Per Frost
Fra : RK

Dato : 25-03-06 19:13

Der var en Per Frost i "Young Flowers" er det den samme der spillede i
Gnags?

Fra : Max

Dato : 25-03-06 19:39

Hej

> Der var en Per Frost i "Young Flowers" er det den samme der spillede
> i Gnags?

Ja.

http://www.basunen.dk/basun053/html/per_chr_frost.html

Mvh Max

Fra : RK

Dato : 25-03-06 19:54

> Ja.
>
> http://www.basunen.dk/basun053/html/per_chr_frost.html

Hvis jeg læser din link korrekt så var de to herrer netop ikke den samme.
Peer stavedes med dobbelt "e" og Gnags Per med et "e".
Nu savner jeg så bare oplysninger om Peer fra Young Flowers!

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 25-03-06 20:34

Max skrev:

> Ja.

Hvordan kan Peer [Vilhelm] Frost Johansson [født 7. juli, 1948]
være identisk med Per Chr. Frost?

--
'rluf :·)

Fra : Max

Dato : 25-03-06 20:52

Hej Herluf

> Hvordan kan Peer [Vilhelm] Frost Johansson [født 7. juli, 1948]
> være identisk med Per Chr. Frost?

Det er han heller ikke, jeg læste artiklen for hurtig, sorry.

Mvh Max

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 25-03-06 21:10

Max skrev:
> Hej Herluf

> Det er han heller ikke, jeg læste artiklen for hurtig, sorry.

Du er ikke alene om at blande de to sammen. Jeg er også
forvirret over nogle af hjemmesiderne. Men SDE plejer man
at kunne stole nogenlunde på.

--
'rluf :·)

Fra : Max

Dato : 25-03-06 22:05

Hej Herluf

> Du er ikke alene om at blande de to sammen. Jeg er også

Jeg burde have bemærket at Per Chr. Frost på det tidspunkt
netop begyndte at bruge sit mellemnavn for at undgå den
slags fejltagelser.

Mvh Max

Fra : Kristian Knigge

Dato : 25-03-06 20:08

Tror han er kold :)

--
- Knixe

http://Knixe.lir.dk - bliver MÅSKE lavet snart :D
Fjern *remove* i min mail!

Fra : RK

Dato : 25-03-06 20:26

"Kristian Knigge" <knixe@*remove*frac.dk> skrev i en meddelelse
> Tror han er kold :)

Jeg er lidt ked af din ufølsomme bemærkning, men uanset om du har ret er
jeg stadig interesseret i lidt oplysninger om tidligere bands etc.

Fra : Bagmanden

Dato : 25-03-06 21:40

RK wrote:
>... er jeg stadig interesseret i lidt oplysninger om tidligere
>bands etc.

Hvis du mener Peer Frost så startede det vel egentlig først for
alvor med hans karriere
da han med Ken Gudman og Peter Ingemann i YOUNG FLOWERS i Thomas
Windings TV serie fra -68 "Blomsterpistolen" fik et musikalsk
gennembrud.
Guitaristen Jens Dahl der var med på den første single blev
afløst af Peer Frost et lille halvt års tid efter dannelsen i
foråret 67

Jeg mener at huske at P.F. startede hos Peter Belli & Rivalerne
og senere i Sir Henry inden han havnede som tidens guitarhelt nr.
1 i Young Flowers.

Da Young Flowers gik ind i -70 gik P.F. videre i RAINBOW BAND,
men et eller andet navnestridsfis med Rainbow fra united bluff
gjorde at de skiftede navn til MIDNIGHT SUN og det sammen med
bl.a. Carsten "Smeden" Smedegaard (nu: C.V. Jørgensen), Bo Stief
og Bent Hesselmann og hvis ellers jeg ikke husker helt galt blev
der lukket og slukket i 74 eller i 75.

P.F. spillede, afbrudt af en mindre pause fra bandet, derefter
til sluthalvfjerdserne i Savage Rose og så vidt jeg ved blev der
lidt stille om P.F. på koncertsiden, men der var stadig en del
studiejobs både i ind og udland.

En af mine venner der boede i et kollektiv i Høng kendte P.F. der
boede ikke langt fra ham og jeg mener at P.F. kørte som
taxachauffør i en periode indtil han i midt/slutfirserne atter
gik med i Savage Rose for en kortere bemærkning.

P.F. har også spillet med hos Sebastian og Stig Møller.

NU!... aner det ikke... noget akustisk mener jeg at have hørt!
--
F.B.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-03-06 21:47

"RK" <R@J> skrev i en meddelelse

> Jeg er lidt ked af din ufølsomme bemærkning, men uanset om du har ret
er
> jeg stadig interesseret i lidt oplysninger om tidligere bands etc.

http://www.danskmusik.com/dmfbook/selskab/html/duo_p2.html

Hvis det altså er ham fra Young Flowers

Fra : Bagmanden

Dato : 25-03-06 22:05

Allan Krautwald wrote:
> http://www.danskmusik.com/dmfbook/selskab/html/duo_p2.html
> Hvis det altså er ham fra Young Flowers

well..waddayouknow!
Sandelig så er det det

gad vide om han er til at lokke til at fyre "living on the
hillside" af på den akustiske
--
F.B.

Fra : RK

Dato : 25-03-06 22:19

"Bagmanden" <zillyink@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> well..waddayouknow!
> Sandelig så er det det
>
> gad vide om han er til at lokke til at fyre "living on the hillside" af på
> den akustiske

Tak for al informationen, så er han tilsyneladende ikke så kold alligevel,
det var rart at høre!

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-03-06 22:59

"RK" <R@J> skrev i en meddelelse

> Tak for al informationen, så er han tilsyneladende ikke så kold
alligevel,
> det var rart at høre!

Ja vel er det så

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-06 23:00

On Sat, 25 Mar 2006 22:19:05 +0100, "RK" <R@J> wrote:

> Tak for al informationen, så er han tilsyneladende ikke så kold alligevel,
>det var rart at høre!

Hvis man hedder Frost, er man da altid kold, ikke?

/Alex