koldskål
Fra : anders

Dato : 19-06-06 10:19

hej! er der nogen som har en rigtig god opskrift på koldskål uden æg.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 19-06-06 12:12

"anders" <ldfgl@jædf.dk> skrev i en meddelelse
> hej! er der nogen som har en rigtig god opskrift på koldskål uden æg.

Kærnemælk, ymer, citronsaft og lidt sukker.
Skivede jordbær til og lidt flødeskum - eller havregryn, der er ristet på
panden med smør og sukker.

Hilsen Inger

Fra : Basil

Dato : 19-06-06 12:43

Inger Pedersen har bragt dette til verden:
> eller havregryn, der er ristet på
> panden med smør og sukker.
>
> Hilsen Inger

For Søren, det smager godt.
Jeg troede jeg var en af de eneste i verden der kendte det.
Sammen med det Citrona man fik i Irma for 25-30 år siden, var det
nærmest en af min barnlige verdens 7. vidundere.
Nu kan jeg ikke tåle mælk, så jeg må nøjes med at drømme om det, og
fornemme smagen.
Kai

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 19-06-06 13:09

Inger Pedersen wrote:

> Skivede jordbær til og lidt flødeskum - eller havregryn, der er ristet på
> panden med smør og sukker.

Ikke at forglemme:

Franskbrødsbolscher:

Daggammelt franskbrød skæres i tern ca. 1,5 cm og ristes i smeltet
smør og sukker (på samme måde som når man bruner kartofler).
Afkøles så meget at sukkeret stivner.

Ebbe

Fra : Ditte

Dato : 19-06-06 17:00

> [...]
>
> Daggammelt franskbrød skæres i tern ca. 1,5 cm og ristes i smeltet
> smør og sukker (på samme måde som når man bruner kartofler).

Hej

Mon min familie og jeg, er de eneste der bruger guf oven på koldskål?
Bare nysgerrig.

--
Mvh. Ditte
Fjern -- ved direkte svar

Fra : Hauge

Dato : 19-06-06 17:04

Hej
Ditte wrote:
> Mon min familie og jeg, er de eneste der bruger guf oven på koldskål?

Det er du ikke, jeg gør engang imellem.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060619160427@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Heidi B. Petersen

Dato : 19-06-06 14:51

"anders" <ldfgl@jædf.dk> skrev i en meddelelse
> hej! er der nogen som har en rigtig god opskrift på koldskål uden æg.

1 l. tykmælk + 1 l. kærnemælk røres sammen put godt med sukker i samt lidt
vaniliesukker... Mums hvor børnene i min børnehave er vild med mig når det
kommer på bordet til eftermiddagsmaden i denne varme... Husk endelig
kammerjunker eller cornflakes...

Mvh Heidi