Begravelses musikdetalje !
Fra : Thiemer

Dato : 20-04-06 10:30

Jeg skal bruge en lille strofe fra et stykke klassisk musik. Det er
den sentens der ofte høres i forbindelse med et dødsfald i film. Meget
dyster. Jeg kan ikke komme på, hvorfra den stammer, så er der nogle
der har et bud. Den er osse brugt i mindst ét gammelt computerspil
hvor der blev vist en sten med R.I.P. samtidig med at melodistumpen
blev spillet.

--
Splitad Studie
www.splitad.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-06 10:47

"Thiemer" <kongkurt-nospam@splitad.dk> wrote in message
> [...]
> der har et bud. Den er osse brugt i mindst ét gammelt computerspil
> hvor der blev vist en sten med R.I.P. samtidig med at melodistumpen

Det er med stor sandsynlighed Frédéric Chopins Piano Sonata No. 2, også
kaldet begravelsesmarchen.
Den er brugt i et utal af tegnefilm i en forkortet udgave på 10 toner

/Alex

Fra : Sune Storgaard

Dato : 20-04-06 12:00

Alex Linaa wrote:

> Det er med stor sandsynlighed Frédéric Chopins Piano Sonata No. 2,
> også kaldet begravelsesmarchen.
> Den er brugt i et utal af tegnefilm i en forkortet udgave på 10 toner

Det var også mit bud, kan høres som midi her:
Marche funèbre : http://www.piano-midi.de/midis/chopin/chpn_op35_3.mid

Ved ikke hvorfor , men den minder mig på en eller anden måde om "Imperial
March" fra starwars .. :)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 20-04-06 13:26

Sune Storgaard skrev:

> Det var også mit bud, kan høres som midi her:
> Marche funèbre :
> http://www.piano-midi.de/midis/chopin/chpn_op35_3.mid

Det var netop den "Trauermarsch/Marche funèbre" (fra opus 35)
jeg også tænkte på. Den findes i mange orkesterudgaver, blandt
andet med blæsere: "The Central Band Of The RAF". Hvis det er
fra en tegnefilm, kunne det være Stokowskijs orkesterversion.

--
Herluf

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 20-04-06 13:34

Når de bærer mig ud, må de gerne spille "Perfect Day" med Lou Reed ...

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Ole Thomsen

Dato : 20-04-06 18:01

Kim Frederiksen wrote:

> Når de bærer mig ud, må de gerne spille "Perfect Day" med Lou Reed ...

You just keep me hanging on,
You just keep me hanging on.

Er det den du tænker på?

Men det er ganske rigtigt en yderst smuk sang. Jeg bliver i det hele
taget aldrig træt af Transformer.

Ole Thomsen

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 21-04-06 11:28

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse

> You just keep me hanging on,
> You just keep me hanging on.
>
> Er det den du tænker på?

Det er nemlig den .... "Oh it's such a perfect day ... I'm glad i spent it
with you"
Jeg elsker den sang.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Thiemer

Dato : 20-04-06 14:14

On Thu, 20 Apr 2006 12:59:42 +0200, "Sune Storgaard"
<nospam@strueradsl.dk> wrote:

> [...]
>Marche funèbre : http://www.piano-midi.de/midis/chopin/chpn_op35_3.mid
>
>Ved ikke hvorfor , men den minder mig på en eller anden måde om "Imperial

Lige præcis ! Takker. Så skal jeg bare ha' fundet den. Den skal bruges
som indledning til oplæsning af historiske dødsdage !
--
Splitad Studie
www.splitad.dk

Fra : morten h.

Dato : 20-04-06 11:01

Thiemer skrev:

> [...]
> der har et bud. Den er osse brugt i mindst ét gammelt computerspil
> hvor der blev vist en sten med R.I.P. samtidig med at melodistumpen

Det med computerspillet og gravstenen minder mig om Beethovens no. 5.
Men da du nok kender den, er mit bud mere, det er Toccata & Fugue af
Johann Sebastian Bach, du er ude efter.

/morten

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-04-06 13:53

Thiemer wrote:

> Den er osse brugt i mindst ét gammelt computerspil
> hvor der blev vist en sten med R.I.P. samtidig med at melodistumpen
> blev spillet.

Marche funèbre af Chopin og computerspillet er Ghost'n Goblins.

Saludos
Lars

Fra : Sune Storgaard

Dato : 20-04-06 15:59

Lars Hoffmann wrote:
> Marche funèbre af Chopin og computerspillet er Ghost'n Goblins.

Den sidste del af sætningen kan jeg ikke lige få til at passe. Har lige
lyttet SID filen igennem og der er ikke noget som minder om det..
Der er 6 forskellige udgaver i HVSC , og ingen af dem er (så vidt jeg kan
høre) har sekvenser baseret på den march.

Uden være kæphøj eller noget vil lige lige spørge "er du sikker" ?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-04-06 07:39

Sune Storgaard wrote:

> Uden være kæphøj eller noget vil lige lige spørge "er du sikker" ?

Nu bliver jeg da i tvivl og må tjekke mit bagland