Dance med sækkepipe/saxofon ??
Fra : Ukendt

Dato : 28-05-06 21:16

Hejsa

Er der nogle grupper der laver den slags ?

Enten sækkepipe eller saxofon i dancemusik ?

Mvh
Morten

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 28-05-06 21:32

On Sun, 28 May 2006 22:15:40 +0200, Juel wrote:

> Enten sækkepipe eller saxofon i dancemusik ?

Jeg ved ikke med sækkepibe, men saxofon skal der nok findes nogle
electronica/jazz-hybrid bands der bruger.

Prøv at checke de bands der er på Ninja Tune, de er generelt meget
"jazzede":

http://www.ninjatune.net/

Amon Tobin er en af mine favoritter, men jeg kan faktisk ikke huske om han
bruger saxofon på nogle af hans numre.

Undskyld hvis jeg ikke kunne give dig et præcist svar :/

--
np: (Foobar 2000 is not active

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 06:49

> [...]
> bruger saxofon på nogle af hans numre.
>
> Undskyld hvis jeg ikke kunne give dig et præcist svar :/

Hejsa Thomas

Tak for svaret, jeg vil da lure lidt på det link, du har jo peget mig i en
retning, så kan jeg jo selv lede der

Mvh
Morten

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 29-05-06 23:02

On Mon, 29 May 2006 07:49:15 +0200, Juel wrote:

> Tak for svaret, jeg vil da lure lidt på det link, du har jo peget mig i en
> retning, så kan jeg jo selv lede der

Ok, de har en online radio på linket hvor dj's spiller det musik de har
udgivet. Du vil høre at en del er hip-hop, men der er også noget
elektronisk musik imellem.

--
np: (Foobar 2000 is not active

Fra : Ulrik Kold

Dato : 28-05-06 22:46

Juel coughed up a hairball on 28-05-2006 22:15:
> Hejsa
>
> Er der nogle grupper der laver den slags ?
>
> Enten sækkepipe eller saxofon i dancemusik ?
>
> Mvh
> Morten

Sækkepibe?

Hmm, hvor ny skal den house være? Jeg købte tilbage i midten af
1990'erne singlen "Acid Folk" med det tyske eurodance-projekt, der
kaldte sig Perplexer - der er i hvert fald noget 'sæggepiew', der holder.

Ellers er det jo nok danske Infernal, du skal have fat i.

God jagt!

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 06:50

> [...]
> Perplexer - der er i hvert fald noget 'sæggepiew', der holder.
>
> Ellers er det jo nok danske Infernal, du skal have fat i.

Hmm det måtte godt være nyt, men jeg kan jo lige se hvad man kan finde med
dem..

Infernal giver jeg ikke mange kr for, de har kun lavet en god sang og det er
ten miles..

Mvh
Morten

Fra : Ralph Køster

Dato : 29-05-06 07:48

Har du hørt remix udgaven af Infernals nummer "sunrise"? Så tror jeg nu nok
at du ændrer mening.
De fyrede netop det nummer af på Langeland sidste år og de styrer for vildt.
Hold da kæft hvor de giver sig 110 % på scenen. Al ære og respekt for den
succes de har fået.

Ralph Køster.

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 09:15

> Har du hørt remix udgaven af Infernals nummer "sunrise"? Så tror jeg nu
> nok
> at du ændrer mening.

Nææh men det må jeg lige gøre

> De fyrede netop det nummer af på Langeland sidste år og de styrer for
> vildt.
> Hold da kæft hvor de giver sig 110 % på scenen. Al ære og respekt for den
> succes de har fået.

ok, har kun hørt dem live en gang...

Mvh
Morten

Fra : Just George

Dato : 29-05-06 13:08

Ralph Køster had these thoughts

> [...]
> De fyrede netop det nummer af på Langeland sidste år og de styrer for
> vildt. Hold da kæft hvor de giver sig 110 % på scenen. Al ære og

Kan man ikke bare sige at Infernal er ikke noget værd før de har
været udsat for DJ Aligator ?
Prøv bare at høres deres egen version af From Paris To Berlin
vs DJ Aligators remix, sikken en forskel.

--
Just George.

Fra : ølkusken

Dato : 29-05-06 15:54

Digidance - the horn

Et lækkert house track med sax der rykker !

Mvh jesper

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 30-05-06 16:32

der var en der hed guru i 90' erne ... det lød meget fedt

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : ølkusken

Dato : 30-05-06 18:27

nå ja..

Det var "Guru Josh" - "Infinity" mener jeg.

Utroligt hvad man glemmer.. Måske fordi han var en døgnflue ?

Jesper

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-05-06 20:49

> Hejsa
>
> Er der nogle grupper der laver den slags ?
>
> Enten sækkepipe eller saxofon i dancemusik ?
>
> Mvh
> Morten
_________

Man bruger saxofon i næsten al dansemusik. Men danseband`ene bruger nu ikke
ligefrem sækkepibe normalt. Det kan jo lyde ganske uhyrligt. Men jeg har
lige netop set et musikprogram fra tysk tv, hvor jeg så at den tyske gruppe
"Die Klostertaler" brugte en. sækkepibe. Jeg har aldrig set det i dansemusik
tidligere, men der var saft susme power på det nummer. Det lød fantastisk,
men tro nu ikke at sækkepibe plejer at lyde ret godt. Yrdhkkk. Det kan lyde
lige så skrækkeligt som pop og rock.
Klostertaler er en slags festparty-slager-danseband, som nok mest har
deres fans blandt de yngste. Det er noget med at man skal klappe med
hænderne over hovedet og råwe og skrige til hvert andet af deres slagerhit,
som er extremt heftige. Der er fest på, så det vil noget. Det er sån noget
mange herinde vist nok kalder kult-musik eller kitsch-musik.

Sækkepibenummeret hedder: "Die längste Nacht der Welt". Det er et
mega-radiohit i Tyskland.
Klostertaler fylder 30 år i år og du kan se dem i et musikshow på tysk tv
fredag. Se mere om det i den anden tråd som jeg lige har lavet. Den hedder
"Klostertaler" fylder 30 år.
http://klostertaler.de/

Her sækkepibenummeret. Klik på cd nr 2 - skæring 1 (Die längste Nacht der
Welt)
http://www.abella.de/detailanz/produktanzeige.rt?prid=417093

Hilsen Åge

Fra : Søren Nielsen

Dato : 30-05-06 23:12

Åge Halldorsson wrote:

> Man bruger saxofon i næsten al dansemusik.

Det er fint nok du har en viden om dansemusik. Men kunne du så ikke vænne
dig til kun at svare på de spørgsmål, hvor din "viden" er berettiget. Kigger
du nu ordentligt efter, så står der *dance*.

Søren