MGP er ved at udvikle sig til en farce
Fra : Just George

Dato : 19-04-06 12:46

At Finner har en skide dårlig musiksmag er ikke noget nyt.
Deres musiksmag er åbenbart blevet så ringe nu at det er lykkedes
en monsterrock gruppe at vinde det Finske MGP og dem har de
tænkt sig at sende til det Europæiske.
Finland vil åbenbart gå efter bundskraber pladsen i år med 0 point.
Men det kan jo kun glæde Tyskerne, for så får de i det mindste
ikke bundpladsen med det valg de har truffet at sende afsted
(Texas Lightning).

Hvor er MGP dog ved at udvikle sig til en ren farce.
--
Just George

Fra : Max

Dato : 19-04-06 12:52

Hej

> Hvor er MGP dog ved at udvikle sig til en ren farce.

Det har da alle dage været en farce, så noget nyt
i det er der vel ikke :)

Mvh Max

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 19-04-06 13:04

Just George skrev:

> Hvor er MGP dog ved at udvikle sig til en ren farce.

Og DR har lige meldt afbud til EMU's børne-MGP i Rumænien;
vistnok fordi det er blevet *for* kommercielt.

--
Herluf

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 19-04-06 13:14

Herluf Holdt, 3140 skrev:

>Og DR har lige meldt afbud til EMU's børne-MGP i Rumænien;
>vistnok fordi det er blevet for kommercielt.

I nyhederne i formiddags sagde de at det var fordi at det europæiske ikke
ville ændre pointgivningen, så taberne ikke fremgik så klart at de er
tabere (hvilket de alle er IMO)

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 19-04-06 19:50

> I nyhederne i formiddags sagde de at det var fordi at det europæiske ikke
> ville ændre pointgivningen, så taberne ikke fremgik så klart at de er
> tabere (hvilket de alle er IMO)

Samt at de ikke ønskede at børne-MGP skulle være en tro kopi af de voksnes,
især i forhold til påklædning, man ønskede ikke børn i bare maver osv... det
synes jeg faktisk er et skridt i den rigtig retning...

Mvh. Brian

Fra : Jackie

Dato : 19-04-06 16:40

"Just George" <thereisnone@tadress.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> (Texas Lightning).
>
> Hvor er MGP dog ved at udvikle sig til en ren farce.

Hvorfor er det mere en farce end det altid har været fordi en gruppe der har
en lidt anden holdning end den gamle konservative til tingene nu har vundet?
De har jo vundet det nationale MGP i Finland?
Tvivler personligt på de bliver sidst med dette indlæg istedet for det
normale finske musik (Tror det måske får en lignende effekt som Kølig Kaj
gjorde engang i det danske MGP).

Jeg kan ikke se at dette image er meget værre end nogle af de grupper eller
solister der har stillet op tidligere, det er jo underholdning? (I dag
betyder Image jo mere end musik når der skal sælges mange plader) :)

Hygge
Jackie

Fra : Bruno

Dato : 19-04-06 17:19

Just George wrote:
> [...]
> Deres musiksmag er åbenbart blevet så ringe nu at det er lykkedes
> en monsterrock gruppe at vinde det Finske MGP og dem har de

Hvis du mener Finner har en "skide dårlig musiksmag", så synes jeg du
skulle åbne ørene. En melding af den type du kommer med er simpelthen
tegn på snæversyn eller, for nu at bruge et par af dine egne ord, sagt
på en anden måde simpelthen et udtryk for skide dårlig stil.

> Hvor er MGP dog ved at udvikle sig til en ren farce.

Det har det altid værret - i hvertfald lige siden der var nogen som
gjorde det til levebrød.

Mvh

Bruno

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 19-04-06 19:52

> [...]
> (Texas Lightning).
>
> Hvor er MGP dog ved at udvikle sig til en ren farce.

Jeg så lige et meget kort klip med gruppen i tv-avisen, og de gav mig
faktisk lyst til at se MPG for først gang i mange år, det er da rart at der
bliver lidt adspredelse, og den smule jeg hørte, lød ikke dårlige end så
meget andet musik der bliver spillet den aften... så måske skal jeg se MGP i
år....

Mvh. Brian

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 19-04-06 22:09

Det bliver først en farce, hvis det lille højrøvede undertal er skyld i, at
bandet ikke kommer afsted.
Jeg kan sikkert heller ikke lide musikken, men synes da det er det mest
friske jeg har set i det show i LLLLLAAAANNNGGG tid.
Og nu blev det altså dem, som vandt, og det har jeg dyb respekt for.

Fra : Anders

Dato : 19-04-06 22:57

Hvad er det egentlig for et band siden I snakker så megetom det?

Er det et metal band eller hvad?

Har hverken hørt eller set noget om det...

-Anders

Fra : Max

Dato : 19-04-06 23:04

Hej Anders

> Har hverken hørt eller set noget om det...

Hvorfor læser du så ikke den artikel der linkes
til i det oprindelige indlæg ?

Mvh Max

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 20-04-06 14:11

Har ikke hørt sangen, men jeg fik indtryk af, at det var noget Alice
Cooper/Kiss-agtig noget.

Fra : Eivind

Dato : 20-04-06 16:43

http://www.lordi.org/

Fra : Ellegaard Skytte

Dato : 20-04-06 07:48

> [...]
> (Texas Lightning).
>
> Hvor er MGP dog ved at udvikle sig til en ren farce.

Til det vil jeg sige, at det startede jo sidste år, hvor WigWam fra Norge
lagde sig hårdt på glam-looket, og både Tysklands og Ruslands bidrag var jo
heller ikke fri for guitar. (En af komentatorerne kaldte endda tyskerne for
Nightwish-kloner...)
Dertil vil jeg sige, at hvis man ser på den finske hitliste, vil man vide at
der sælger f.eks. Nightwish og Children Of Bodom bedre end meget traditionel
pop-musik, og svjh røg C.O.B direkte på førstepladsen sidste gang de sendte
en plade på gaden.
Så at Lordi kommer til MGP burde jo ikke undre, da Finland er MEGET stærk
representeret inden for Metal/Hard Rock.

For dokumetation, check evt. www.rockhard.de. Det er på tysk, men der står
alligevel en del. *S*

MVH Claus Ellegaard Skytte, Ringe