Rolling Stones - Gaaab
Fra : Keldo

Dato : 12-04-06 13:24

Nu siger jeg det lige ud, kan ikke se på hysteriet mere:

Hvad fanden ser folk i The Rolling Stones? Det lyder da ikke som noget
særligt. Dråben var en live optagelse af I Can Get No.... på VH1 forleden.
at der skulle være gang i den er da mildest talt overdrevet - musikken er
utrolig spinkel og tynd og flad. Ja undskyld men når jeg læser på eb.dk at
de har fyret den af i Kina har jeg svært ved at tro det. Det er da Kejerens
nye Klæder om igen. Måske er de nostalgiske for dem der var med fremme i
60-70erne og fuld respekt for det, men det er da også det eneste argument
for at se dem i dag?!

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 12-04-06 14:10

The weakest link "Keldo" <keldo@hotmail.com>, dared to write this
anyway:

> [...]
>60-70erne og fuld respekt for det, men det er da også det eneste argument

Hvordan kan det være Kejserens nye klæder, når de var først med den
stil?

Fra : Johnny Bonde

Dato : 12-04-06 15:16

synes du ja
vi er nok en del der synes noget andet
så lad være med at se dem
det er da det eneste råd jeg kan give dig..

Johnny

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-04-06 18:41

"Keldo" <keldo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 60-70erne og fuld respekt for det, men det er da også det eneste argument

Tag til Horsens den 8. juni og tag ved lære

Fra : Anders

Dato : 12-04-06 20:04

Jeg er TOTALT enig!

Og du har 100% ret. Rolling Stones er for "gymnasielære-typer" og
små-intellektuelle tåber der forsøger på at begå sig som musik-elskere
Hvis man som ung kan lide dem er man enten en massemanipuleret jubel nar
eller bare dum som snot.
- en sidste mulighed er at man er blevet påvirket sine tone-døve smagsløse
forældre...stakler...

Som så meget andet er dette hysteri ren "band wagon effekt"...et udtryk jeg
lærte på handelsskolen for mange år siden!

Det er dybest set ufatteligt komisk, men også lidt sørgeligt når der nu
findes så meget mere eller mindre ukendt kvalitetsmusik i verden.

-Anders

Fra : Lars Holst

Dato : 12-04-06 21:31

"Anders" <no@no.no> said in

> [...]
>
> Det er dybest set ufatteligt komisk, men også lidt sørgeligt når der
> nu findes så meget mere eller mindre ukendt kvalitetsmusik i verden.

Hvor er det enestående uintelligent kommenteret på et enestående
uintelligent indlæg!

--
Lars Holst

Fra : Thiemer

Dato : 12-04-06 21:37

On Wed, 12 Apr 2006 21:04:04 +0200, "Anders" <no@no.no> wrote:

> [...]
>
>Det er dybest set ufatteligt komisk, men også lidt sørgeligt når der nu
>findes så meget mere eller mindre ukendt kvalitetsmusik i verden.

Hvor ?

--
Splitad Studie
www.splitad.dk

Fra : Thiemer

Dato : 12-04-06 21:36

On Wed, 12 Apr 2006 14:24:10 +0200, "Keldo" <keldo@hotmail.com> wrote:

> [...]
>60-70erne og fuld respekt for det, men det er da også det eneste argument

Og så er det lige jeg spø'r : Hva' fa'n ser man i de kunstige hip-hop
drenge o.l. der trykker på en knap på en computer, trykker den a' og
kalder det kunst ?
I mine øjne er det sjælen selv, der kommer ud over scenekanten når de
gamle drenge fyrer dem a' !

Nej, dette er ikke et surt opstød, men egentlig bare en kommentar til
"Hvad fanden ser folk i The Rolling Stones?"
Vi har vel alle smag for et eller andet, men fordi genren ikke lige
passer een selv kan man da godt ha' respekten om det de laver.

Måsk står jeg alene, og det er så det !

--
Splitad Studie
www.splitad.dk

Fra : Martin

Dato : 12-04-06 21:50

"Thiemer" <kongkurt-nospam@splitad.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi har vel alle smag for et eller andet, men fordi genren ikke lige
> passer een selv kan man da godt ha' respekten om det de laver.

Du står naturligvis langt fra alene. Der findes næppe noget band, som har
været SÅ populært gennem SÅ mange år. Og det er fuldt fortjent. Til ham der
nævnte noget om "band waggon effekt": det kan IKKE lade sig gøre at leve
højt på det fænomen gennem så mange år, ligesom man ikke i længden kan sælge
et produkt, hvis det kun lever højt på effektiv markedsføring.

Mvh

Martin - som både skal høre Stones og Madonna i Horsens. Stort koncertår!

