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-04-06 12:06

Den 16-04-06 12.44 skrev KT følgende:

> Jeg kan da ikke forholde mig til, hvordan nogen radiobølger, eller hvad det
> nu er der svirrer i luften, anvendes.

Men du kan vel forholde dig til at måtte undvære din computer mm. mens
politiet undersøger udstyret for spor.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Økonom Steffen Møller giver et bud på, hvordan internettet vil påvirke

Fra : KT

Dato : 16-04-06 12:11

> Men du kan vel forholde dig til at måtte undvære din computer mm. mens
> politiet undersøger udstyret for spor.

Spor efter hvad?

Ellers må jeg jo bare bruge en anden computer - man har vel et par stykker.

Knud

Fra : Lars Jensen

Dato : 16-04-06 13:08

KT wrote:

> Spor efter hvad?

Som skrevet, så vil det være en klient bag dit accesspoint der har lavet
"et eller andet", da det er din eksterne IP adresse der vil være i
diverse logfiler.

Og jo, jeg har haft konkrete sager af den art på mit job (Abuse afdeling)

> Knud

Lars B

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-04-06 13:11

Den 16-04-06 13.11 skrev KT følgende:

> Spor efter hvad?

Hvis andre har misbrugt din forbindelse, hvilket de jo frit kan gøre,
hvis du ikke sikrer den.

> Ellers må jeg jo bare bruge en anden computer - man har vel et par stykker.

De bliver alle sammen taget med, og der kan nemt gå nogle måneder, før
du får udstyret tilbage. Du kan selvfølgelig gå ud og købe en ny,og så
håbe, at forbindelsen ikke atter bliver misbrugt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at bruge Google som lommeregner.

Fra : Lars Jensen

Dato : 16-04-06 13:06

KT wrote:
> "Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er uhensigtsmæssigt i den sammenhæng?
> Jeg kan da ikke forholde mig til, hvordan nogen radiobølger, eller hvad det
> nu er der svirrer i luften, anvendes.

Du er i branchen skriver du? Er du helt sikker?

Hvis dit accesspoint står pivåbent, og virker som DHCP server, der
tildeler klienterne bag en IP adresse, som så NAT'es til din eksterne IP
adresse, så vil det være din eksterne IP adresse der:

Køber sexet undertøj i andres navn
Laver peer-to-peer filesharing af de nyeste Hollywood film
Deler børneporno

Find selv på flere Knud...

> Knud

Lars B

Fra : KT

Dato : 16-04-06 13:31

> Du er i branchen skriver du? Er du helt sikker?

Ja det er jeg da sikker på - jeg startede faktisk i den branche 2. jan 1984
og har været der siden - primært som konsulent / projektleder - jeg
indrømmer blankt at de tekniske discipliner ikke interesserer mig ret meget.

> Hvis dit accesspoint står pivåbent, og virker som DHCP server, der
> tildeler klienterne bag en IP adresse, som så NAT'es til din eksterne IP
> adresse, så vil det være din eksterne IP adresse der:

Her er det i hvert fald lykkedes dig at blære dig med mindst 4 ord /
forkortelser, som jeg- og sikkert mange andre - ikke aner hvad betyder.

Knud

Fra : Lars Jensen

Dato : 16-04-06 13:58

KT wrote:
> [...]

> og har været der siden - primært som konsulent / projektleder - jeg
> indrømmer blankt at de tekniske discipliner ikke interesserer mig ret meget.

Okay, men det er aldrig for sent at lære noget nyt :)

> Her er det i hvert fald lykkedes dig at blære dig med mindst 4 ord /
> forkortelser, som jeg- og sikkert mange andre - ikke aner hvad betyder.

Det var bestemt ikke for at blære mig på nogen måde - tvært om.

Det der står i ovenstående er bare, at alle de der tilslutter sig, og
bruger din trådløse forbindindelse, vil for din Internetudbyder være =
Knud T. Det vil altså se ud som om det er din pc, eller en pc i din
husstand, der laver den pågældende Internettrafik.

Det må du kunne se et problem i?

> Knud

Lars B

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 16-04-06 17:24

KT wrote:
-snip-

> Her er det i hvert fald lykkedes dig at blære dig med mindst 4 ord /
> forkortelser, som jeg- og sikkert mange andre - ikke aner hvad betyder.

Jeg har stadigvæk utroligt svært ved at se hvad du laver i branchen...

Hvad laver du i dit job som projektleder, sådan helt konkret?

Man behøver ikke nogen årelang erfaring for at vide hvordan man
indstiller sit trådløse accesspoint til at være "sikkert". Jeg tror
utroligt mange omkring 10-12 årige drenge og opefter kan finde ud af det...

