Kryptere data på Sandisk Cruzer Micro U
Fra : Jakob

Dato : 06-06-06 22:53

Hej!
Jeg har købt en Sandisk Cruzer Micro U3 512mb (
http://www.sandisk.com/Products/Item(1916)-SDCZ6-512-SanDisk_Cruzer_Micro_512MB_Black__New.aspx
) og jeg troede egentligt at der fulgte noget software med som gav
mulighed for at beskytte de data man har liggende på den, men det ser
ikke ud til at være tilfældet.

Er der nogen der kender til noget software som jeg kan bruge til at
beskytte mine data med kryptering og adgangskode? Jeg er godt klar over
at der ikke kan blive tale om en 100% sikker løsning. Jeg vil bare
gerne, i det tilfælde at drevet skulle falde i fremmede hænder, gøre det
så bøvlet at tilgå mine data at en "typisk uvedkommende" vælger at
formatere drevet eller noget uden at have tilgået mine data.

--
Jakob

Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 07-06-06 07:27

Dette prog kan
Dekart Private Disk v2.17

Strong encryption with Private Disk – security without trade-offs!

Download.com – top rated disk encryption softwareDekart Private Disk
is a hard disk encryption software with a unique feature set,
combining strong, NIST-certified AES 256-bit encryption with the best
tools needed to build a protected infrastructure, where information
can be processed in a secure way.

Simple, reliable, and versatile, this disk encryption program allows
you to create multiple encrypted disks that contain confidential
information. Your files and documents are hidden from unwelcome eyes,
while Disk Firewall ensures that undetected Trojans, viruses or
spyware will not get access to your protected data.

Using this encryption software does not require any particular actions
or changes in your routine activities, all the applications will be
able to operate with the encrypted disks as if these were usual ones.
Data encryption happens automatically, and in a transparent way: files
are encrypted on the fly when they are written to the encrypted disk,
and decrypted when read from the virtual encrypted disk.

The contents of the encrypted disk are well protected by Disk
Firewall, a unique data protection mechanism that guards your data
from Trojans, viruses or other types of malware. Disk Firewall
controls which applications are allowed to access the encrypted disk.
If a specific application is not found in the white-list of programs,
it will be unable to read or alter the confidential information stored
on the virtual encrypted disk.

Private Disk’s mobility allows it to be used in conjunction with a
broad range of portable media, for instance: USB flash drives,
external hard disks, flash memory cards, DVDs, or digital mp3 players,
such as the iPods. This 1Mb disk encryption software can be launched
directly from the removable media, with no host PC installation,
meaning that you can work safely with your encrypted data, no matter
where you are.

Fra : Per

Dato : 07-06-06 21:02

"Jakob" <jtonospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at tilgå mine data at en "typisk uvedkommende" vælger at formatere drevet
> eller noget uden at have tilgået mine data.

Hej Jakob!

Sandisk har da selv et krypteringssværktøj som virker på din key.

Se her:
http://www.sandisk.com/Products/Catalog(1160)-SanDisk_Cruzer_Family_Applications.aspx

Jeg bruger selv cruzerlock vers. 2.1 til min Sandisk mini og det virker
fortrinligt. Og så er det gratis.

Hvordan er din USB key egentlig? Den kan så vidt jeg ved køre applikationer
som Skype - Virker det ordentlig?

Man kan så vidt jeg er orienteret installere fx. Skype på den og så afvikle
programmet fra en vilken som helst PC, selv denne ikke har Skype
installeret.

Mvh. Per

Fra : Jakob

Dato : 08-06-06 13:30

Per wrote:

> [...]
>
> Jeg bruger selv cruzerlock vers. 2.1 til min Sandisk mini og det virker

Tak for tippet - den virker fint.

> Hvordan er din USB key egentlig? Den kan så vidt jeg ved køre applikationer
> som Skype - Virker det ordentlig?

Det er korrekt. Den kom med Skype og noget antivirus-gejl
præinstalleret. Prøvede lige med Skype og det ser ud til at virke fint.

Egentlig valgte jeg den pga. af man bare kan skyde stikket ind og dermed
ikke har brug for en hætte til den. Men det er bestemt smart at man kan
afvikle apps fra den.

--
Jakob