Aphex Twin - Analord CD 2006
Fra : Peter Heide

Dato : 07-05-06 23:21

Altid fint med en ny skive fra RDJ. Selvom hele baduljen er
fra hans 11 EPer fra 2005. Desværre mangler der helt
klart noget end det han har valgt. feks XMD 5a med ;
en omgang bras hvor andre meget bedere kunne
være erstattet. Men OK det er en smagssag.

Og hvorfor kun 50 min ? Alle os der købte hele sættet sidste år
har garanteret(?) lavet vores egne CDRs "Best of ...." min
røg op på 77 min. Hvor ca. 30 % af nedenstående ikke er med.

MEN det er fandme en fin plade. AFX er stadig istand
til at lave smuk musik som mange inden for eletronica simpelt-
hen ikk er i stand til. Det er alltid fint med en melodi og ikke
noget der lyder som skruer der rasler rundt i en tom gryde.
Det er sgu for letkøbt.

AFX / Aphex Twin - Chosen Lords ( Rephlex )

1. 5:06 AFX - Fenix Funk 5
2. 5:16 AFX - Reunion 2
3. 6:26 AFX - Pitcard
4. 4:30 AFX - Crying In Your Face
5. 5:32 AFX - Klopjob
6. 6:50 AFX - Boxing Day
7. 5:34 AFX - Batine Acid
8. 5:42 AFX - Cilonen
9. 3:48 AFX - PWSteal.Ldpinch.D
10. 7:58 AFX - XMD 5a

PS ; Til Thomas, hvis du læser dette ; tak for link ifbm Reason 3.0

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 08-05-06 00:22

On Mon, 8 May 2006 00:20:40 +0200, Peter Heide wrote:

> [...]
> hen ikk er i stand til. Det er alltid fint med en melodi og ikke
> noget der lyder som skruer der rasler rundt i en tom gryde.

Oh, jeg føler det samme. Jeg elsker genren men der kommer lidt for meget hø
efter min mening. For nu at tage et eksempel jeg anskaffede fornylig:

http://www.discogs.com/release/45968

Godt nok skriver de minimal, men på halvdelen af CDen er der altså ingen
lyd! Og det de kalder 'textures' vil jeg vælge at kalde tilfældige lyde.

Jeg har ikke hørt den nye Aphex endnu, men jeg glæder mig da.

> PS ; Til Thomas, hvis du læser dette ; tak for link ifbm Reason 3.0

NP :) Jeg tænkte nok det var dig.

--
np: Delerium - Flowers Become Screens [paused]
http://www.last.fm/user/front243/

Fra : Peter Heide

Dato : 08-05-06 02:05

> [...]
>
> Godt nok skriver de minimal, men på halvdelen af CDen er der altså ingen
> lyd! Og det de kalder 'textures' vil jeg vælge at kalde tilfældige lyde.

hi-hi. et godt eksempel ; Taylor Deupree det mest interessante med
ham er hans navn. Har prøvet, med god vilje, at finde noget i hans
musi... jeg mener lyde. Der er intet at hente. Knastørt, statisk og
røv kedeligt.

Noget der der går lidt derhen ad , er Keith Fullerton Whitman :

http://www.discogs.com/artist/Keith+Fullerton+Whitman

Især det han har udgivet på Kranky kan klart anbefales.

Ham hér . Er en sjov japansk fætter . Der desværre kun har udsendt
2 CDer ; Joseph Nothing. Han stjæler med arme og ben fra ALLE men
det er fandme festligt musik. En blanding af alle stilarter inden for
electr.
scenen. Hvis du ikke kender ham bliver du ikke skuffet.
Er udsendt på Paradinas label for noogen år siden. På linket står
der hip-hop mm. Der er ikke hip-hop i hans musik.
Tilsyneladende stoppet med musikken i 2003. Synd !

http://www.discogs.com/artist/Joseph+Nothing

Fra : AW på ZRX

Dato : 08-05-06 11:07

En hel CD med Anal ord !!!!!
Den glæder jeg mig til at høre. Jeg vidste slet ikke, at der findes så mange
anal ord at man kan fylde en hel plade med dem.

Allan