Dom i "happy slapping" sag
Fra : Barney Gumble

Dato : 06-04-06 02:54

http://ekstrabladet.dk/112/article187728.ece

Nu ved jeg selvfølgelig ikke, om det er vold de tidligere er straffet for,
men jeg forstår ikke helt "hårdheden" i, at de "kun" får betingede domme.

Hvis det nu var vold de tidligere var straffet for, kan de så nøjes med at
få betingede domme?

Og hvad er egentlig den "værste" straf: 8 måneders betinget fængsel eller fx
30 dages ubetinget?

Som jeg ser det, har de jo som sådan slet ikke fået nogen mærkbar straf, men
måske kan jeg overbevises om det "forfærdelige" i betingede domme?

BG

Fra : Jes Søndergaard

Dato : 06-04-06 10:38

Barney Gumble:
> Som jeg ser det, har de jo som sådan slet ikke fået nogen mærkbar straf,
> men måske kan jeg overbevises om det "forfærdelige" i betingede domme?

Kommer det ikke til at stå i deres straffeattest? Så får de vel problemer
den dag de fx skal have job eller ligende.

/Jes

Fra : Henrik Madsen

Dato : 06-04-06 13:43

On Thu, 6 Apr 2006 11:38:02 +0200, "Jes Søndergaard"
<jes-s@stofanet.dk> wrote:

>Kommer det ikke til at stå i deres straffeattest? Så får de vel problemer
>den dag de fx skal have job eller ligende.

Det kommer ikke til at påvirke dem overhovedet..

Deres straffeattest var allerede godt og grundigt plettet efter hvad
der stod i avisen.

jeg syntes også det ville have været et bedre eksempel at statuere at
sende dem 2 måneder bag tremmer end at give dem 8 mdr. betinget.

Sådan som jeg læste det var det også kun de 4 mdr af pigens straf der
var for slappingen, de sidste 4 var for 10 andre forhold..

Hvordan man kan blive dømt til betinget fængsel for 11 forhold hvoraf
ihvertfald det ene var/er vold fatter jeg ikke helt.

Henrik

Fra : Gert

Dato : 06-04-06 14:57

On Thu, 06 Apr 2006 14:42:34 +0200, Henrik Madsen
<hmadsen@fjernmig.cybercity.dk> wrote:

>Hvordan man kan blive dømt til betinget fængsel for 11 forhold hvoraf
>ihvertfald det ene var/er vold fatter jeg ikke helt.

Næh, det ændrer sig nok ikke, før nogle i dommernes nærmeste familie
får en på hornet ..

Fra : Mr. X

Dato : 06-04-06 16:21

"Jes Søndergaard" <jes-s@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Barney Gumble:
>
> Kommer det ikke til at stå i deres straffeattest? Så får de vel problemer
> den dag de fx skal have job eller ligende.

Enhver idiot kan da lave en "blank" straffeattest hvis de er besiddelse af
en scanner og en printer i god kvalitet!