Hvilken sang er det?
Fra : Kasper Jensen

Dato : 26-04-06 06:59

En af mine norske bekendte søger tekst, titel og forfatter på en dansk
sang, som han har eftersøgt de sidste femten år, og han vil da også
gerne have den på vinyl eller CD, hvis det lykkes at identificere den.
Han giver følgende oplysninger:

Han har hørt den i Nordjylland (kan være lokal men ligeledes
landsdækkende).
Det ligger tilbage til midt eller sidst i 70'erne.
Den fremføres af en kvindelig sanger (muligvis i en gruppe)
Han betegner sangen som "melodiøs popmusik".
Det eneste han kan huske af teksten er, at det var noget med "at komme
under dynen (i nat eller kveld)"
Han husker melodien, men det hjælper nok ikke så meget her.

Jeg har selv søgt lidt og fundet en tekst på en sang kaldet "Effes" med
gruppen "Menhir", men det har jeg absolut ikke kunnet finde flere
oplysninger om (kan andre det?). Han siger, at det kan være den tekst,
men han er så langt fra sikker.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-04-06 08:52

"Kasper Jensen" <kasperjensen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gruppen "Menhir", men det har jeg absolut ikke kunnet finde flere
> oplysninger om (kan andre det?). Han siger, at det kan være den tekst,

Det kunne jo være Laban's, Hvor ska' vi sove i nat. Eller Lille Palle's,
Kom put dig under dynen.

M.V.H....Benny..

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 26-04-06 12:14

On Wed, 26 Apr 2006 09:51:46 +0200, Benny Mortensen wrote:

> Det kunne jo være Laban's, Hvor ska' vi sove i nat. Eller Lille Palle's,
> Kom put dig under dynen.

Labans passer ikke med årstallene, den er fra 80'erne. Desværre
kan jeg ikke hjælpe med det oprindelige spgm.

--
http://www.last.fm/user/front243/