Købe flybillet i DK eller DE??
Fra : Soren Kuula

Dato : 09-06-06 11:32

Hejsa,

Den Air France billet som jeg kigger lidt på, koster meget mindre på
airfrance.de end på airfrance.dk . Er der noget i vejen for at jeg
køber den i Tyskland? (gør de noget for at hindre det?)

Flyveturen begynder i Hamburg. Mit pas er dansk.

MVH
Søren

Fra : Flyrejsen.dk Feedbac~

Dato : 09-06-06 10:22

Hej Søren,

Som udgangspunkt skulle der ikke være noget i vejen for at du bestiller din
flybillet på den tyske side - der kan dog være nogle måder de forsøger at
forhindre dig i det.

Jeg er tidligere løbet ind i at SAS nogle gange har haft meget billigere
billetter i USA end i DK og her var det ikke muligt at gennemføre
bestillingen med et dansk kreditkort eller hvis man havde dansk adresse. Det
er helt op til luftfartsselskabet, hvilke krav de stiller (selvom det vel i
bund og grund er ren og skær konkurrenceforvridning og handelshindringer).

Hvis du kan gennemføre bestillingen på den tyske hjemmeside, så er der ingen
problemer. Hvis de har opsat nogle handelshindringer, så vil du opdage det
undervejs i bestillingen og ikke have mulighed for at gennemføre. Det er
lettest at bestille i udlandet, hvis det er en elektronisk billet, som du
blot modtager pr. email.

Hvis du kender en i Tyskland (med tysk adresse og tysk kreditkort) kan du
altid få vedkommende til at bestille billetten til dig i dit navn - det vil
der ingen problemer være i.

Når bestillingen er gennemført kan du altid tjekke den i bookingsystemet med
dit PNR-nummer (bookingnr.) og efternavn - ved at indtaste det på
www.checkmytrip.com eller www.mytripandmore.com (afhængigt af hvilket
bookingsystem den er udstedt i)

MVH
http://www.flyrejsen.dk

Flemming

Fra : Anette

Dato : 09-06-06 12:13

"Soren Kuula" <dongfang@dongfang.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> køber den i Tyskland? (gør de noget for at hindre det?)
>
> Flyveturen begynder i Hamburg. Mit pas er dansk.

Alternativt kan du måske købe biletten hos www.travel-overland.de ( eller
andre, jeg har bare haft gode erfaringer med det nævnte).
Så kan flyselskabet jo ikke protestere...

Anette