vdr farvelaser
Fra : Jesper

Dato : 17-06-06 21:06

Har forsøgt at læse tidligere posts som kunne minde om mit men tiden går
og nye modeller opstår..

Mine behov er PRIMÆRT i prioriteret rækkefølge:

farver
manuel duplex
billig i forbrug
billig i anskaffelse
- helst under 6000 kr men gode argumenter for mere dette budget modtages
gerne.
hurtig opstart
masser af ark i papirbakken
lidt varme som muligt
pladsbesparende
støjsvag
primært tekst og let grafik
- 600 dpi er tilstrækkeligt men gerne mere

Den skal IKKE bruges til:

fotos
multimaskine
fax
ADF
netværk

Måske er mine krav lidt urimelige men hvis der er venlige skribenter
derude der vil bidrage er jeg dem tak skyldig.

Samsung clp510 er ikke en option..

Fra : Nick

Dato : 17-06-06 21:15

"Jesper" skrev i en meddelelse ...
> farver
> manuel duplex
> billig i anskaffelse
> - helst under 6000 kr men gode argumenter for mere dette budget modtages
> gerne.
> hurtig opstart
> masser af ark i papirbakken
> lidt varme som muligt
> pladsbesparende
> støjsvag
> primært tekst og let grafik
> - 600 dpi er tilstrækkeligt men gerne mere

Glimrende alt sammen.

> billig i forbrug

Dér væltede læsset lige...

/Nick

Fra : Jesper

Dato : 17-06-06 21:56

Nick den 17-06-2006 22:15:
> "Jesper" skrev i en meddelelse ...

> Glimrende alt sammen.

> Dér væltede læsset lige...
>
> /Nick

Hehe point taken, hvad gør man så?

Fra : Max

Dato : 17-06-06 22:07

Hej Jesper

> Hehe point taken, hvad gør man så?

Alt er relativ, mon ikke de fleste farvelasere er billigere
i drift en farveblækprintere. Men det er vigtigt at kikke
på hvad forbrugsstoffer koster. Jeg har en Epson
farvelaser stående der er dyre at fylde end jeg
kan købe en ny printer for.

Mvh Max

Fra : Jesper

Dato : 17-06-06 22:27

Max den 17-06-2006 23:07:
> [...]
> på hvad forbrugsstoffer koster. Jeg har en Epson
> farvelaser stående der er dyre at fylde end jeg

Tak for dit svar Max

Det er den slags overvejelser som du nævner som jeg tænker på.
For skal man sammenligne med mærkevare-blæk contra
farvelaser-forbrugsartikler eller skal man se om man kan finde billige
blæk-erstatninger ? Og hvem kender kvaliteten af den blæk?

Generelt er det min oplevelse at man kun køber en laserprinter 1 x
- altså forbrusgstoffer er så dyre at det ikke kan betale sig at
vedligeholde sin laserprinter. ( frygteligt scenarie i øvrigt)

Mit behov er at 'det bare er i orden' men ikke på et ISS/MAERSK agtigt
plan men alligevel.. det skal se ordentligt ud så alt for billigt blæk
er ikke godt - og husk det med manuel duplex er ret vigtigt for mig.

mvh Jesper

Fra : Nick

Dato : 18-06-06 09:16

> [...]
> plan men alligevel.. det skal se ordentligt ud så alt for billigt blæk er
> ikke godt - og husk det med manuel duplex er ret vigtigt for mig.

KonicaMinoltas 1400W er ind imellem ret billig (har en stående ubrugt jeg
købte i Telebutikken til 1299,- inkl. porto og moms...), og er ikke dyrere
end de andre i toner/tromle.

Den har et godt mekanisk system (noget som HP er kendt for at have meget
bøvl med).

/Nick

Fra : BT

Dato : 18-06-06 11:01

"Jesper" <no@nothing.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Måske er mine krav lidt urimelige men hvis der er venlige skribenter
> derude der vil bidrage er jeg dem tak skyldig.

Jeg benytter en HP Color Laserjet 2600n.
http://search.hp.com/gwdkdan/query.html?charset=iso-8859-1&hpvc=sitewide&la=da&qs=&lk=1&rf=0&uf=1&nh=10&st=1&qt=HP+Color+LaserJet+2600n+Printer&ocoldqt=LaserJet+2600&oc=446154
Ang. opstart, synes jeg den er hurtig nok.. Dog ikke når i snakker større
billeder. Der er den altså lidt sej i optræk..

Jeg lavede engang en beregnig ud fra en anden HP printer ( kan ikke lige
huske modellen ), men der viste den, at den var meget billigere i forbrug..

Måske det var noget..

/Brian

Fra : -= JF =- priv

Dato : 19-06-06 18:56

BT (brian.toft.remove.this@get2net.dk) kradsede følgende besked i
<4495244b$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>

> Jeg benytter en HP Color Laserjet 2600n.

Jeg har et par 2600n på jobbet, og det er ganske-ganske fine printere.
De er billige at indkøbe, *relativt små,og meget hurtigt til at vågne fra
dvale.

Jeg kender ikke prisen på forbrugsstoffer... For det første er der ikke
skiftet toner endnu, og for det andet bliver forbrugsgods indkøbt uden
smålig skelen til prisen...Det der skal bruges, skal bruges.

*De er temmelig store, set i forhold til små S/H-laserprintere, men set i
forhold til øvrige farvelasere er de lidt klejne i det

Mvh John