buffet
Fra : Helle

Dato : 15-06-06 18:01

Nogen som evt har et forslag til hvad jeg kan gøre ved nogle kyllinge bryst
til en buffet.
Mvh
Helle

Fra : Max

Dato : 15-06-06 18:38

Hej Helle

> Nogen som evt har et forslag til hvad jeg kan gøre ved nogle kyllinge
> bryst til en buffet.

Kog dem, skær dem i stykker og lav tarteletfyld.

Mvh Max

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 15-06-06 20:11

"Helle" <hk.n@nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen som evt har et forslag til hvad jeg kan gøre ved nogle kyllinge
> bryst til en buffet.

Lad dem trække en times tid eller to i en blanding af drænet yoghurt, garam
massala, (masser af) hvidløg, lidt chili og løg og peberfrugt i strimler og
smæk dem en tur i ovnen ved en 175-200 grader til de er gennemstegte.

eller

Del dem på langs et passende antal gange, smæk dem på grillspyd (der har
ligget i vand i en times tid - så brænder de ikke af (-: ), lad dem trække i
en eller anden marinade efter eget valg og grill dem i ovn eller på...
nåhja, grill

--
Mvh Mads
----

Fra : mcloud

Dato : 15-06-06 21:02

Hej Mads

Skær dem næsten igennem og fold dem ud--smør dem med pesto indvendigt og læg
et par semi-dried soltørrede tomater på og et par skiver høvlet parmasanost
..

Luk dem sammen og vikl dem med bacon eller parmaskinke eller serranoskinke
,krydr med friskkværnet peber .

Luk med et par tandstikkere --steg dem og du vil høste megen ros.

mvh mcloud

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 15-06-06 22:50

"mcloud" <kim@lechef.dk> skrev i en meddelelse

> Luk dem sammen og vikl dem med bacon eller parmaskinke eller serranoskinke

Det er synd at stege parma- og serranoskinke.

VH Pernille

Fra : JHR

Dato : 16-06-06 01:57

"Pernille Lauridsen" <pl@praxis-it.nospam> skrev i en meddelelse

> "mcloud" <kim@lechef.dk> skrev i en meddelelse

> Det er synd at stege parma- og serranoskinke.
>
> VH Pernille
Hmm det er nu smag og behag...
Jeg syntes det smager godt

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 18-06-06 11:24

"JHR" <j_haveFJERNDETTE@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm det er nu smag og behag...
> Jeg syntes det smager godt

Du har ret i, at det er smag og behag.
Men både parma og serranoskinke er forholdsvis magert kød, der kun er
saltet, tørret og modnet, så steger du dem, efterlader de en tør og salt
smag.
Hvor bacon er fedt kød, der er saltet og røget, og derfor bedre kan tilføje
smag og saft til andet kød.

VH Pernille

Fra : Andersen, Aalborg

Dato : 16-06-06 13:24

Hejsa

> Luk med et par tandstikkere --steg dem og du vil høste megen ros.

Jeg vil lige komme med en advarsel mod at bruge tandstikkere til at lukke
med,
da de kan brænde over eller knække hvorved man ikke får den ud af kødet.

Min svigerinde har for en måned siden gjort dette og hun slugte en stump
tandstikker
Tandstikkeren prikkede hul på hendes tarm så hun måtte haste opereres og
have ført
afføringen ud gennem siden. Brug hellere store stål nåle dem sluger man
ikke....

Hilsen Andersen, Aalborg

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 16-06-06 13:48

"Andersen, Aalborg" <heanFJERN@mail-online.dk> on fredag 16. juni 2006 at
14:24 +0100 wrote:
>Jeg vil lige komme med en advarsel mod at bruge tandstikkere til at lukke
>med,
>da de kan brænde over eller knække hvorved man ikke får den ud af kødet.

Brug hellere ganske almindelige kødnåle - de er letter at have med at gøre.
Hvis man vor tæt på den tyske grænse, kan man tage en tur i Citi i
Flensborg, hvor man for meget små penge kan købe nogle specielle stålbånd
til kødroulader mv. De er lette at bruge og gøre rene.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311