Nyhedsgrupper i Outlook
Fra : Hans-Henrik Husen

Dato : 14-06-06 17:48

Hej!

Jeg har hidtil altid brugt Outlook Espress til mail og nyhedsgrupper.

Nu kunne jeg godt tænke mig at skrotte Express og udelukkende bruge Outlook
fordi jeg gerne vil bruge dens kalenderfunktioner. Men hvordan i alverden
får man nyhedsgrupper frem i Outlooken?

Mvh
hh

Fra : -= JF =- priv

Dato : 14-06-06 18:29

Hans-Henrik Husen (hh.husen@it.dk) kradsede følgende besked i
<44903dd3$0$60778$157c6196@dreader1.cybercity.dk>

> hvordan i alverden får man nyhedsgrupper frem i Outlooken?

Ved at starte Outlook Express
Outlook er et program til mail, kalender- og kontaktstyring,
ressourceplanlægning, gruppestyring og meget andet - Men den kan ikke news.

Klik på Vis > Gå til > Nyheder - Men det er altså Outlook Express der
starter

--
Mvh. John

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 14-06-06 18:30

Hans-Henrik Husen skrev:
> [...]
> Outlook fordi jeg gerne vil bruge dens kalenderfunktioner. Men
> hvordan i alverden får man nyhedsgrupper frem i Outlooken?

meget morsomt via Outlook Express
thomas

Fra : Lars Klintholm

Dato : 14-06-06 18:34

Den 14 jun 2006 skrev Hans-Henrik Husen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

http://www.microsoft.com/windows/ie/community/columns/outlookvsoe.mspx

Lars Klintholm

Fra : Hans-Henrik Husen

Dato : 14-06-06 19:41

Så tror pokker jeg har bøvl! Men kan man så sætte sin Outlook Express (via
properties) til kun at hente nyhedsgrupper ind og Outlooken til at (Bl.a.)
at hente mails? Så behøver man ikke at svare på om hvilket program skal være
den foretrukne server.

Mvh
hh

Fra : Lars Klintholm

Dato : 14-06-06 20:55

Den 14. juni 2006 kl. 20:41 skrev Hans-Henrik Husen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Men kan man så sætte sin Outlook Express (via properties) til kun at
> hente nyhedsgrupper ind og Outlooken til at (Bl.a.) at hente mails?

Et stykke nede på siden: Choosing a default client
Lars Klintholm

Fra : Hans-Henrik Husen

Dato : 15-06-06 12:01

Ja, undskyld jeg forstyrrer igen:

Nu har jeg Microsoft Outlook konfigureret (i properties) som e-mail program
og Express til nyhedsgrupper.

Men alligevel går modtagne e-mails ind hos Express programmet (og ikke i
Outlooken).
Sender jeg en mail til mig selv fra Outlook modtager jeg den i indbakken i
Outlook. Den modtages ikke i Express. Og sender jeg en mail til mig selv fra
Express, modtager jeg den også i indbakken i Express, men derimod ikke i
Outlook's indbakke. Det er da noget rod. Konen sendte en e-mail fra sit
arbejde, og den gik kun ind i Express' indbakke. Den skulle helst være gået
ind i Outlokkens indbakke!

hvad er der monstro galt?

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 15-06-06 12:14

Hans-Henrik Husen skrev:
> [...]
> program og Express til nyhedsgrupper.
>
> Men alligevel går modtagne e-mails ind hos Express programmet (og

nbedlæg kontoen i OE og vær sikker på, at Outlook er standardprogram
for post, start/angiv programadgang og -standarder/brugerdefineret og
sæt hak ved Outlook. I IE/funktioner/internetindstillinger/programmer
vælger du Outlook som postprogram
thomas

Fra : Lars Klintholm

Dato : 15-06-06 18:01

Den 15 jun 2006 skrev Hans-Henrik Husen i
> [...]

> e-mail program og Express til nyhedsgrupper.
>
> Men alligevel går modtagne e-mails ind hos Express programmet (og

I det afsnit, jeg henviser til, står:

This mode removes access to Outlook Express mail functions unless you
have already created a mail account in Outlook Express
Lars Klintholm

Fra : Per Rønne

Dato : 16-06-06 06:15

Hans-Henrik Husen <hh.husen@it.dk> wrote:

> [...]
> fordi jeg gerne vil bruge dens kalenderfunktioner. Men hvordan i alverden

Du downloader:

<http://www.40tude.com/dialog>

og bruger en rigtig nyhedslæser. Den er gratis for private at bruge, og
jeg kender ingen bedre når vi taler Windows {MacSOUP kører kun på MacOS,
og der er skam områder hvor MacSOUP kunne lære af 40tude Dialog}.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk