Lumsk...
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 15-06-06 17:15

Jeg er blevet ret vild med det norske skogs-metal band Lumsk

Jeg vil høre om nogen kender til andre bands i denne genre?

Hvis folk ikke kender Lumsk kan det anbefales at se her, det er et super
nice band:
http://da.wikipedia.org/wiki/Lumsk (check især videoen fra DR Horisont)

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : ASKF

Dato : 20-06-06 00:59

Esben von Buchwald ytrede sig i <e6s126$2uhk$1@gnd.k-net.dk> med dette:

> [...]
>
>Jeg vil høre om nogen kender til andre bands i denne genre?
>
>Hvis folk ikke kender Lumsk kan det anbefales at se her, det er et super

"Musikken skiller sig ud fra genrens øvrige bands ved bl.a. af benytte
sig af violin og kvindelig vokal."

Dette er vist skrevet af en som ikke kender ret meget til genren

Jeg vil anbefale en række forskellige bands, som varierer meget i
hårdhedsgrad og de kan vist alle lånes via bibliotek.dk (hvis jeg kender
metalmusik-indkøberen i Herning ret):

Within Temptation, Tristania, Theatre of Tragedy, Rain Fell Within,
Haggard, The Sins of Thy Beloved, Leaves' Eyes[1], After Forever.

Jeg vil især anbefale dig Haggard <http://haggard.de>, da det nok er det
band der minder mest om Lumsk. Genren betegnes ofte også som Goth/gothic
metal og der er endog en nordisk netradio hvor de ikke spiller andet.
Jeg kan kun anbefale et kik på radioens site, da der er masser af links
til bands der kunne have din interesse <http://gothmetal.net/radio/>

[1] Et projekt af Liv Kristine Espenes der tidligere sang sopran i
Tristania - er noget af det mest poppede på listen.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
Der har været til koncert med Lumsk 3 gange.

Fra : ASKF

Dato : 20-06-06 12:48

ASKF ytrede sig i <9sce92pinldh8ncsc4c1qhu56jdche7u7f@4ax.com> med
dette:

> [...]
>
>[1] Et projekt af Liv Kristine Espenes der tidligere sang sopran i
>Tristania - er noget af det mest poppede på listen.

Rettelse, Liv Kristine Espenæs Krull (er gift med Alexander Krull fra
Atrocity) var sang i Theatre of Tradegy, som var det første band der i
1995 startede gothic metal bølgen.

Jeg tilskriver den brøler det sene tidspunkt jeg skrev mit indlæg :-/
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Willie Garvin

Dato : 20-06-06 20:06

On Tue, 20 Jun 2006 01:59:25 +0200, ASKF <nospam@askf.dk> wrote:

>Esben von Buchwald ytrede sig i <e6s126$2uhk$1@gnd.k-net.dk> med dette:

<...>

> [...]
>metal og der er endog en nordisk netradio hvor de ikke spiller andet.
>Jeg kan kun anbefale et kik på radioens site, da der er masser af links

Skal det ovenstående udlægges således, at Lumsk er et gothband?

<...>
--
Best Regards - Med Venlig Hilsen

Willie Garvin

Fra : ASKF

Dato : 21-06-06 13:50

Willie Garvin ytrede sig i <dmhg929uk22bo4oldq0g99bc4a4b0q21m2@4ax.com>
med dette:

><...>

>Skal det ovenstående udlægges således, at Lumsk er et gothband?

Ja det vil jeg betegne dem som, hvis vi tager den meget brede
definition. Der er desværre ikke konsensus om hvad de mange metal genre
skal kaldes, der er også nogen der kalder alle metal bands der har en
kvindelig sopran og benytter klassiske instrumenter for opera metal,
eller hvis de har rollespils temaer, er det roleplay metal (f.eks.
Battlegore), har de gamle nordiske sagn og eller gudeverden i sangene er
det Viking metal.

Lumsk og Haggard hører blandt de bands som bliver spillet meget på Radio
Gotham (de har begge ligget på månedens top 10 flere gange) og jeg har
blot taget deres brede definition til mig.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-06-06 09:52

Esben von Buchwald wrote:
> Jeg er blevet ret vild med det norske skogs-metal band Lumsk
>
> Jeg vil høre om nogen kender til andre bands i denne genre?

Ja, der findes et ret fedt Spansk band der hedder "Mago de Oz", de har
lavet en skive kaldet Finisterra hvor de også blander
musikinstrumenter som violin og sækkepibe med rockrytmer og endda
slipper godt fra det. Snup et par mp3ere på nettet, så kan du selv
bedømme stilen. JKeg syntes godt om sangene "Hasta que el cuerpo
agua", "Fiesta Pagana" og "La danza de fuego" men der er mange gode
sange på skiven.

Hvis du får fat i noget af musikken, så skriv lige tilbage hvad du
syntes om det.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : BCES

Dato : 21-06-06 10:34

[...]

*********

Eller hvad med In Extremo? De er da også for seje... *S*

http://www.inextremo.de/

MVH Claus Ellegaard Skytte, Ringe

Fra : ASKF

Dato : 21-06-06 13:53

BCES ytrede sig i <e0075$449912b7$55182d1f$445@news.arrownet.dk> med
dette:

> [...]
>Lars Hoffmann
>*********
>
>Eller hvad med In Extremo? De er da også for seje... *S*

Fuldstændig enig, men det er jo rock. Selv kaldte de det for middelalder
rock, men de er nu gledet over og spille industrial så de minder lidt
for meget om Rammstein.

Fra : BCES

Dato : 22-06-06 08:55

> [...]
> "When you try to change a mans paradigm, you must keep in mind that he
> can hear you only through the filter of the paradigm he holds."
*****

Ja, men hvis du kan få fat på Hameln, deres 2. plade, så finder du det mest
folkemusik-agtige IE... Den rykker for vildt IMØ!

MVH Claus Ellegaard Skytte, Ringe

Fra : ASKF

Dato : 22-06-06 19:09

BCES ytrede sig i <b854$449a4cff$55182dd4$30484@news.arrownet.dk> med
dette:

>Ja, men hvis du kan få fat på Hameln, deres 2. plade, så finder du det mest
>folkemusik-agtige IE... Den rykker for vildt IMØ!

Jeg har skam alle deres gamle værker og holder også mest af Hameln