Udskrive liste med email adresser kryptere~
Fra : Gearløs

Dato : 06-06-06 14:06

Hej gruppe

Jeg har en liste med email adresser jeg gerne vil have udskrevet i krypteret
form, således de ikke kan opfanges af af spamrobotter.
Hvordan gør jeg det?

Jeg forestiller mig at kunne gemme adresserne i et array ( PHP el.
Javascript) og dernæst få et script til at kryptere som på:
http://www.dynamicdrive.com/emailriddler/index.htm

Har nogen et lignende script, eller kan hjælpe med at strikke dette sammen?

På forhånd mange tak!

-Mathias

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-06-06 15:03

Gearløs skrev:

> Jeg har en liste med email adresser jeg gerne vil have
> udskrevet i krypteret form, således de ikke kan opfanges af af
> spamrobotter.

Hvordan udskrevet?

--
Bertel

Fra : Gearløs

Dato : 06-06-06 15:27

> Hvordan udskrevet?

Undskyld min uklare formulering. De skal vises på en webside, men krypteres
i html-koden, så spamrobotter ikke kan genkende dem som mail-adresser.

-Mathias

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-06-06 16:15

Gearløs skrev:

> Undskyld min uklare formulering. De skal vises på en webside, men krypteres
> i html-koden, så spamrobotter ikke kan genkende dem som mail-adresser.

Hvis de vises på en webside, så har browseren oversat koderne. Så
er beskyttelsen væk.

På Fidusos medlemsside har jeg en svag beskyttelse der består i
at man skal bruge en søgeformular for at man kan få
mailadresserne at se. Jeg ved ikke hvor effektivt det er, men jeg
formoder at det er Godt Nok (tm) fordi der er adgang til
millioner af mailadresser som er lettere tilgængelige.

Det kan kodes med en liste i tekstformat som gennemsøges og
sammenlignes med brugerinput. Det kan også laves med
databaseopslag.

Fidusosiden er her:

   http://fiduso.dk/?page=medlemmer

--
Bertel

Fra : JD

Dato : 06-06-06 15:23

> Jeg har en liste med email adresser jeg gerne vil have udskrevet i
> krypteret
> form, således de ikke kan opfanges af af spamrobotter.
> Hvordan gør jeg det?

Laver email adresserne om til grafik (det findes der software der kan gøre)
og så viser du kun grafikken og ingen mailto kode.