MSI K7N2G-L onboard VGA
Fra : Gearløs

Dato : 11-06-06 13:58

Hej NG

Min far har problemer med en PC med bundkort som nævnt i subj.
Problemet er, at grafikken ikke vil over 16bit i 1024x768. Jeg går ud fra at
det er fordi der ikke er tildelt nok ram til den onboard grafik. Men hvor
indstiller man det henne på det bundkort? Jeg kan intet finde om onboard VGA
i bios!

På forhånd tak.
-Mathias

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-06-06 14:36

"Gearløs" <baggadapFJERN_DETTE@hotmail.com> wrote:

> [...]
>indstiller man det henne på det bundkort? Jeg kan intet finde om onboard VGA

Maskinen er bygget på nForce2 IGP chipsættet og burde kunne gå meget
højere op i video opløsning.

Skal ikke kunne sige det, men Frame Buffer Size indstillingen under
Advanced Chipset Features i BIOS kan måske løse problemet.

Ellers ville jeg nok kigge grundigt på grafik driverens opsætning.

Og evt opdatere såvel BIOS som nVidias grafik driver.

<mlr>

Fra : JK

Dato : 12-06-06 19:39

On Sun, 11 Jun 2006 14:57:53 +0200, "Gearløs"
> [...]

>indstiller man det henne på det bundkort? Jeg kan intet finde om onboard VGA

Det er vel et spørgsmål om drivere. Man skal benytte dem fra deres
hjemmeside.

Nu kan jeg kun finde K7N2GM-L

http://www.msi.com.tw/program/support/download/dld/spt_dld_list.php?kind=1&ID=17&CHIP=17&NAME=Archives

Hvis det er det så downloades driverne her.

http://www.msi.com.tw/program/support/download/dld/spt_dld_detail.php?UID=437&kind=1

man starter med chipset driverne. Så grafikdriverne og lyd og lan.

Men prøv evt. at installere grafikdriverne først.

mvh

John