Best regards / Med venlig hilsen
Martin Jørgensen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 16-04-06 17:21

Lars Jensen wrote:

> [...]
> tildeler klienterne bag en IP adresse, som så NAT'es til din eksterne IP
> adresse, så vil det være din eksterne IP adresse der:
.. . .. .

Så *HAVDE* jeg sku' da også ret i at der udadtil kun var en IP-adresse,
selvom nogen vrøvlede om noget andet og endda postede et link til TDC
hvor man kunne købe ekstra ip-adresser...?

Eller hvad?

Fra : Karsten Schmidt

Dato : 16-04-06 18:26

Martin Jørgensen skrev:

> [...]
> selvom nogen vrøvlede om noget andet og endda postede et link til TDC
> hvor man kunne købe ekstra ip-adresser...?

Ja, du har ret i man for det meste kun har en enkelt ip bag en standard
hjemmerouter.

Nej du har ikke ret i man ikke kan have flere ip'er. Det kan man sagtens.

--
Karsten Schmidt

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-04-06 18:41

Karsten Schmidt wrote:

> Nej du har ikke ret i man ikke kan have flere ip'er. Det kan man
> sagtens.

Hvilket nok er mere reglen end undtagelsen hvis vi snakker erhverv

- Peter

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 16-04-06 19:09

Karsten Schmidt wrote:
-snip-

> Ja, du har ret i man for det meste kun har en enkelt ip bag en standard
> hjemmerouter.
>
> Nej du har ikke ret i man ikke kan have flere ip'er. Det kan man sagtens.

Såvidt jeg ved har jeg aldrig givet udtryk for at det skulle være
umuligt at købe flere IP-adresser (eller forbindelser), hvis det var det
man ville.

Fra : N.B.DK

Dato : 16-04-06 18:26

KT wrote:
> Hvad skulle jeg bruge det kursus til?
>
> På arbejdet er det hans ansvar, hvordan opsætningen er - men i min
> private gør jeg hvad jeg vil.

Du sikrer heller ikke dit hjem når du forlader det ? hvis nej, så afmeld
bare din evt indbrudsforsikring, da du ikke vil få en krone i erstatning.

Fra : KT

Dato : 16-04-06 18:34

> Du sikrer heller ikke dit hjem når du forlader det ? hvis nej, så afmeld
> bare din evt indbrudsforsikring, da du ikke vil få en krone i erstatning.

Du blander vist et par ting sammen.

En ganske almindelig RUKO nøgle kan jeg altså godt finde ud af at håndtere -
men hvordan man på et sætter en lås på mit lokale net uden det generer mit
eget brug aner jeg ikke.

Knud

Fra : Karsten Schmidt

Dato : 16-04-06 18:38

KT skrev:
> [...]
> men hvordan man på et sætter en lås på mit lokale net uden det generer mit

Du mener altså at det er mere generende at du skal skrive et password
når du bruger dit net, end det er at du skal bruge en nøgle når du skal
bruge dit hus?

--
Karsten Schmidt

Fra : N.B.DK

Dato : 17-04-06 10:03

KT wrote:
> Du blander vist et par ting sammen.
>
> En ganske almindelig RUKO nøgle kan jeg altså godt finde ud af at
> håndtere - men hvordan man på et sætter en lås på mit lokale net uden
> det generer mit eget brug aner jeg ikke.

Eftersom du ingen ide har om sikkerhed, så er du vel næppe den rette til at
udtale dig om hvem der blander noget sammen ? nej jeg blander intet sammen,
om det er fordi man er uvidende eller ej, fra tager ikke en fra at sikre
hvad man måtte have med at gøre, så hvis en person misbruger din
forbindelse, vil du i første omgang skulle stå til ansvar, og er vedkommende
rigtig god, så er der ingen beviser for at det ikke skulle være dig selv der
har gjort det, og du derved står med hele ansvaret, men jeg kan være
ligeglad, mit net er sikret på bedst mulige måde (WPA, mac filtrering, og
ydermere, skal der bruges kode hvis man vil på nettet (dette klares dog
automatisk, men kræver stadig man har korrekt bruger og adgangskode til
serveren)

Fra : Henning Makholm

Dato : 11-04-06 18:29

Scripsit "Per" <mesked@hotmail.com>

> [...]
> kan dele forbindelsen og være på nettet på samme tid - han betaler så

Ikke i sig selv, men nogen internetudbydere stiller som betingelse for
at sælge visse af deres produkter at man kun bruger dem internt i
husstanden.

