Quote : "There's no one doing what you're ~
Fra : Morten Jensen

Dato : 21-04-06 14:40

Ovenstående var hvad Mr. Vai fortalte Mattias IA Eklundh fra Freak Kitchen,
efter deres on-stage jam.
http://www.freakkitchen.com/blog/cooking/?entry=2005-12-04
Gad dælme godt at have hørt noget af det...

Men må "nøjes" med at høre fænomenale Freak Kitchen fredag d. 28. på
Banehuset i Sommersted :
http://www.banehuset.dk/home.htm

Kan varmt anbefale alle tilhængere af unikt hegn-arbejde at møde op, - men
en advarsel skal lyde : Det er yderst vanedannende!
Jeg har selv været "hooked" siden starten af 90erne.

/Morten

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-06 21:59

Morten Jensen skrev:
> [...]
> en advarsel skal lyde : Det er yderst vanedannende!
> Jeg har selv været "hooked" siden starten af 90erne.

Hrm.. Nu har jeg aldrig hørt Freak Kitchen før, men med den udtalelse
har Steve Vai gjort mig interesseret. Nu må jeg ud og finde ud af hvad
DET så er for noget. Nogen forslag til hvad jeg skal kaste mig ud i først?

Steinbjørn

Fra : Morten Jensen

Dato : 22-04-06 01:29

""S. Sørensen"" <steinb@REMOVETOGETAVALIDEMAILtiscali.dk> skrev i en
meddelelse news:44494720$0$145$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hrm.. Nu har jeg aldrig hørt Freak Kitchen før, men med den udtalelse har
> Steve Vai gjort mig interesseret. Nu må jeg ud og finde ud af hvad DET så
> er for noget. Nogen forslag til hvad jeg skal kaste mig ud i først?

Online er der lidt at hente på deres egen hjemmeside, men audio-bidderne
fokuserer tilsyneladende kun på sangenes omkvæd :
http://www.freakkitchen.com/music

Sidste solo i videoen til 'Speak when spoken to' giver dog et ganske godt
indtryk af IAs evner :
http://www.freakkitchen.com/video
Videoerne er naturligvis baseret på de mere radio- og MTV-venlige numre.

Ellers kan jeg varmt anbefale Freak Kitchens 2 sidste albums 'Organic' og
'Move'.
Desuden er IAs nyeste solo-album 'The Road less travelled' et must for
enhver guitar-nørd.
http://www.favorednations.com/artists/me/me_media.html
Om dette album :
UK Guitarist raves: "Eklundh's ear for melody is spot on, even during his
most avant-garde moments, and an insane cover of "Smoke on the Water" is
just the tip the iceberg. Faster than Malmsteen, smoother than Michael Lee
Firkins and, dammit, better than Vai - this is undoubtedly the future of
this style of guitar playing".

Bemærk at hans solo-albums er udgivet på Vai's eget label : Favored Nations.

/Morten

P.S.: Nej, han bruger rent faktisk ikke en whammy-pedal overhovedet! - Kun
distortion og af og til en wah.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 22-04-06 10:49

Således skrev Morten Jensen den Sat, 22 Apr 2006 02:29:15 +0200:

>Desuden er IAs nyeste solo-album 'The Road less travelled' et must for
>enhver guitar-nørd.

Og som almen forbrugeroplysning:

TP-musik kan bestille den hjem og jeg har lige købt den i Guf på
Nørrebrogade.

Knud
--
Why are there 5 syllables in the word 'monosyllabic'?