PSU data
Fra : Ole Sørensen

Dato : 09-06-06 21:46

Jeg kan ikke helt tyde disse data, så jeg håber at nogen kan hjælpe.
Er dette en okay strømforsyning?

385W
+3.3V=28A
+5V=33A
+12V=18A
-5V=0.5A
-12V=0.8A
+5Vsb=2A
4-5A input current

Mærket er HEC og den koster 399 kr.

Hilsen Ole

Fra : Hagar

Dato : 09-06-06 22:06

"Ole Sørensen" <smf@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan ikke helt tyde disse data, så jeg håber at nogen kan hjælpe.
> [...]

Du skal nok lige fortælle lidt om hvad den skal trække, for de der +12V=18A
er ret afgørende, det må gerne være højre hvis du skal trække noget tungt.

Hagar

Fra : Ole Sørensen

Dato : 09-06-06 22:34

Hagar wrote:
> Du skal nok lige fortælle lidt om hvad den skal trække, for de der
> +12V=18A er ret afgørende, det må gerne være højre hvis du skal
> trække noget tungt.

Den skal trække en konfiguration som ser sådan ud:
P4 2,4 GHz N2, Asus P4P800 bundkort, 1 Gb ram, grafikkort med tv-tuner, 1
harddisk, 1 CD-brænder, 1 DVD-brænder, 1 Papst 80mm blæser, 1 lydkort, 1
netkort, 1 usb webcam.

Er det +12V=18A der indikerer hvor "sej" strømforsyningen er?

Hilsen Ole

Fra : Hagar

Dato : 10-06-06 03:09

> [...]
> netkort, 1 usb webcam.
>
> Er det +12V=18A der indikerer hvor "sej" strømforsyningen er?

Det lyder ikke af meget, så de data skulle være nok. Jeg har ind til for et
par dage siden kørt med en der havde næsten samme data som din, min var bare
på 350W, og jeg har noget mere i end du har. Du skal bare tænke fremad, får
du et af de nye grafikkort, så kan det godt trække tænder ud.

Ja, +12V=18A viser hvor mange "HK" (heste) den har

Hagar

Fra : Ole Sørensen

Dato : 10-06-06 13:55

Hagar wrote:
> [...]
> godt trække tænder ud.
> Ja, +12V=18A viser hvor mange "HK" (heste) den har

Okay, tak for svaret.
Hvad skal man op på, før at man har en god PSU? +12V=? A

Hilsen Ole

Fra : Hagar

Dato : 10-06-06 23:40

> Okay, tak for svaret.
> Hvad skal man op på, før at man har en god PSU? +12V=? A
>
> Hilsen Ole

Jeg har lige købt en der har +12V=30A, så er der lidt at tage af, og så
larmer den heller ikke ret meget.
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=820111 Du skal lige vente et
øjeblik, så kommer der et popup med den jeg har købt.

Hagar