Airport problem
Fra : Søren

Dato : 27-05-06 07:11

Hej

Jeg har en Airport - en af de gamle på 3-4 år.

Den har indtil for 4 uger siden virket upåklageligt sammen med min Powerbook
og en PC'er med indbygget wlan.

Når jeg tænder maskinerne kan de godt se min Airport, der kommer fuldt
signal. Men jeg kan ikke komme på nettet.

Har tjekket at alle kabler sidder som de plejer. Har iøvrigt skiftet fra TDC
til Cybercity for ca. 4 uger siden, og dermed fået ny ADSL ting fra dem.

Nogle ideer til hvad jeg kan prøve ?

Søren

Fra : Jon

Dato : 27-05-06 08:11

"Søren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> wrote:

> [...]
> til Cybercity for ca. 4 uger siden, og dermed fået ny ADSL ting fra dem.

Det virker jo temmelig opplagt at dette har sammenheng med skifte av
leverandør. Med andre ord har de to nok ulike innstillinger på nettverk.

Du må derfor sammenligne detaljene i det du bør ha fått å vite fra
Cybercity ang. oppsett av nettverk, med det du hadde fra TDC (som vel
ligger i basens innstillinger ennå?), og så gjøre de nødvendige
endringer der. Eventuelt bør andre som har TDC og/eller Cybercity kunne
hjelpe deg med det.

Skriv for sikkerhet skyld ned eller lagre de gamle innstillinger så du
kan gå tilbake (ikke at det hjelper; de fungerer jo ikke med
Cybercity...)

Lykke til!
--
/Jon
For mail address, run the following in Terminal:

Fra : Søren

Dato : 27-05-06 15:08

"Jon" <see_signature@mac.com.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg har fundet fejlen. Ved nærmere eftersyn fandt jeg ud af at kablerene
alligevel ikke sad rigtigt i min Airport. Jeg satte netkablet i den andet
stik og så var alt i orden.

Undskyld ulejligheden

Søren

Fra : Jon