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-04-06 21:56

"Martin" <martinFJERNlykke@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
sælge
> et produkt, hvis det kun lever højt på effektiv markedsføring.

Du glemte lige at nævne, at de stadig kan spille r**** ud af bukserne på
stort set hvem som helst.
Vi ses i Horsens 8. juni

Fra : Too Old

Dato : 13-04-06 00:23

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> wrote in

> "Martin" <martinFJERNlykke@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Mick Jagger har mere end antydet, at han synes, The Corrs er bedre live
end Rolling Stones. Dette skulle han have sagt i forbindelse med en
Rolling Stones koncert, hvor The Corrs var opvarmningsband.
Jeg giver ham selvfølgelig ret.

> Vi ses i Horsens 8. juni

Nej, desværre.

Fra : Anders

Dato : 13-04-06 13:55

> Du glemte lige at nævne, at de stadig kan spille r**** ud af bukserne på
> stort set hvem som helst.
> Vi ses i Horsens 8. juni

Vil du hermed sige at de rent faktisk er dygtige musikkere?
For det er de ikke!

Udoverat de er grimme ser de også uintelligente ud. Lidt dumme - ligesom
alle deres "fans"

Medieliderlige er de også - føj!

Fra : Thiemer

Dato : 13-04-06 14:37

On Thu, 13 Apr 2006 14:55:02 +0200, "Anders" <no@no.no> wrote:

> [...]
>For det er de ikke!
>
>Udoverat de er grimme ser de også uintelligente ud. Lidt dumme - ligesom

Men deres Bankmand er glad !
--
Splitad Studie
www.splitad.dk

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-04-06 16:09

"Anders" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Vil du hermed sige at de rent faktisk er dygtige musikkere?
> For det er de ikke!

Ja det vil jeg faktisk...og fantastiske showmen.

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-06 11:39

On Thu, 13 Apr 2006 17:08:35 +0200, "Allan Krautwald"
<krautwald@yahoo.dk> wrote:

>Ja det vil jeg faktisk...og fantastiske showmen.

Instrument for instrument er de faktisk ikke noget særligt, nærmest
middelmådige, men det er slet ikke hvad det drejer sig om.
De har musikalsk fundet hinanden på en måde der giver en
synergivirkning helt ud i det ekvilibristiske, og det er jo det der
kommer ud af instrumenterne der lyder fedt, ikke hvordan de spiller på
dem eller hvor svært det er.

Tag f.eks. David Gilmour. Han er ingen ekvilibrist på sin guitar, men
han har alligevel formået at lave nogle af rockhistoriens mest
mindeværdige og episke guitarsoloer.
Det er meget mere i musik end teknisk perfektion.

/Alex

Fra : Max

Dato : 14-04-06 12:30

Hej Alex

> Det er meget mere i musik end teknisk perfektion.

Ja, man kan ikke lade være med at tænke på hvad der var
blevet af Poul Dissing hvis han havde ladet sin stemme
uddanne :)

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-06 13:31

On Fri, 14 Apr 2006 13:30:08 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Ja, man kan ikke lade være med at tænke på hvad der var
>blevet af Poul Dissing hvis han havde ladet sin stemme
>uddanne :)

Der var nok en stor risiko for, at man havde lavet en mand med et
særkende, om til en metervare, tror jeg :)

/Alex

Fra : Allan Krautwald

Dato : 14-04-06 14:00

> [...]
> mindeværdige og episke guitarsoloer.
> Det er meget mere i musik end teknisk perfektion.

Jeg er helt enig med det du skriver

Fra : Thiemer

Dato : 14-04-06 18:34

On Fri, 14 Apr 2006 12:38:42 +0200, Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> [...]
>mindeværdige og episke guitarsoloer.
>Det er meget mere i musik end teknisk perfektion.

Jeg vil egentlig osse hellere tage hatten af for en kunstner der
kommer ud over scenekanten med det han kan, end for en, der kan det
hele men ikke kan formidle !
--
Splitad Studie
www.splitad.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-06 15:15

On Fri, 14 Apr 2006 19:34:06 +0200, Thiemer
<kongkurt-nospam@splitad.dk> wrote:

>Jeg vil egentlig osse hellere tage hatten af for en kunstner der
>kommer ud over scenekanten med det han kan, end for en, der kan det
>hele men ikke kan formidle !

Det kan vist ikke siges mere rammende :)

/Alex

Fra : Lars Holst

Dato : 13-04-06 23:28

"Anders" <no@no.no> said in

> [...]
> For det er de ikke!
>
> Udoverat de er grimme ser de også uintelligente ud. Lidt dumme -

Du er godt nok ikke ligefrem blevet platfodet af at bære studenterhuen.

--
Lars Holst

Fra : Anders

Dato : 14-04-06 01:09

Jeg er sgu ikke student!

Fra : Thiemer

Dato : 14-04-06 18:37

On 13 Apr 2006 22:27:50 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

>"Anders" <no@no.no> said in

>Du er godt nok ikke ligefrem blevet platfodet af at bære studenterhuen.

<ironi>
Sådan skal det gøres ! Kan man ikke få bolden kan man da gå efter
manden !
Tænk, jeg anede ikke at man kunne vinde en dabat ved bare at påstå, at
modstanderen var dum </ironi>
--
Splitad Studie
www.splitad.dk

Fra : Anders

Dato : 13-04-06 13:59

du er vist et værre flok-dyr.
- En arketypisk Band Wagon-effekt efterlever...men så er du jo bare som folk
er flest...

- og jo, det rent faktisk godt lade sig gøre at et talentlløst luftkastel
kan holde sig i luften i så mange år...

Du siger det selv : Markedsføring!
Er mennesker nemme at manipulere? Svaret er : Ja.

-Anders

Fra : Thiemer

Dato : 13-04-06 14:47

On Thu, 13 Apr 2006 14:59:24 +0200, "Anders" <no@no.no> wrote:

> [...]
>kan holde sig i luften i så mange år...
>
>Du siger det selv : Markedsføring!
>Er mennesker nemme at manipulere? Svaret er : Ja.

Markedsføring er en mærkelig størrelse.
I vore dage bliver unge mennesker "markedsført" at smarte købmænd.
Mange af disse unge mennesker kan måske synge eller har en charmerende
bums på næsen. De laver et pre-fabrikeret hit eller to, købmændene får
deres penge hjem, og så vil de ellers skide på de unge mennesker.
Disse unge bliver lullet ind i troen på succes, og succes har de i en
kort periode. Når købmanden så trækker sig og de skal stå på egne ben
går det galt. Så skal de til at leve af deres talent. Hvor mange er
det lige der overlever !

Rolling Stones, og mange af de gamle bands med dem, overlever fordi de
har mere at gi' end blot et par smarte hits. De vedkender deres genre
og holder fast i den. De er til at stole på.

--
Splitad Studie
www.splitad.dk

Fra : Anders

Dato : 13-04-06 14:59

> [...]
> kort periode. Når købmanden så trækker sig og de skal stå på egne ben
> går det galt. Så skal de til at leve af deres talent. Hvor mange er

Ja, det er jeg helt enig i!

> Rolling Stones, og mange af de gamle bands med dem, overlever fordi de
> har mere at gi' end blot et par smarte hits. De vedkender deres genre
> og holder fast i den. De er til at stole på.

De var heldige at blive super etablerede for mange år siden hvor der var
LANGT færre om budet og hvor de da sikkert havde én eller anden ægthed. Jeg
siger ikke at de intet kan eller at de overhovedet ikke har noget talent.
Jeg siger bare at deres popularitet slet slet SLET ikke står mål med hvad
de kan - eller deres eventuelle talent.

På den anden side så kan de jo ikke andet end det de gør - så det er
egentlig ikke dem, men mere deres fladpandede fans jeg er irriteret på.
- Det er aldig hunden selv der er problemet - det er ejeren

Desuden er folk håbløst nostalgiske - og de få dinosaurier der er tilbage i
dag (som f.eks RS) - de kan leve højt på dette!
- Alle de 50 - 60 årige kan føle sig extra extra unge når de går til Rolling
Stones koncert...ja, ja...fred være med dét.

-Anders

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-04-06 16:07

> [...]
Rolling
> Stones koncert...ja, ja...fred være med dét.

Ja det lyser jo klart igennem, at du har været til tilpas mange
Stones-koncerter...og er blevet skuffet
Jamen det er da fair nok....
Men måske du skulle have taget et par briller på så....ikke at det ville
have givet dig en musikalsk oplevelse...men snarere så du kunne få aflivet
din fejlagtige opfattelse af, at publikum ved Stones-koncerter generelt er
50-60 år....for intet kunne være mere forkert. De er der skam i alle aldre
fra ca. 15 til +60....og de ER der for at opleve det rockshow der er
tilgængelig.

Allan

Fra : Ellegaard Skytte

Dato : 14-04-06 07:01

> [...]
> talent. Jeg siger bare at deres popularitet slet slet SLET ikke står mål
> med hvad de kan - eller deres eventuelle talent.

Det er jeg ikke sikker på er rigtigt... Bare her på Fyn var der i perioden
1963-70 ca. 200 pigtrådsbands, der kæmpede om publikums gunst, plus de, der
var nationalt kendte... Og der var koncerter med Who, Stones og Purple i
Fyns Forum. (Jeg vil lige sige, at jeg ikke selv var der. Jeg er fra 1970)

Så jeg tror ikke på den med manglende "modstand", da jeg tror at England
havde det ligesådan.

Men noget andet er, at jeg så personligt ikke synes at Stones er så geniale,
men de har noget, som andre ikke har. Noget charisma-ting.
Men selvfølgelig har de også lavet gode ting.

MVH Claus Ellegaard Skytte, Ringe.

Fra : Martin

Dato : 13-04-06 15:03

> [...]
> kan holde sig i luften i så mange år...
>
> Du siger det selv : Markedsføring!
> Er mennesker nemme at manipulere? Svaret er : Ja.

Hvorfor gør alle så ikke "bare" som Stones? Tag og læs bogen "Fireball" af
Anthony Aconis...

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-04-06 21:53

> [...]

> Vi har vel alle smag for et eller andet, men fordi genren ikke lige
> passer een selv kan man da godt ha' respekten om det de laver.

*nynner sagte* Du er ikke alene

Fra : Max

Dato : 12-04-06 21:56

Hej Thiemer

> Måsk står jeg alene, og det er så det !

Nej, det gør du ikke, jeg er så gammel at jeg i min
ungdom skulle vælge side, Beatles eller Stones,
jeg valgte godt nok Beatles dengang, men jeg har
da respekt for Stones og har da også plader med
dem, og jeg ser lidt frem til august hvor de så
spiller lidt i min baghave.

Jeg kunne have lyst til at nævne et gammelt Frank
Zappa citat: "De fleste mennesker ville ikke opdage
et godt stykke musik om det så bed dem i røven".

Mvh Max

Fra : Keldo

Dato : 12-04-06 23:16

> [...]
> Zappa citat: "De fleste mennesker ville ikke opdage
> et godt stykke musik om det så bed dem i røven".

Sikkert rigtigt, men alt er jo som bekendt relativ.
Lad mig fyre et citat fra gasolin drengene, af (efter hukommelsen); "...hvis
vi blev genforenet ville det jo kun være for pengene, og det holder ikke."

Fra : Thiemer

Dato : 13-04-06 11:24

>Jeg kunne have lyst til at nævne et gammelt Frank
>Zappa citat: "De fleste mennesker ville ikke opdage
>et godt stykke musik om det så bed dem i røven".
>
>Mvh Max

Amen !
--
Splitad Studie
www.splitad.dk

Fra : Keldo

Dato : 12-04-06 23:10

> [...]
>>
> Og så er det lige jeg spø'r : Hva' fa'n ser man i de kunstige hip-hop
> drenge o.l. der trykker på en knap på en computer, trykker den a' og

Ja, det er endnu mere gab.

> I mine øjne er det sjælen selv, der kommer ud over scenekanten når de
> gamle drenge fyrer dem a' !

Men jeg syntes netop ikke de fyrer den af. Georgia Satellites i Pumpehuset,
i original opsætning for en masse år siden - der blev "fyret a´"

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-04-06 23:41

> Men jeg syntes netop ikke de fyrer den af.

Jamen det er helt fair du har den holdning....du må så i givet fald have
været til nogle andre Stones-koncerter end jeg har

Fra : Thiemer

Dato : 13-04-06 11:28

>Men jeg syntes netop ikke de fyrer den af. Georgia Satellites i Pumpehuset,
>i original opsætning for en masse år siden - der blev "fyret a´"

De gav sandsynligvis en kanon koncert. Jeg var der ikke, men tager
dine ord for gode varer.
Men hvor er de om 30 år ! Trykker de den stadig a' og kan sælge
billetter ?
Jeg taler ikke om "økonomiske" billetter, men om originalitets og
kunstneriske billetter.
Kan de det er respekten herfra stor !

--
Splitad Studie
www.splitad.dk

Fra : Kert Rats

Dato : 21-04-06 09:48

> [...]
> fremme i 60-70erne og fuld respekt for det, men det er da også det eneste

Rolling Stones' musik er i mine øjne simpel, kedelig, trættende og frygtelig
banal.
Så derfor hører jeg ikke den slags gaab-musik.

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-06 10:24

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> wrote in message

> Rolling Stones' musik er i mine øjne simpel, kedelig, trættende og
> frygtelig banal.
> Så derfor hører jeg ikke den slags gaab-musik.

Det kunne være spændende at få at vide hvad du så hører

/Alex

Fra : Lars Holst

Dato : 21-04-06 12:51

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> said in

> [...]
> frygtelig banal.
> Så derfor hører jeg ikke den slags gaab-musik.

Jeg synes at det kunne være enormt ligegyldigt at vide hvad du så hører i
stedet.

--
Lars Holst