--
Henning Makholm "Det är alldeles för ansvarsfullt att skaffa en
flickvän. Det är ju som att skaffa en hundvalp."

Fra : Anders Christensen

Dato : 11-04-06 18:26

Per wrote:
> [...]
>
> Er der noget forgjort i ovennævnte?
>
> Det drejer sig om at dele en internet forbindelse imellem 2 kolonihavehus og

Rent strafferetsligt er der ikke noget galt i sådan en dele-ordning.

Men jeg tvivler på at der er nogen internetudbydere der uden videre vil
acceptere sådan en deling, de fleste skriver i deres betingelser at
deres forbindelse kun må anvendes indenfor husstanden.

Derudover kan du risikere at blive forsøgt gjort ansvarlig for eventuelt
misbrug din nabo måtte lave fra linjen.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Deaster

Dato : 12-04-06 21:21

Anders Christensen skrev:

> Derudover kan du risikere at blive forsøgt gjort ansvarlig for eventuelt
> misbrug din nabo måtte lave fra linjen.

Hvordan det?

Mvh
Jesper

Fra : Anders Christensen

Dato : 12-04-06 21:27

Deaster wrote:

> Hvordan det?

Ved at nogen f.eks. misbruger et åbentstående accesspoint til kriminelle
formål.
Sådan noget vil i første omgang blive sporet tilbage til indehaveren af
internetforbindelsen.

Et par danske eksempler: http://www.computerworld.dk/art/27352

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Henning

Dato : 12-04-06 21:51

On Wed, 12 Apr 2006 22:20:45 +0200, Deaster <nospam@deaster.dk> wrote:

>Hvordan det?

Linien står i dit navn. Som udgangspunkt er det derfor dig der bruger
linien og står inde for de ulovligheder der måtte blive begået fra
den. Politiet vil beslaglægge dit udstyr i flere måneder mens det
undersøges - også selv om du intet forkert har gjort.

Fra : Holst

Dato : 11-04-06 18:36

Per wrote:

> [...]
> kan dele forbindelsen og være på nettet på samme tid - han betaler så

Ja og nej. Det afhænger af de betingelser, du har accepteret, da du
indgik aftalen med din udbyder.

Fra : Qbic [6400]

Dato : 11-04-06 21:00

Hejsa Per

Der er noget om at man ikke må føre elektrisk ledende kabler mellem 2
matrikkelnummre
uden godkendelse, om det fortsat er gældende har jeg ikke tjekket.

Jeg ved ikke om der er restriktioner hos dit internet selskab men det kan du
læse på deres betingelser.

Skal du have et netværk op, så opsæt 2 accespoint og lad dem køre WDS så er
der vel
ingen der vil kunne finde ud af om du er i nummer 2 eller sidder i nummer 4.

/ Qbic

Fra : Henning Wangerin

Dato : 12-04-06 00:12

On Tue, 11 Apr 2006 19:03:22 +0200, Per wrote:

> Hej NG!
>
> ER det tilladt/lovligt at dele en internetforbindelse.

Lovmæssigt er der ikke noget problem.

Den eneste udbyder jeg har fundet som vil gå med til det er TDC, hvis du
køber en erhvers-adsl til en forening. (Prisen er den samme)

Medlemmerne betaler kontigent, og deler net-forbindelsen. Ingen problemer
i det.

> Altså jeg køber en ADSL forbindelse og trækker et kabel ind til naboen
> så vi kan dele forbindelsen og være på nettet på samme tid - han betaler
> så halvdelen af ADSL udgifterne til mig.

Vil du gøre det helt efter bogen, lave i en forening, og deler regningen.
Så er der ingen der kommer efter jer.

Få oprettet en IP til hver, så der ikke er tvivl om hvem der har lavet
unoder, hvis der skulle blive problemer med misbrug af forskellig art.

> Er der noget forgjort i ovennævnte?

Nja. Der er ikke noget problem i at trække et kabel, sålænge du får lov
af de lodejere, hvis jord du skal krydse.

/Henning

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 12-04-06 14:55

Henning Wangerin wrote:
-snip-

> Få oprettet en IP til hver, så der ikke er tvivl om hvem der har lavet
> unoder, hvis der skulle blive problemer med misbrug af forskellig art.

Mig bekendt kan man ikke have forskellige IP-adresser "udadtil" på den
samme internet-forbindelse. Så udefra er der kun én IP-adresse til én
forbindelse.

Fra : BJ

Dato : 12-04-06 15:00

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse
newsdvg3-5d4.ln1@news.tdc.dk...

