Det nordlige Tjekkiet
Fra : Claus Slot

Dato : 11-06-06 18:44

Vi skal til Vrchlabi i det nordlige Tjekkiet på camping fra den 1/7 og 10
dage frem.
Vi er en familie med 3 børn (5,10 og 12 år)

Er der nogle gode forslag til hvad vi kan se/ ting vi skal være opmærksomme
på?

- Natur
- Byer
- Aktiviteter
- Evt. et besøg ind i Polen (Hvor?)
- En dagstur til Prag (Hvad - udover Karlsbroen, Slottet og Rådhuspladsen?)
- Og så vil jeg gerne besøge et bryggeri eller 4

Med sommerhilsen

Claus Slot

Fra : lhs

Dato : 11-06-06 19:10

Hej

Vrchlabi ser nu mere ud til at være i det østlige cz, men anyway, ligger
perfekt, 12-14 timer fra dk, glem polen, der er meget at se i det område
selv om i måske er afsted 14 dag..
Forslag ville være cesky Raj, det Bøhmiske paradi, slotte, borge og
middelalder aktiviteter og vandreområder, klipper og småbjerge flot område.
Liberec er måske også et besøg værd, hradec kralove lidt syd for skulle have
et suverænt zoologisk have (har dog ikke været der) men det skulle være
flot.. Trutnov skulle være en god by med handelsmuligheder - liberec har
forøvrigt et rimeligt godt bade land - nyd naturen, de lidt større tjekkiske
byer mv i område. Med unger i sommersæson, gør Prag et kort besøg, og vend
tilbage i foråret eller i efteråret, for Prag er ikke kun sjov.. Kutna Hora
med benkapellet kunne også være et bizart besøg værd..

Skriv evt. hvis I vil have mere specifikke links mv.

lars HS

Fra : Claus Slot

Dato : 11-06-06 19:23

Hej Lars

Tak for det hurtige svar.

Hvis du har nogle links, vil jeg gerne have dem.
Det er altid rart at have undersøgt lidt på forhånd, selvom der gerne er
brochurer på campingpladsen.

Claus

Fra : bent bundgaard lause~

Dato : 12-06-06 14:31

En tur til det sydlige polen er heller ikke at kimse af , særlig byen
Zakopane som er en by der bare er klippet ud af en turistbruchure , byen er
fyldt med hængende blomsterkummer som man ellers kun ser i det sydlige
tyrol.hestevogne fragter turister rundt i byen samt en masse små
fortovscafeer