Thailand - Bangkok/Ko Samui/Krabi/Phi Phi/~
Fra : Dorte & Frank Lind

Dato : 18-06-01 14:28

Vi er 8 personer som skal til Thailand den 31/10. Vi skal nu have booket
hoteller, og da der jo er rigtig mange muligheder mht. beliggenhed osv. vil
vi gerne høre om der er nogle der har gode forslag, evt. specielle hoteller.
Vi har børn med, og går efter pæne turistklasse hoteller, (selvfølgelig
helst til få penge) - ved stranden. Ferien skal kombineres med oplevelser,
afslapning og gåture m.m.

Hvor I Bangkok bor man central for seværdigheder/shopping/evt. transport
osv?

Ko Samui - Kan se at der er rigtig mange hoteller ved Chaweng Stranden - er
det et godt sted at bo? - eller er der andre gode steder?

Phuket - Har hørt at man bør vælge Kata eller Karon Stranden frem for
Patong, når man rejser med børn, er det rigtigt?

Phi-Phi - er der nogen der har erfaring med hvor det er hyggeligt at bo
nogle få nætter?

Krabi - vi har tænkt os at bo ved Ao Nang Stranden - nogle forslag til
hotel?

Er det bedst at medbringe USD eller anden valuta?

Hvis der ellers er nogle gode tips hører vi meget gerne.

Hilsen Dorte

Fra : Gard Karlsen

Dato : 18-06-01 19:53

Hei

Jeg reiste til Bangkok, Phuket og Koh Samui i 1998. Jeg lagt ut bilder fra
turen samt et langt reisebrev som kanskje kan være av interesse for dere.
Adressen til siden min er http://donar.netpower.no/~ghk/

Jeg håper at dere vil få en riktig fin tur.

Mvh
Gard Karlsen
gard@karlsen.ms

Fra : Lars Bank

Dato : 18-06-01 22:09

Det lyder spændende.

I Bangkok tja der er jo flere "centrummer". Den gamle bydel ligger tæt ved
KhoaSan road området. Måske der er flest seværdigheder.

Phuket: Kata Karon klart bedre end Patong, når I har børn med vil jeg mene.
Har boet såvel i Patong og Kata.

Penge: USD, men også Danske kroner kan i bruge de steder du nævner her.
Visa/mastervard også og ligeså med rejsechecks. Jeg ville ikke tage særligt
mange kontanter med, men nogle kreditkort eller rejsechecks. Jeg rejser hver
gang uden en eneste krone på lommen og hæver da penge i Bangkok lufthavn.

Kig ellers forbi min hjemmeside, hvis du ikke har været der. Her er lidt af
hvert.
www.thaiguide.dk

Men glæd Jer til en fantastisk ferie.

Samui kan jeg skrive meget om senere.

Hilsen
Lars

Fra : Sune Krøll

Dato : 19-06-01 03:44

Jeg tror som lars også siger ikke at det er nødvendigt at medbringe USD,
istedet få fat i lidt thailandske bath, og træk ellers resten på kreditkort
og rejsechecks
Så kan jeg blot tilføje at patong ikke er et sted man kommer med børn, så
hold ved jeres hidtidige planer.
Når I kommer til krabi bør i bare ganske enkelt se efter de folk der render
rundt med skilte som siger overnatning "en pris" og så om det er med fane
eller aircon. I kommer jo ikke i høj sæsonen, så priserne er lave og der er
masser af plads. Desuden bør I tage en tur ud til hatnopparattala som ligger
lidt længere ude end aonang, her er der ingen turister men her er enormt
smukt, et yndet sted at tage på "udflugt" for de lokale thaier.
Det var vist de råd jeg kunne gi.
Go tur

Mvh Sune

Fra : lars.bank@get2net.dk

Dato : 19-06-01 08:59

Enig Sune.

Men mht thailandske Baht, så er kursen, når man køber herhjemme urimelig lav.
Vel omkring 20-25 % dårligere. Flere banker anbefaler direkte at man ikke
spilder penge på det.

Så veklser I hjemmefra, så skaf for et par hundrede kr. hvis I vil spare penge.

Fra : Sweedy

Dato : 19-06-01 23:29

Medbring rejsecheks i USD. Det giver den højeste kurs - højere end
kontanter!!!
Dorte & Frank Lind <lind@esenet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9gkvnt$dnh$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Kim Offenberg

Dato : 24-06-01 18:36

Hej Dorte og Frank
Her er lidt om Bangkok,
Dejlig by, det centrale er omkring Siam Squar, eller Sukhumvit Road. Prøv
f.eks hotel Royal Asia Lodge på 91,, Sukhumvit Soi 8 (8. sidegade på
Sukhumvit Road) her koster et DB-værelse ca. 900-1000 Baht eller på Dansk
ca. 200,- Dkr. Tlf +66 2 253 2554 taler Engelsk.
Der er også Stable Lodge (Dansk) priser er lidt dyre ca. 1100 - 1300 Baht.
se. www.stablelodge.com <http://www.stablelodge.com> adr. 39, Sukhumvit Road
soi 8. Meget dyrt hotel
Rembrandt Soi 18 Rembrandt Tower Soi 20, Der ligger et par hoteller mere i
Soi 20 og 22 pris ca. 250 - 350 Dkr. pr. værelse.
Bor i ved Sukhumvit Road, skal i næsten besøge Cabbages & Condoms på 10,
Sukhumvit Road Soi 12.
Det er et meeeget flot spisested, der drives af den lokale AIDS-fond. her
fås god mad til rimelige penge, men steddet er fantgastisk flot.
Kommer I til Krabi, og vil bo på/ved stranden så mer AoNang et godt sted,
der er (næsten) ingen by, men MANGE hoteller, prøv hellere Krabi by, F.eks
Krabi City Seaviev Hotel, tlf. +66 75 622885 Email
Krabi.city.seaview@hotmail.com <mailto:Krabi.city.seaview@hotmail.com>. Et
næsten helt nyt hotel. Værelses pris for
et DB 900 Baht, incl . American Breakfast og aircon. Hotellet ligger lige
ude efter havnen,som er markeds plads om aftenen. Mangler I noget dernede så
hør på Cafe Europa, der er danskejet. I kan ikke undgå at finde Cafe'en.
Hils Bee fra familien Offenberg specialt fra Kenneth, hvis I bruger Krabi
city Seaview.

Hilsen

Kim

Fra : MSH

Dato : 09-08-01 02:26

..Hej Alle

Jeg har været i Thailand 2 gange og har været på stablelodge sidste gang
April 2001. Min ven fik loppebid af at ligge i sengen, og billedet på
nettet er taget fra en god vinkel.
Så det kan jeg ikke anbefalde.

På Phi Phi er priserne presset op, så hvis man ikke vil dykke, men bare
ligge på stranden er det for dyrt.

Phuket er dejlig. Men hvis i har børn med skal i ikke tage Patong da det her
vrimler med L.....
Vi boede i Karon Beach til omkring 750 Baht. det var OK havde strand samt
indkøbs muligheder og kunne tage ind til Patong for 150 Baht.

Husk at prisen på nettet er alt for høj, prut om prisen.

Med venlig hilsen Martin H

Fra : Leif Siripot

Dato : 09-08-01 08:45

Vedr. Stable Lodge..
Jeg har boet der en del gange og har endnu ikke mødt en loppe.Og jeg er
ellers typen der med sikkerhed bliver bidt bare der er en enkelt loppe i
nærheden. Men selvfølgelig kan der da være sneget sig en ind, da i var der.
Det er dog meget mere sansynlig at i har fundet loppen ved at lege med
kattene som går rundt ude i gårdhaven.

mvh.

Leif

Fra : Kim Offenberg