KLIP

> Mig bekendt kan man ikke have forskellige IP-adresser "udadtil" på den
> samme internet-forbindelse. Så udefra er der kun én IP-adresse til én
> forbindelse.

Nå da.., jeg har 3.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Karsten Schmidt

Dato : 12-04-06 16:29

Martin Jørgensen skrev:
> [...]
>
> Mig bekendt kan man ikke have forskellige IP-adresser "udadtil" på den
> samme internet-forbindelse. Så udefra er der kun én IP-adresse til én

Det kan man sagtens. Jeg har endda 64 på en TDC erhvervs ADSL.

--
Karsten Schmidt

Fra : Geert Lund

Dato : 12-04-06 16:38

Martin Jørgensen wrote:

> Mig bekendt kan man ikke have forskellige IP-adresser "udadtil" på den
> samme internet-forbindelse. Så udefra er der kun én IP-adresse til én
> forbindelse.

Ehem :) Det tror jeg du skal lade være med at fortælle folks udstyr
rundt om i Dk så... det er ikke ualmindeligt med fx 2, 4 eller flere
dynamiske IP-adresser eller to faste på en ADSL forbindelse.

Fx...
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_priser_ekstra -
check afsnittet IP adresser.

Geert Lund,
www.GLD.dk

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 13-04-06 01:27

Geert Lund wrote:

> Ehem :) Det tror jeg du skal lade være med at fortælle folks udstyr
> rundt om i Dk så... det er ikke ualmindeligt med fx 2, 4 eller flere
> dynamiske IP-adresser eller to faste på en ADSL forbindelse.

Jeg tror ikke "folks udstyr" kan forstå det, så jeg kan ikke se pointen
i at fortælle "folks udstyr" det. Men iøvrigt: Hvad skulle problemet så
være i det? Mener du udstyret bliver forvirret over det og går ned?

> Fx...
> http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_priser_ekstra -
> check afsnittet IP adresser.

Selvfølgeligt kan man købe ekstra ip-addresser hvis man ofrer penge nok.
Det er der ikke noget der skal afholde nogen fra. Det var blot mit
indtryk at man så også købte ekstra forholdsvist dyre forbindelser, men
det er måske ikke så galt.

Jeg må sige at jeg kendte kun den her løsning med en router, som såvidt
jeg kan se også er den billigste:

Hvis du har en router tilsluttet, kan du nøjes med 1 IP-adresse (fast
eller dynamisk), da den tildeler IP-adresser til computerne.

Men de der 20-30 kr om måneden, det er da lige til at overleve.

Fra : BJ

Dato : 13-04-06 01:49

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg tror ikke "folks udstyr" kan forstå det, så jeg kan ikke se pointen i
> at fortælle "folks udstyr" det.

Så har "folk" ikke det rigtige "udstyr".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 13-04-06 17:54

BJ wrote:
> "Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Så har "folk" ikke det rigtige "udstyr".

Du har måske noget udstyr du snakker med? I så fald: Det ville egentligt
ikke komme bag på mig...

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-04-06 19:19

Martin Jørgensen wrote:

> Du har måske noget udstyr du snakker med? I så fald: Det ville
> egentligt ikke komme bag på mig...

Eks på udstyr man snakker med
http://www.vocollect.com/global/web/en/

NB! I princippet har du ret i at "udefra er der een ip til een forbindelse"

Men du overser at man kan have adgang til mange forskellige forbindelser
igennem een adsl-router og dermed have brug for mange ip-adresser (udefra)
:)

- Peter

Fra : BJ

Dato : 13-04-06 19:31

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du har måske noget udstyr du snakker med? I så fald: Det ville egentligt
> ikke komme bag på mig...

Jeg skal have forbindelse til en server i NL (videre ud i EU) og en i UK
ifbm. administration og diverse varelagre. Det hele foregår via min SBS 2003
igennem en Netscreen GT5:

http://www.netscreen.dk/products/integrated/ns_5series.html

Vi anvender Netscreen i hele koncernen og det hele styres centralt fra NL.

Dette uanset om det er en altmuligmanddatterselskab eller en
mangealmuligmanddatterselskab..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 13-04-06 19:53

BJ wrote:
> [...]
>
> Vi anvender Netscreen i hele koncernen og det hele styres centralt fra NL.
>
> Dette uanset om det er en altmuligmanddatterselskab eller en

Og du snakker med dit udstyr?

Fra : BJ

Dato : 13-04-06 19:58

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og du snakker med dit udstyr?

Nej, jeg snakker ikke med mit udstyr.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 13-04-06 21:59

BJ wrote:
> "Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Nej, jeg snakker ikke med mit udstyr.

