Skinnebetændelse - hvordan slipper jeg af ~
Fra : Ukendt

Dato : 17-06-06 19:45

Hej Alle,

Jeg kan godt lide at spille fodbold og løbe men omkring november sidste
overbelastede jeg begge mine ben, hvilket jeg ignorerede en lang
periode fordi ikke vidste at det var skinnebensbetændelse og da jeg gik
ud fra at det bare skulle trænes væk. Da det blev helt umuligt at dyrke
sport tog jeg til fysioterapeut hvor jeg har sidst var for 3-4 mdr.
siden. Her har jeg bl.a. fået ultralyd 8-9 gange og er blevet bedt om
at holde benene i ro og nedkøle dem med is så ofte så muligt.

Jeg har holdt pause fra sport i næsten et halvt år nu. Har enkelte
gange i løbet af den tid været ude at se om det var væk, uden held, og
var her i forgårs så igen ude at spille lidt fodbold fordi jeg troede
det var væk. Desværre kunne jeg fornemme at det stadig var der, så
stoppede hurtigt for ikke at gøre det værre. Det føles nærmest som om
det er umuligt at komme af med når først man har fået det :-/

Er der nogen der kender til andre behandlingsmetoder eller måske har
personlige erfaringer med hvordan man kommer af med
skinnebensbetændelse.
--
På forhånd tak, og god sommer!

Anders Baden Nielsen
// typofonic.com

Fra : Nicolai

Dato : 18-06-06 12:43

> [...]
> bl.a. fået ultralyd 8-9 gange og er blevet bedt om at holde benene i ro og

Samme historie her.

> [...]
> ikke at gøre det værre. Det føles nærmest som om det er umuligt at komme af

No shit.

Det skal masseres væk ;)

Ej seriøst, få massage så tit du kan.
Jeg gør dte jeg kun træner en gang om ugen indtil jeg ikke mærker det,
derefter er det planen at trappe op til 2 gange om ugen etc.

Min fys siger at opvarmning og udstrækning er alfa omega. Men jeg havde nok
overvejet at gå til fys indtil det er væk.

Fra : bare mig

Dato : 18-06-06 13:33

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Min fys siger at opvarmning og udstrækning er alfa omega. Men jeg havde
> nok overvejet at gå til fys indtil det er væk.

Jeg lider selv meget af skinnebensbetændelse, men hos mig er det andre
årsager, jeg er født med en knoglesygdom...

Det jeg ofte gør, især i vinterperioden, er at jeg går med knæstrømper. Det
gør en del for mig, så benet ikke bliver for koldt. Om sommeren sørger jeg
for at massere benet flere gange om dagen, samt huske at strække ud osv hver
gang jeg har lavet noget :)

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 19-06-06 08:33

<Anders Baden Nielsen> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der kender til andre behandlingsmetoder eller måske har
> personlige erfaringer med hvordan man kommer af med skinnebensbetændelse.

Søg på nettet efter information om Bio-Sport fra Pharma Nord! Jeg har
desværre ikke tid til at finde de sider til dig, der indeholder den gode og
seriøse information, men jeg ved de findes!

Find seriøs information om produktet, så du ikke kun læner dig op af de
skamrosende omtaler fra forhandlere, der sælger produktet. Bare så du finder
ud af, at det faktisk er et af de anerkendte og virksomme produkter. Du vil
opdage, at det blandt fysiopterapeuter og elitesportsudøvere er et anerkendt
og udbredt produkt.

Mvh. Lisbeth

Fra : Noerlev

Dato : 19-06-06 21:59

> [...]
>
> Er der nogen der kender til andre behandlingsmetoder eller måske har
> personlige erfaringer med hvordan man kommer af med skinnebensbetændelse.
Jeg er under behandling for skinnebensbetændelse på bagsiden af skinnebenet.
Jeg er blevet anbefalet at tage magnesium og zink tabletter, hvilket jeg nu
har gjort i omkring 10 dage. Da min behandling ikke er færdig og da jeg ikke
har taget pillerne i tilstrækkelig lang tid, kan jeg ikke sige noget
endegyldigt.

Jeg har skinnebensbetændelse i begge mine ben.Mit højre ben er blevet en hel
del bedre og mit venstre ben er blevet noget bedre. Det venstre ben er det
ben, hvor det er værst, Da jeg også har lavet andre tiltag for at bedre mine
ben, kan det selvfølgelig være svært at afgøre hvad der hjælpe, og det kan
jo også være en kombination af flere tiltag der hjælper.

Jeg har haft skinnebensbetændelse i mange år nu og har prøvet en hel del
ting, som ikke rigtigt har hjulpet, men der er lige før, at jeg begynder at
tror på at magnesium og zink kan hjælpe.

Jeg kender desværre ikke rigtige teorien omkring hvorfor magnesium og zink
hjælper, men det er noget med en syre/base ubalance i musklerne, som gør at
musklerne forbliver spændte (flekset), og når man så tager magnesium og
zink, så kan musklerne igen slappe af.

Alt efter ens sportsgren kan man forsøge sig med forskellige type af sko. Da
du løber, vil jeg foreslå ,at du får foretaget en løbestilsanalyse for at se
hvilken type løbesko, du skal bruge. Der er flere steder, man kan få
foretaget en sådan analyse bl.a. her:

www.marathonsport.dk
http://www.kaisersport.dk/1/64/loebestilsananlyse.html
http://www.loberen.dk

Hvis du søger på nettet kan du finde flere.

Udover magnesium og zink, så får jeg massage og ultralyds behandling.

mvh.
Nørlev

Fra : Klaus Linnert

Dato : 22-06-06 18:02

on 17-06-2006, Anders Baden Nielsen supposed :
> [...]
>
> Er der nogen der kender til andre behandlingsmetoder eller måske har
> personlige erfaringer med hvordan man kommer af med skinnebensbetændelse.

Find en fysioterapeut eller lignende der giver laser behandlinger, det
vil hjælpe formentlig hjælpe dig meget hurtigt.

Mvh Klaus

--
Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!