Kan ikke åbne "Sharing" panelet?
Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 28-05-06 10:22

Hej alle,

Pludselg - og uden at have installeret noget eller på anden måde ændret
noget (bevidst :) - er mit "Sharing" preference pane blevet sur, og vil
ikke åbne.

Jeg får følgende fejlmeddelelse:

Preferences Error
You cannot open Sharing preferences pane on this
computer. Contact the developer of this software
for a newer version.

Jeg har prøvet at slette disse prefs, men det gør ingen forskel:

com.apple.sharing.firewall.plist
com.apple.networkConfig.plist

og jeg har selvfølgelig genstartet og i øvrigt forsøgt, hvad jeg lige
kunne finde på af fejlfinding. Jeg har også spurgt på Apples forummer,
men der er ingen der kan hjælpe.

Er der nogen der har en ide?

Hilsen Thomas

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 28-05-06 15:34

Thomas Boelskifte <tboweb01@mac.com> wrote:

> [...]
>
> og jeg har selvfølgelig genstartet og i øvrigt forsøgt, hvad jeg lige
> kunne finde på af fejlfinding. Jeg har også spurgt på Apples forummer,

Det lyder godt nok mærkeligt - kan det være den gamle traver med
rettigheder, der bliver rod i?

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-05-06 16:36

> [...]

> og jeg har selvfølgelig genstartet og i øvrigt forsøgt, hvad jeg lige
> kunne finde på af fejlfinding. Jeg har også spurgt på Apples forummer,

Rettigheder? Nuke' cache? Kan du åbne panelet fra en anden bruger?
Hvad har du senest dimset med der har krævet administrator adgang?

At køre seneste Combo opdatering på (igen), kan ofte løse mange
problemer hurtigere end trouble shooting tager.