Hvem har sunget denne sang på dansk?
Fra : Martin Christiansen

Dato : 03-06-06 15:42

For ikke så længe siden hørte jeg en dame fremføre "Nobody knows you when
you're down and out" på dansk (måske bedre kendt som "Once I lived the life
of a millionaire"). Hun gjorde det faktisk rigtigt godt, og teksten var også
lige i skabet. Den engelske version kender jeg kun med Eric Clapton, men mon
ikke den i virkeligheden er ældre?

Hvem er det, som har lavet den på dansk? Og hvor gammel er den?

--Martin

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-06 17:02

On Sat, 3 Jun 2006 16:41:44 +0200, "Martin Christiansen"
<marcFJERNhr@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hvem er det, som har lavet den på dansk? Og hvor gammel er den?

Den er skrevet helt tilbage i 1923 af Jimmy Cox

/Alex

Fra : Stub

Dato : 05-06-06 09:38

> Den er skrevet helt tilbage i 1923 af Jimmy Cox
>
> /Alex

Og den fedeste udgave er med
Spencer Davis group fra 1966.
Men må indrømme at jeg aldrig
har hørt en dansk fortolkning af
denne ganske udmærkede sang.

Hilsen Stub.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 05-06-06 13:26

> [...]

>ikke den i virkeligheden er ældre?
>
>Hvem er det, som har lavet den på dansk? Og hvor gammel er den?

Det korte svar må være Peter Belli. Han har lavet et utal af danske
versioner, selv om de langt fra alle er udgivet.

Jeg har dog ingen referencer dertil, og mindes blot en dansk version,
men husker ikke kunstneren, så det er nok ikke Peter Belli aligevel.

--
Slet transportmidlet før dk
__o

Fra : Ole Damgaard

Dato : 05-06-06 16:47

> Hvem er det, som har lavet den på dansk? Og hvor gammel er den?
>
> --Martin

Der findes to forskellige udgaver op Dansk.
Grethe Ingmann har lavet én med en tekst af Poul-Henrik Trampe, og her
hedder den
Du er alene.
Daimi har lavet en udgave med tekst af Annette Friis, og den hedder
Hvem ta´r sig af dig.

mvh ole

Fra : Martin Christiansen

Dato : 05-06-06 19:04

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>hedder den
>Du er alene.
>Daimi har lavet en udgave med tekst af Annette Friis, og den hedder

Endelig nogle konkrete oplysninger (Oki, den med, at nummeret er helt
tilbage fra 1923 var også spændende!).

Jeg vil tro, at det er Daimis dejlige stemme, jeg har hørt, men med de navne
og titler, du angiver, er der da noget at søge videre udfra. Og Peter
Belli... ja, det kunne godt ligne ham at lave den sang også... (selv om jeg
som regel ikke kan klare hans sentimentale fortolkninger af diverse
sange...)

Tusind tak.

-Martin.