Flerbruger mailprogram
Fra : Jørn Rasmussen

Dato : 11-06-06 10:30

Leder efter et mailprogram til et netværksmiljø hvor flere brugere kan
tilgå den samme indpost- og sendpostboks.
Altså ikke mulighed for megen privat korrespondance.

Findes et sådan - må gerne være simpelt.

Mvh
Jørn

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-06-06 11:06

Jørn Rasmussen skrev:

> Leder efter et mailprogram til et netværksmiljø hvor flere brugere kan
> tilgå den samme indpost- og sendpostboks.

Hvad specielt skal der være ved programmet? Umiddelbart ville jeg
sige at et vilkårligt program kan bruges hvis det kan sættes til
ikke at slette post på serveren (som så skal ryddes engang
imellem).

Ellers er der også den mulighed at bruge IMAP som er en
mail-protokol med flere muligheder end POP.

--
Bertel

Fra : Jørn Rasmussen

Dato : 11-06-06 14:10

Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]
> imellem).
>
> Ellers er der også den mulighed at bruge IMAP som er en
> mail-protokol med flere muligheder end POP.

Hej Bertel

Det specielle her er at flere brugere samtidig skal kunne bruge en
fælles mailkonto.

I Outlook Express kan man kun oprette en "lagermappe" til mails på egen PC.

I Thunderbird kan man godt lagre mails på en fælles server, men kun en
bruger ad gangen kan få adgang denne mappe.

Thunderbird er jeg i øvrigt lige begyndt at bruge, og den er at
foretrække fremfor Outlook Express, men en omvej til at give flere bruge
re adgang samtidig har jeg ikke fundet ud af.

Hvad forstås ved en IMAP ?

/JR

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-06-06 16:19

Jørn Rasmussen skrev:

> Hej Bertel

men du sendte også en mail. Hvorfor vil du have mig til at skrive
to svar? M.a.o. fælles debat holdes i debatgruppen og ikke andre
steder.

Personlig henvendelse eller noget der bare ikke kan interessere
andre, skal naturligvis foregå i mail.

> Det specielle her er at flere brugere samtidig skal kunne bruge en
> fælles mailkonto.

Ja.

> I Outlook Express kan man kun oprette en "lagermappe" til mails på egen PC.

Ja, men med IMAP kan man meget mere på serveren. Kort forklaring:

   http://da.wikipedia.org/wiki/IMAP

http://www.imap.org/about/whatisIMAP.html

--
Bertel

Fra : Jørn Rasmussen

Dato : 11-06-06 16:39

Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]
> steder.
>
> Personlig henvendelse eller noget der bare ikke kan interessere

Det må du meget undskylde. Jeg ser at man skal klikke på "Svar" og ikke
"Svar til alle" som man skal i Outlook

> Ja.

> Ja, men med IMAP kan man meget mere på serveren. Kort forklaring:
>
>    http://da.wikipedia.org/wiki/IMAP

> http://www.imap.org/about/whatisIMAP.html

Tak for henvisningerne