Nå, det er fint. Så behøves vi ikke at ringe efter den blå vogn

Fra : BJ

Dato : 13-04-06 22:09

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]

Hvad er der i vejen med Netscreen eller det er måske ikke den del af
opsætningen, du hentyder til..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 14-04-06 15:22

BJ wrote:
> "Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Hvad er der i vejen med Netscreen eller det er måske ikke den del af
> opsætningen, du hentyder til..?

Altså, jeg *aner* ikke hvad Netscreen er for noget. Men der er *ikke*
noget i vejen med nogen folks udstyr... Hvis man derimod snakker med sit
udstyr, så bør man søge professionel hjælp og få medicin, fordi normale
raske mennesker snakker ikke med deres døde ting. De får ihvertfald ikke
noget svar tilbage.

Har du f.eks. nogensinde prøvet at sige godmorgen til din netscreen
hvorefter den svarede godmorgen tilbage til dig? Hvis ja: Søg hurtigt
hjælp

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-04-06 15:38

Martin Jørgensen wrote:

> Har du f.eks. nogensinde prøvet at sige godmorgen til din netscreen
> hvorefter den svarede godmorgen tilbage til dig? Hvis ja: Søg hurtigt
> hjælp

Jeg tror snarere det er dig der har brug for akut psykologbistand
Magen til vrøvlehoved skal man sgu lede længe efter

Du får permanent opholdstilladelse i filteret

- Peter

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 14-04-06 17:48

Peter Lykkegaard wrote:

> Jeg tror snarere det er dig der har brug for akut psykologbistand
> Magen til vrøvlehoved skal man sgu lede længe efter
>
> Du får permanent opholdstilladelse i filteret

Jeg siger tak for det - jeg orker snart ikke at læse alt dit lort...

Fra : BJ

Dato : 14-04-06 16:02

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Altså, jeg *aner* ikke hvad Netscreen er for noget.

Det anede mig..;)

> Men der er *ikke* noget i vejen med nogen folks udstyr...

Javel ja.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus A

Dato : 12-04-06 16:08

"Henning Wangerin" <news_via_pan+041124@hpc.dk> skrev i en meddelelse
> On Tue, 11 Apr 2006 19:03:22 +0200, Per wrote:

> Nja. Der er ikke noget problem i at trække et kabel, sålænge du får lov
> af de lodejere, hvis jord du skal krydse.

Husk lige på, at det ikke er smart med el-kabler mellem huse uden nogen form
for elektrisk beskyttelse.
Brug i stedet trådløs netværk, eller alternativt lysleder (Dlink har nogen
mediaconvertere der kan bruges, og de er billige efterhånden).
Det koster hurtigt en masse HW hvis lynet slår ned i nærheden.

--
m5c

Klaus A

Fra : JHP

Dato : 13-04-06 11:21

Henning Wangerin skrev:

> Lovmæssigt er der ikke noget problem.
>
> Den eneste udbyder jeg har fundet som vil gå med til det er TDC, hvis du
> køber en erhvers-adsl til en forening. (Prisen er den samme)

Hvad med Tiscali/WorldOnline/Tele2 eller hvad de hedder nu. Det var da
tilladt i deres betingelser omkring år 2001-2. Det var nemlig det jeg
skulle bruge linien til (altså ml. naboer)

mvh. Joakim

Fra : Henning Wangerin

Dato : 15-04-06 21:39

On Thu, 13 Apr 2006 12:20:53 +0200, JHP wrote:

> Hvad med Tiscali/WorldOnline/Tele2 eller hvad de hedder nu. Det var da
> tilladt i deres betingelser omkring år 2001-2. Det var nemlig det jeg
> skulle bruge linien til (altså ml. naboer)

De ville/kunne ikke levere en forbindelse til vores projekt.

Derudover har jeg heller ikke lyst til at spille tiden på deres
lappeløsninger.
Deres eneste rod med deres flytning af deres postservere som tog 14 dage
hvor indtil felere af mine bekendte ikke har hvert kunne sende eller
modtage post har ikke styrket min tiltro til dem.

/Henning

Fra : BJ

Dato : 12-04-06 01:08

Hvor er det herligt at se alle de selvbekræftende svar..ik´

Nu kan du frit vælge, hvilket af de stort set enslydende svar, du vil rette
dig efter.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per

Dato : 12-04-06 09:14

> "Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Hvor er det herligt at se alle de selvbekræftende svar..ik´
>
> Nu kan du frit vælge, hvilket af de stort set enslydende svar, du vil
> rette dig efter.

He he

Jo tak jeg takker for alle svarene.

mvh. Per