Større fradrag med et bolig i et
Fra : VK

Dato : 04-04-06 15:26

Jeg har hørt, at man kan som en borger fra et EU land få et større
fradrag i skat, hvis man kan dokumentere, at man har et bolig man selv
betaler for

Kan det passe og hvor kan der findes en mere konkret beskrivelse af
dette ? (gerne med en link)

Fra : Leif Christensen

Dato : 04-04-06 16:29

Hej der ude
Er der nogen der kan give lidt råd og vejledning.
Min kone og jeg skal flytte fra hinanden, enten skal huset sælges eller skal
jeg overtage det.

vi har haft en mægler til at vudere huset, det blev vuderet til 1250.000 kr.
ved et salg kommer der ca 90.000 i salgsomkostninger
Der er gæld på 540.000 kr ved salg dvs. 630.000 til deling 315.000 til
hverhvis jeg overtager huset skal hun så have 315.000 plus det halve af de
90.000 ? Jeg regner med at blive boende ca 3 år så kommer jeg selv til at
betale de 90.000 hvis huset ikke stiger er det en dårlig handel for mig.
Er der nogen der ved rent juridisk hvad der er mest fair. Hvis huset ikke
stiger får jeg ca 265.000 kr.

Hilsen
Leif Christensen

Fra : Henning

Dato : 04-04-06 17:45

On Tue, 4 Apr 2006 17:29:23 +0200, "Leif Christensen"
<leifchr@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>Er der nogen der ved rent juridisk hvad der er mest fair. Hvis huset ikke

Du kan købe din kone ud for det I begge finder rimeligt - almindelig
købmandsskab. Tilbyd hende dit ovennævnte forslag og se om hun
accepterer det. En ejendomsmæglervurdering er ikke det samme som den
endelige salgspris - afhænger meget af beliggenhed, beliggenhed og
beliggenhed

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-04-06 16:34

VK skrev:

> Jeg har hørt, at man kan som en borger fra et EU land få et
> større fradrag i skat, hvis man kan dokumentere, at man har et
> bolig man selv betaler for

Hvem skulle ellers betale?

--
Bertel

Fra : VK

Dato : 05-04-06 10:35

Far, mor, whoever, altså, skal det bolig man har I UDLANDET står i dit navn

Fra : VK

Dato : 04-04-06 21:17

Gider I godt oprette jeres egen tråd og snakke om jeres sag i den ?