Dansk musik på iTunes Music Store
Fra : Henrik Münster

Dato : 02-06-06 22:28

Som nogle sikkert har hørt, har danske Phonophile, der distribuerer
dansk musik, indgået aftale om distribution af musikken med et
amerikansk firma. Dette firma leverer bl.a. til ITMS, så nu er der ikke
længere problemer med, at Apple og Phonophile ikke kan blive enige.
Resultatet er, at der nu er kommet dansk musik i lange baner på ITMS.
Der er både Dorte Kollo, De Gyldne Løver, S.O.A.P, Gnags, Røde Mor, Ove
Sprogør og alt muligt andet. Hvis I køber musik på ITMS, så kig forbi.
Nu kan man endelig Slingre ned ad Vestergade med Gnags.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-06-06 22:55

> [...]
> Sprogør og alt muligt andet. Hvis I køber musik på ITMS, så kig forbi.
> Nu kan man endelig Slingre ned ad Vestergade med Gnags.

intet af det du nævner her er efter min mening værdige bidrag til den
danske kulturarv .... sorry dude :)

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Bruno

Dato : 02-06-06 22:57

Thomas von Hassel wrote:
> intet af det du nævner her er efter min mening værdige bidrag til den
> danske kulturarv .... sorry dude :)

noob

For nu at blive i det sprog.

Gnags er da ikke så ringe og der er givet en del andre som også må ses
som værdige til prædikatet "kulturarv".

Mvh

Bruno

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-06-06 00:14

On 2006-06-02 23:54:40 +0200, thomas_lists@elements.dk (Thomas von
Hassel) said:

> intet af det du nævner her er efter min mening værdige bidrag til den
> danske kulturarv .... sorry dude :)

Uha nej, det kan jeg godt se. Vi må straks skrive til Apple og bede dem
fjerne denne musik. Måske kan vi også lave en liste over musik fra
andre lande, der heller ikke bør være med. Det er da klart, at kun
musik værdig til at være kulturarv må være med. Måske vil du komme med
et udkast, så vi kan få et fingerpeg om, hvilke retningslinier, vi skal
gå efter.

Det var ment som en venlig oplysning, da der har manglet dansk musik på
ITMS. Jeg prøvede lige at slynge et bredt udsnit ud, og for at gøre det
lidt morsomt eller i hvert fald pudsigt, nævnte jeg bl.a. nogle
døgnfluer eller gamle og for længst glemte navne. Det viser også lidt
om bredden og især dybden. Det er ikke kun de største hit, der er med.
Derimod er der plads til enhver smag.

Og hvad er kulturarv? Kulturarv er vel det hele; både godt og skidt.
Det er jo alt sammen en del af vores kultur. Skal det være bare lidt
seriøst, så er "Sommer i Tyrol" og "Undskyld hr., må jeg byde dem et
kirsebær" vel milepæle i den danske kultur. Dorte Kollo og De Gyldne
Løver har da også haft enorm betydning indenfor danskpoppen. Gnags og
Røde Mor er bestemt også vigtige og i den lidt mere seriøse afdeling.
Dermed ikke sagt, at det alt sammen er musik, jeg lytter til eller
køber. Men selv om jeg ikke bryder mig om bestemte kunstnere eller
genrer eller dele de politiske meninger, kan jeg godt anerkende deres
talent og betydning.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-06-06 09:12

> [...]
> døgnfluer eller gamle og for længst glemte navne. Det viser også lidt
> om bredden og især dybden. Det er ikke kun de største hit, der er med.

rolig nu ... læg mære til: ":)"

Jeg er da helt med på at vi ikke har samme musik smag og opfattelse af
hvad der er god eller dårlig stil.

Synes bare dit lille udvalg der var lidt ... pudsigt.

Er der stadig et sted man kan se nytilkoment musik på den danske iTMS ?

> Og hvad er kulturarv? Kulturarv er vel det hele; både godt og skidt.

jep ... og så går der nemt kultur kanon i det ... let's not go there ;)

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-06-06 17:35

On 2006-06-03 10:11:39 +0200, thomas_lists@elements.dk (Thomas von
Hassel) said:

> rolig nu ... læg mære til: ":)"
>
> Jeg er da helt med på at vi ikke har samme musik smag og opfattelse af
> hvad der er god eller dårlig stil.
>
> Synes bare dit lille udvalg der var lidt ... pudsigt.

Det var også ment sådan, så man kunne more sig lidt over visse af
kunstnerne, afhængig af ens musiksmag. Samtidig ville jeg vise, at det
ikke bare er det mest kendte og storsælgende navne, der er der. Jeg
syntes derfor, din bemærkning var lidt mavesur, men jeg har nok ikke
forstået det rigtigt. Den største styrke ved salg af musik som download
er jo netop, at ældre og/eller mindre kendte navne også kan være med.
Det kræver jo lidt, før et pladeselskab vælger at genoptrykke en gammel
plade og derefter distribuere den. Derimod er det næsten gratis at
lægge musikken i en butik på nettet.

> Er der stadig et sted man kan se nytilkoment musik på den danske iTMS ?

Jeg tror det ikke, men prøv at følge jungletrommerne. Man kan jo se,
hvilken musik, der sælger mest, og der er flere danske navne med.
Ellers kan man se under "Just added", men den danske musik drukner lidt
i mængden.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 04-06-06 07:49

Musiksmag kan og bør ikke diskuteres, er jo totalt op til den enkelte
hvad man føler og mener. Selv har jeg en bred smag og købte "Smæk" med
"Røde Mor" den 00/05-2005 så den har været der længe !! Dengang hed den
Smaek med Rode Mor !!! Der var dengang også et dansk jit der hed noget
med hore hende synge da de ikke brugte ø dengang !!

Fra : Jon

Dato : 03-06-06 06:05

> [...]
> Sprogør og alt muligt andet. Hvis I køber musik på ITMS, så kig forbi.
> Nu kan man endelig Slingre ned ad Vestergade med Gnags.

Nå skjer det ting med iTMSi Danmark, ser det ut til. Hva med Norge? Er
det noe nytt? Utvalget av norsk musikk er vel fortsatt nokså begredelig.

FU. satt til niomd.
--
/Jon
For mail address, run the following in Terminal: